Mijn Series +

The Sopranos - Seizoen 3 (2001)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door David Chase
met James Gandolfini, Lorraine Bracco en Edie Falco

Maak kennis met Tony Soprano: een doorsnee zakenman van middelbare leeftijd. Tony heeft een plichtsbewuste vrouw. Een niet bepaald plichtsbewuste dochter. Een zoon genaamd Anthony Jr. Een moeder die hij een rusthuis wil aanpraten. Een heethoofd van een oom. Een geheime, nou ja, maîtresse. En een zielenknijper waar hij met al z'n geheimen terecht kan, behalve dat ene wat ze al kent: Tony is een maffiabaas. Maar tegenwoordig is hogerop geraken in de moordbusiness... moordend. Het is niet omdat je een gangster bent, dat alles zomaar z'n gangetje gaat.

1. Mr. Ruggerio's Neighborhood
  11. Pine Barrens
  12. Amour Fou
  13. Army of One
avatar van ZAP!
Even ietsje uitgebreider. Weerom soms een beetje rommelig aandoend, regelmatig ook geforceerd toevallig qua samenkomende ontwikkelingen en de Melfi-Tony-verhaallijn wordt steeds dunner uitgesmeerd; eigenlijk wisten we na seizoen 1 wel dat Melfi in real life deze psychopaat al lang vaarwel had gezegd en zo niet, de FBI had ingeschakeld. Maar tóch, wel een leuk seizoen, mede dankzij een heel aardig culminerende verhaallijn met Annabella Sciorra (die nog een staartje zal krijgen in s3); 3,5*.