ad
  • 8.082.377 stemmen

The Sopranos - Seizoen 6 (2006-2007)

Show titel: The Sopranos

Seizoenen: 6 seizoenen

Afleveringen: 21

Datum van release: zondag 12 maart 2006

• Ziggo Bekijk seizoen 6 via Ziggo

The Sopranos

Afleveringen Seizoen 6 (2006-2007)

1. 1. Members Only

Gene Pontecorvo wil stoppen met zijn leven als lid van de maffia. Junior's paranoia zou het einde van Tony kunnen betekenen.

2. 2. Join the Club

Het gezin probeert om te gaan met de coma van Tony en de mogelijk donkere toekomst. Tony heeft hallucinaties tijdens zijn coma.

3. 3. Mayham

Wanneer iedereen zijn eigen gang dreigt te gaan, keert Tony terug uit zijn coma.

4. 4. The Fleshy Part of the Thigh

Tony mag weer naar huis en pakt zijn werk weer rustig op. Paulie krijgt een schok te verwerken.

5. 5. Mr. and Mrs. Sacramoni Request

Johnny Sack vraagt toestemming om de gevangenis te verlaten voor de bruiloft van zijn dochter. Tony is op zoek naar persoonlijke beveiliging.

6. 6. Live Free or Die

Tony krijgt hulp voor het oplossen van een probleem. Hij moet beslissen of een grootverdiener een tweede kans verdient.

7. 7. Luxury Lounge

Chris ontmoet de sterren. Artie wordt agressief wanneer zijn gastvrijheid wordt misbruikt.

8. 8. Johnny Cakes

Vito overweegt een nieuw leven in New Hampshire. Anthony is nog steeds uit op wraak tegen Junior.

9. 9. The Ride

Paulie krijgt een bijzonder ongeluk. Chris probeert een nieuw leven op te zetten, als echtgenoot en vader.

10. 10. Moe n' Joe

Tony denkt terug aan hoe hij samen met Janice is opgegroeid en aan hoe hun band nu is. Vito probeert zijn nieuwe leven op te bouwen in New Hampshire.

11. 11. Cold Stones

Phil neemt wraak op Vito. Tony raakt gefrustreerd door zijn zoon.

12. 12. Kaisha

Phil Leotardo blijft de strijd tussen New York en Jersey in leven houden. Christopher heeft moeite met zijn verslaving. Tony besluit dat Carmela toch maar met haar huis bezig moet blijven. A.J. krijgt een nieuwe vriendin.

13. 13. Soprano Home Movies

Bobby en Janice organiseren een verjaardagsfeest voor Tony in hun vakantiehuis. Tony's optreden na de arrestatie van Johnny Sack begint hem te teisteren.

14. 14. Stage 5

Johnny Sack wordt geconfronteerd met een gezondheidscrisis. Phil Leotardo zet zichzelf en zijn familie te schande, nadat hij zwakte toont. Silvio raakt gevangen in de macht van New York.

15. 15. Remember When

Wanneer iets uit Tony's verleden openbaar dreigt te worden, moet hij samen met Paulie vluchten naar Florida. In Florida overpeinst Tony hun vriendschap. Junior organiseert een pokerspel in de instelling. De machtsstrijd in New York gaat verder.

16. 16. Chasing It

Maria Spatafore vraagt Tony om hulp voor Vito. AJ neemt een belangrijke beslissing over zijn toekomst.

17. 17. Walk Like a Man

De relatie tussen Christopher en Paulie hapert, terwijl AJ depressief aan het worden is na zijn problemen met Blanca.

18. 18. Kennedy and Heidi

De families van de Soprano's en de Lupertazzi's hebben ruzie over het verwijderen van asbest. Paulie krijgt te maken met een persoonlijk verlies. AJ trekt zijn vriendschap met Jasons Parisi en Gervas in twijfel.

19. 19. The Second Coming

Tony probeert de breuk tussen New Jersey en New York te herstellen. AJ's depressie gaat verder.

20. 20. The Blue Comet

Tony heeft het moeilijk wanneer Phil Leotardo beslist hoe hij om wil gaan met de recente problemen met de Soprano's. Een mislukte aanslag heeft grote gevolgen.

21. 21. Made in America

Tony streeft naar vrede met de mannen van Leotardo. AJ neemt een beslissing over zijn toekomst en de strijd van Junior tegen de dementie blijft voortduren.

avatar van 606

Eigenlijk heet deze 6.1 want er is ook een 6.2. In ieder geval heb ik 7 boxen in bezit.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Er is niks perfect in deze wereld, maar het zesde seizoen van The Sopranos komt er verdomd dicht bij in de buurt. Daarom heb ik zolang mogelijk geprobeerd om het niet af te hoeven kijken, want het mocht naar mijn gevoel helemaal niet meer stoppen. Vandaag kwam dan de dag dat ik de laatste stap heb gezet. Vrijwel elke aflevering lijkt een overtreffende trap op datgene wat we in vorige seizoenen ook al zagen. Het is nog beter geschreven, nog grimmiger van toon en de symboliek is wederom ijzersterk getroffen. Natuurlijk levert het open einde in eerste instantie wat gemengde gevoelens op, maar uiteindelijk hadden ze het niet beter kunnen eindigen. Tony Soprano leeft voor altijd voort in mijn hart.

avatar van Michael_1980_mm

Michael_1980_mm

606 schreef:

Dit is 6a en 6b samen. Uiteindelijk is het maar 1 seizoen volgens IMDB.

avatar van 606

Oké, apart wel. Ik heb de alle eerste boxen.

