Mijn Series +

The Sopranos - Seizoen 3 (2001)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door David Chase
met James Gandolfini, Lorraine Bracco en Edie Falco

Maak kennis met Tony Soprano: een doorsnee zakenman van middelbare leeftijd. Tony heeft een plichtsbewuste vrouw. Een niet bepaald plichtsbewuste dochter. Een zoon genaamd Anthony Jr. Een moeder die hij een rusthuis wil aanpraten. Een heethoofd van een oom. Een geheime, nou ja, maîtresse. En een zielenknijper waar hij met al z'n geheimen terecht kan, behalve dat ene wat ze al kent: Tony is een maffiabaas. Maar tegenwoordig is hogerop geraken in de moordbusiness... moordend. Het is niet omdat je een gangster bent, dat alles zomaar z'n gangetje gaat.

1. Mr. Ruggerio's Neighborhood
  11. Pine Barrens
  12. Amour Fou
  13. Army of One
avatar van 606
Die aflevering omtrent Moeder soprano moet lastig geweest zijn, omdat ze ook echt overleden is in 2000.

avatar van 606
De aflevering met Paulie en Christopher in de sneeuw op jacht naar de Rus blijft erg mooi.

avatar van ZAP!
606 schreef:
Het gebruik van blue screen ziet er niet uit: zap!.

avatar van Donkerwoud
Grappig, toentertijd zag ik het echt niet. Vijftien jaar later valt het meer op.

avatar van ZAP!
Even ietsje uitgebreider. Weerom soms een beetje rommelig aandoend, regelmatig ook geforceerd toevallig qua samenkomende ontwikkelingen en de Melfi-Tony-verhaallijn wordt steeds dunner uitgesmeerd; eigenlijk wisten we na seizoen 1 wel dat Melfi in real life deze psychopaat al lang vaarwel had gezegd en zo niet, de FBI had ingeschakeld. Maar tóch, wel een leuk seizoen, mede dankzij een heel aardig culminerende verhaallijn met Annabella Sciorra (die nog een staartje zal krijgen in s3); 3,5*.

avatar van daan258
Seizoen 3 zit er ook weer op.
Goed seizoen en net als de vorige seizoenen weer erg van genoten.
Hoe meer je kijkt hoe beter alle personages worden. Nog steeds mag er van mij wel iets meer verhaal in maar het was zeker wat beter dan in seizoen 2.
Het enige puntje wat ik blijf vinden is dat de episodes wel wat korter hadden gemogen.
60 min is gewoon net wat te lang.

Toch ook weer voor dit seizoen een 3,5*
Op naar seizoen 4