ad
  • 8.112.109 stemmen

Flodder - Seizoen 1 (1993)

Show titel: Flodder

Seizoenen: 5 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: donderdag 7 oktober 1993

• Videoland Bekijk seizoen 1 via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Flodder

Afleveringen Seizoen 1 (1993)

1. 1. Korte Metten

De inwoners van Zonnedael proberen de Flodders weg te werken uit hun wijk door ze te laten betrappen op illegale whiskystokerij.

2. 2. Soldaat Kees

Zoon Kees moet in militaire dienst. Met allerlei middelen probeert de rest van de familie dat te voorkomen.

3. 3. Verkiezingen

Om te voorkomen dat een gemeenteraadslid, dat de Flodders wil wegwerken, de verkiezingen wint, stelt Dochter Kees zich ook kandidaat.

4. 4. Goud Geld

Johnnie probeert een hoop geld te verdienen door samen met Dochter Kees en Zoon Kees een aantal tapes voor sekslijnen te produceren.

5. 5. Inbraak Alarm

Een inbraakgolf treft Zonnedael, en de Flodders zijn de hoofdverdachten.

6. 6. Blauw Bloed

Ma Flodder maakt kans op de erfenis van Baron Floddeur, maar dan moet ze wel bewijzen van adel te zijn.

7. 7. Latin Lover: Part 1

Johnnie laat een Italiaanse kruimeldief een nachtje in zijn huis slapen tegen betaling. De man blijkt echter een beruchte maffioso te zijn.

8. 8. Latin Lover: Part 2

Ma Flodder is uiterst gecharmeerd geraakt van Viottorio. Ze zijn zelfs van plan te gaan trouwen. Johnnie besluit dat het tijd wordt voor drastische maatregelen.

9. 9. De Verjaardag

De Koningin wil met haar verjaardag Zonnedael bezoeken. Voor de buurt is het noodzaak dat de Flodders die dag weg zijn.

10. 10. Goed Gedrag

Zoon Kees verliest zijn geheugen en verandert daardoor in een toonbeeld van goed gedrag.

11. 11. Succes Verzekerd

De Flodders lichten de verzekeringen van al hun buren op om aan geld te komen.

12. 12. De Vondeling

Het is Kerstmis in Zonnedael. De hele wijk ligt onder een dik pak sneeuw. Zoon Kees vind een baby in een tas voor de deur.

13. 13. De Mooiste Dag van Je Leven

Johnnie belooft Ma te gaan trouwen omdat hij vergeet een moederdagcadeau voor haar te kopen.

Alle Acteurs en Actrices

2 afleveringen

1 aflevering

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Kort terug de films nog eens opgezet en nu bezig met de serie. Wat sowieso meteen opvalt is dat de serie gewoon veel softer is. In de films had je constant geweld, seks, blote tieten en grove scheldwoorden. De televisieserie is duidelijk gericht op een breder publiek. Kees ging slechts in 1 aflevering een paar seconden topless (toen andere Kees zijn geheugen kwijt was) en de rest komt er sowieso veel minder in voor. Dat haalt wel de charme weg moet ik bekennen, al is het nog amusant genoeg doordat ik de personages geweldig blijf vinden. Nelly Frijda is nog altijd heerlijk als de asociale ma, maar ook de rollen van de rest zijn prima. Wel vind ik de verhaallijnen wat langdradig soms. In de 3 films zat duidelijk meer pit en meer absurde situaties. Afleveringen als Latin Lover of Goed Gedrag vond ik echt weinig aan. Gelukkig zijn andere verhalen weer beter, met Blauw Bloed als de beste als ze ma op moeten voeden tot keurige dame om een erfenis te krijgen.

Leuk, maar het had veel beter gekund.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Herinner me dat ik de serie toentertijd juist leuker vond dan de films omdat het meer bij mijn belevingswereld paste. Maar ja, ik was dan ook een heel braaf jongetje!

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Donkerwoud schreef:

In dat kader kan ik je wel volgen ja. In de films worden geen wijken opgeblazen, Vrijheidsbeelden vernietigd en buurmannen met sexfoto's gechanteerd

Wel spuiten ze de buren onder met poep, gaan ze zuipen met de Koninklijke familie en lichten ze de verzekering op. Misschien is dat meer jouw ding

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Geen boobies, dus dan mag het. Ik was nog niet in mijn puberteit. Kon nog huilen om een aflevering van Baywatch (toen het vriendinnetje van Cody doodging aan kanker...:( )

avatar van Foxhollywood

Foxhollywood

Puur vermaak, heb veel afleveringen gezien, maar niet alles. Heb wat afgelachen hoor.

avatar van Scarafax

Scarafax

Eén van de weinige Nederlandse komedie series die jaren na dato nog steeds leuk is. En uiteraard Tatjana Simic +1... damns... (ook zelfs nu nog)