• 2077 berichten

Zijn de onion rings een teken van oneindigheid? Even zoeken brengt me bij the circle of life, zo kan je het ook bekijken.

In ieder geval: The Sopranos finito, voor de tweede keer. Sommige afleveringen kende ik nog bijna uit m'n hoofd (College^ en Pine Barrens), maar verder heb ik me veelal opnieuw kunnen laten verrassen. Het is eigenlijk een beetje Godfather Tarantino style; drama, zwarte komedie en veel geweld; een landmark for television, maybe, maar we kenden het in zekere zin natuurlijk allemaal al.

Hoewel ik er geen slechte aflevering tussen vond zitten, was het soms wel wat saai (de romantische verwikkelingen van Meadow en AJ bv.), wordt de premise behoorlijk dun uitgesmeerd (wat de geloofwaardigheid niet ten goede komt), voelt de hele 'zen'-reis van Tony wat over-the-top aan (de dromen in het ziekenhuis, het peyote-avontuur) en is de verhouding drama - komedie - geweld niet goed genoeg in balans om een topper te zijn (m.a.w.: echt meeleven met alle personages - vooral naarmate de serie vorderde - zat er vaak niet in). Toch is het een bijzondere serie, vooral vanwege de vele geweldige characters, Tony voorop, met tal van memorabele momenten.

Alles bij elkaar: 3,5*.

^ Mijn favoriete episode, kan zo goed als op zichzelf staan als (korte) film, zoals ook bv. The Road en Soprano Home Movies, ook favorieten.

P.s.: wat een vreselijk geschreven serieplot hier.

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Tsja, dat einde.

Ik keek deze serie samen met mijn vrouw en haar eerste reactie was: "Waaaat? Dit! Nee?! Wat een onzin?! Nou ja zeg!"

En toen vond ik het einde eigenlijk nog beter. Heerlijke opbouw ook in die laatste scène.

avatar van thomzi50

thomzi50

• 1925 berichten

Herkenbaar, BoordAppel: eerst bij mij ook verbazing, irritatie, en inmiddels sla ik het einde bijzonder hoog aan. Sterker nog: wellicht het beste serie-einde dat ik ken (na Twin Peaks dan).

avatar van T.O.

T.O.

Luxury Lounge - fantastische episode.

En onderschat, als ik de best-of lijstjes bekijk die hier en daar online staan.

ZAP! schreef:

The Road (die bestaat niet eens) moet Remember When zijn, met de trip van Tony en Paulie naar Florida.

• 2077 berichten

Ook Sopranos Home Movies is een classic. Nog drie afleveringen te gaan en dan ben ik echt wel weer even klaar met Tony en consorten.

avatar van peter74

peter74

Beste serie ooit, alleen die dromen zijn moeilijk doorheen te komen.

avatar van Daan258

Daan258

Aantal weken terug seizoen 6 en ook gelijk het laatste seizoen afgekeken van The Sopranos.

Misschien wel het sterkste seizoen van de reeks. Vooral de laatste paar episodes waren heel erg sterk.

Meestal zou ik niet echt houden van een half open eind, maar hier was het echt heel sterk en goed gedaan.

Leuk om zelf in te vullen of Tony nou afgemaakt zou worden of juist niet en gewoon last had van zijn anxiety. Nu, een aantal weken nadat ik de laatste episode gezien heb blijft het eind nog steeds door mijn hoofd spoken.

Een mooie afsluiter van deze serie.

avatar van Johnny Marr

Johnny Marr

Beste serie ooit, alleen dat einde hé. Alsof ze het erom doen. Al maakt dat het misschien nog meer geniaal. Ofzo.

Soprano Home Movies

avatar van Shaneless

Shaneless

Dat was hem dan... na een kleine 4 weken heb ik eindelijk één van de beste series die ooit is gemaakt afgekeken! Wat was mij dit toch een geweldige serie. De muziek, het acteerwerk en de setting konden niet beter. James Gandolfini die natuurlijk de grondlegger was van personages zoals: Walter White, Dexter Morgan en zelfs Lester Nygaard. Bij deze serie begon het allemaal.

Potverdorie wat heb ik genoten van deze serie. Tony, Silvio, Carmela en natuurlijk Paulie waren subliem. Heb zo hard gelachen van die Paulie. Vooral de manier hoe die wijst hahaha.

Ik raad het zeer aan om deze serie te kijken. Het is niet de snelste serie, zoals een gomorra of een Banshee. Het is een stuk rustiger vergelijkbaar met Goodfellas, hoewel er wel veel humor in zit.

Ik zal zeker deze serie nog een keer kijken. Daar is hij gewoon te goed voor!

Dit is trouwens mijn eerste review dus ik weet nog niet precies hoe dit systeem in elkaar zit, maar ik hoop dat het tot jullie doorkomt. Veel plezier!