• 8.985.823 stemmen

Flodder - Seizoen 5 (1998)

Show titel: Flodder

Ontwikkeld door: Dick Maas

Met: Nelly Frijda, Coen van Vrijberghe de Coningh en Stefan de Walle

Datum van release: vrijdag 24 april 1998

Eerst uitgezonden op: Veronica (Nederland)

Plot Flodder

Het volstrekt asociale gezin Flodder woont in een chique buurt. De moeder is de baas in het gezin en maakt zich verdienstelijk met het stoken van jenever. De zonen zijn niet onbekend bij de politie en de welgevormde dochter Kees neemt het niet zo nauw met de zeden. Keer op keer ontstaan er spanningen en irritaties met de buurtbewoners en dit leidt uiteraard tot allerlei komische situaties.

Afleveringen Seizoen 5 (1998)

1. 1. Gifwolk

24 april 1998 (25 minuten)

Een gifwolk bedreigt Zonnedael. De Flodders blijven echter achter in de wijk wanneer deze wordt geëvacueerd.

2. 2. Rijles

1 mei 1998 (25 minuten)

Dochter Kees wil haar rijbewijs halen. Hennie regelt voor haar een goedkope instructeur. Johnnie en Zoon Kees zien niets in dit plan.

3. 3. Vrijdag de 13e

8 mei 1998 (25 minuten)

Het is vrijdag de 13e en de bijgelovige dochter Kees wil absoluut niet de deur uit op die dag.

4. 4. Bergplaats

15 mei 1998 (25 minuten)

De Flodders ontdekken een geheime kluis in de vloer van hun huis. Dat komt handig uit aangezien Ma zojuist heeft geëist dat al het geld dat binnen komt naar haar moet gaan.

5. 5. Vossejacht

5 juni 1998 (25 minuten)

Er wordt een vossenjacht gehouden in Zonnedael. Ondertussen moet Johnnie voor Hennie een duur icoon bewaren.

6. 6. Egotrip

17 juli 1998 (25 minuten)

Johnnie en Zoon Kees wisselen van lichaam en moeten plotseling elkaars leven leiden.

7. 7. Huisbezoek

24 juli 1998 (25 minuten)

Ma Flodder verveelt zich. Haar kinderen hebben geen zin in de door haar geplande uitstapjes.

8. 8. Sleutelfiguur

31 juli 1998 (25 minuten)

Op de dag dat de Flodders naar hun tante Agaath zouden gaan, raakt Johnnie zijn autosleutels kwijt.

9. 9. Medium Raar

7 augustus 1998 (25 minuten)

De Flodders houden een seance. Dit heeft voor zoon Kees onverwachte gevolgen.

10. 10. Breekpunt

14 augustus 1998 (25 minuten)

Ma Flodder heeft een gebroken kies, maar wil niet naar de tandarts.

11. 11. Bijwerkingen

21 augustus 1998 (25 minuten)

Om aan geld te komen voor een computerspel geven Toet en Henkie Opa op als proefkonijn voor een nieuw geneesmiddel. Het resultaat overtreft hun stoutste verwachtingen.

12. 12. Inzet

28 augustus 1998 (25 minuten)

Zoon Kees verliest bij een spelletje geld van Johnnie. Hij stelt alles in het werk om het terug te krijgen.

13. 13. Quarantaine

4 september 1998 (25 minuten)

Zoon Kees loopt een gevaarlijk virus op. De Flodders en Sjakie worden daarom onder quarantaine geplaatst.

En alweer klaar met de serie. Was over de 5 seizoenen bekeken vermakelijk, maar de films zijn tig keer leuker en meer volwassen. Dit was toch een beetje ''voor de hele familie''-vermaak. Het slotseizoen kende niet echt hoogtepunten, alleen de aflevering Bijwerkingen, waarbij opa weer kan lopen en praten, vond ik bovengemiddeld. Aflevering Egotrip was weer tergend slecht, dat Dick Maas niet door heeft dat die afleveringen over lichamen of stemmen verwisselen gewoon echt ongrappig zijn. Nu via een stroomstoot, maar er zijn ook afleveringen met bezetenheid en noem ze op. Echt niet leuk. Ik ga het stiekem nog wel missen, vooral Nelly Freida was ongelofelijk goed in haar rol.

avatar van EMBV_mm

EMBV_mm

In het het laatste seizoen van de serie komt weer de nodige humor naar voren. Niet alle afleveringen zijn even goed, in sommige komen wel erg ongeloofwaardige dingen naar voren. Maar goed voor geloofwaardige dingen zijn andere series beschikbaar. Bij Flodder draait het om het lekker tegen de wet aanschoppen en de humor.

Dit seizoen is zeker niet het sterktste, de koek was eigenlijk wel een beetje op, duidelijk te merken aan de verhaallijn. Beste aflevering vond ik " Bijwerkingen".

In dit seizoen is wederom Ma Flodder die er bovenuit springt net als sulletje Kees, beide hebben gewoon iets.