Mijn Series +

The X-Files - Seizoen 6 (1998-1999)

Sciencefiction / Thriller

ontwikkeld door Chris Carter
met Gillian Anderson, David Duchovny en Mitch Pileggi

Fox Mulder is wat men noemt een believer. Hij gelooft in het bestaan van buitenaardse wezens en zijn leven is gewijd aan het bewijzen van hun bestaan. Na een veelbelovende start aan zijn carrière bij de FBI ontdekt Mulder bij toeval de X-Files, een archief van onopgeloste en onverklaarbare zaken. Dana Scully heeft geneeskunde gestudeerd voordat ze door de FBI werd gerekruteerd. Als ze van de FBI-academy afkomt, wordt ze geplaatst bij de afdeling van Fox Mulder met de opdracht zijn werk zodanig te bekritiseren, dat dit het einde van de X-Files zou betekenen.

1. The Beginning
  20. Three of a Kind
  21. Field Trip
  22. Biogenesis
avatar van CorvisChristi
Vanaf dit seizoen werd het minder, alhoewel er nog wel een paar onvergetelijke afleveringen tussen zitten.
Echter zou de klad er langzamerhand in gaan komen.

avatar van 606
De eerste 2 afleveringen zijn me heel goed bevallen, zeker aflevering 1 echt syfy, aflevering 2 was ook super spannend, alleen droevige afloop.

avatar van The Oceanic Six
Voorlopig merk ik nog niks van een neergaand niveau van de serie, want seizoen 6 is absoluut erg sterk met enkele goede mythology afleveringen (de afleveringen Two Fathers en One Son vond ik echt top met weer eens een genadeloze Sigarette Man) en ook een stel hele interessante losse afleveringen (denk aan How the Ghosts Stole Christmas en The Rain King). De chemie tussen Mulder en Scully lijkt sterker dan ooit, wat je onder andere ziet als Mulder Scully een honkbal training geeft. Na 6 jaar nog altijd een zeer sterk duo, benieuwd naar hun verhalen in de komende seizoenen. Goede cliffhanger ook, kijk uit naar seizoen 7.