ad
  • 8.077.187 stemmen

The Sopranos - Seizoen 2 (2000)

Show titel: The Sopranos

Seizoenen: 6 seizoenen

Afleveringen: 13

Datum van release: zondag 16 januari 2000

• Ziggo Bekijk seizoen 2 via Ziggo

The Sopranos

Afleveringen Seizoen 2 (2000)

1. 1. Guy Walks into a Psychiatrist's Office...

Tony begint een gevestigde naam te worden als Don van de groep in Jersey, maar zijn wereld staat plotseling op zijn kop wanneer Big Pussy en zijn zus Janice terugkeren. Melfi doet haar verhaal bij haar eigen therapeut, wanneer ze zich schuldig voelt ten opzichte van Tony. Christopher lijkt goede zaken te doen in zijn nieuwe werkveld, totdat het helemaal mis gaat.

2. 2. Do Not Resuscitate

Tony zit midden in een geschil. Pussy heeft een ontmoeting met een FBI-agent. Livia wordt achterdochtig ten opzichte van Janice. Junior wordt vrijgelaten uit de gevangenis.

3. 3. Toodle-Fucking-Oo

Tony wordt geconfronteerd met een nieuwe bedreiging, wanneer Jackie zijn broer Richie uit de gevangenis komt. Carmela en Tony proberen wanhopig om Meadow te straffen als ze zich misdraagt tijdens een feestje. Melfi's schuldgevoel groeit.

4. 4. Commendatori

Tony, Christopher en Paulie reizen naar Italië voor een zakenreis. Ondertussen overdenkt Carmela haar eigen situatie wanneer de vrouw van Pussy over een scheiding begint te praten. Pussy ziet een oude vriend met de FBI praten en neemt maatregelen.

5. 5. Big Girls Don't Cry

Christopher en Pussy zijn boos wanneer Tony een nieuwe pikorde aankondigt. Christopher probeert stress kwijt te raken door het nemen van acteerlessen. Pussy raakt steeds spraakzamer met de FBI. Tony stuurt zijn nieuwe aanwinst, Furio, op pad voor een baan. Melfi geeft haar verzet op en vertelt Tony dat ze hem terug zal nemen als patiënt.

6. 6. The Happy Wanderer

Tony organiseert een spelletje poker, maar moet ingrijpen bij een groot verlies. Richie zet zichzelf op gespannen voet met Tony wanneer hij moeilijk begint te doen. Ondertussen begint Janice met de voorbereidingen van haar eigen machtsspel.

7. 7. D-Girl

Christopher grasduint in de Hollywood-filmwereld, terwijl AJ grasduint in zijn eigen omgeving, nadat hij zijn moeders auto heeft beschadigd. Pussy worstelt met zijn geweten wanneer hij verder moet gaan met de FBI.

8. 8. Full Leather Jacket

Carmela vraagt een vriend om een aanbevelingsbrief voor Meadow te schrijven. Een goed bedoeld gebaar van Richie richting Tony valt verkeerd.

9. 9. From Where to Eternity

Tony begint de jacht op Matt en vraagt Pussy om een gunst. Paulie wordt nerveus wanneer Christopher hem een bericht brengt. Carmela vraagt Tony om een sterilisatie, en Melfi heeft spijt dat ze Tony terug heeft gevraagd.

10. 10. Bust Out

De FBI zet meer druk op Pussy wanneer ze achter zijn betrokkenheid bij een moord komt. Richie probeert Junior op te zetten tegen Tony. Carmela heeft een romantische ontmoeting met haar behanger.

11. 11. House Arrest

Tony's advocaat adviseert hem om zich een tijdje gedeisd te houden, maar Tony verveelt zich al snel met deze levensstijl. Melfi grijpt naar alcohol teneinde om te kunnen gaan met de bezoeken van Tony. Junior zoekt vrouwelijk gezelschap, terwijl Richie ongehoorzaam is na een bevel van Tony.

12. 12. Knight in White Satin Armor

Richie duwt Tony tot het uiterste en Tony denkt na hoe hij van Richie af kan komen. Tony komt erachter dat het lastig is om van zijn Russische vriendin af te komen. Janice neemt het heft in eigen hand na een ruzie met Richie.

13. 13. Funhouse

Tony wordt getroffen door een nare aanval van voedselvergiftiging en heeft een vreemde droom over een gesprek met Pussy. De FBI arresteert Livia op de luchthaven met belastend bewijs tegen haar zoon. De FBI besluit om haar aanval tegen Tony net voor het afstuderen van Meadow in te zetten.

avatar van 606

Ben gisteren weer begonnen aan deze geniale serie

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2071 berichten

Waste news

S2 ook klaar / herkeken. Blijft leuk. Weer een beetje een rommelig (geschreven) gevoel erbij (de zijsprongen met Christopher vind ik maar matig interessant en het heen-en-weer van Melfi komt toch wat knullig en geforceerd over), maar verder net interessant, grappig en goed genoeg voor weer een (dit keer kleine) 3,5*.

avatar van walnuts

walnuts

... zozo, je was in een gulle bui kennelijk

avatar van ZAP!

ZAP!

• 2071 berichten

Nou en of! Met zo'n avatar en username zou ik trouwens verwachten dat jij al lang minstens 5 sterren uitgedeeld zou hebben aan alle seizoenen...

avatar van Teejey_mm

Teejey_mm

Ik zag in seizoen 1 best wat potentie, maar seizoen 2 is al pure herhaling. Zojuist, na het 1e kwartier van aflevering 11 afgehaakt. Elke nieuwe aflevering leek langer en langer te duren, dan weet je dat het mooi is geweest, heb ook wel 2 maand gedaan over deze 11 afleveringen. Toch jammer dat ik (voorlopig) de vervolgen van bepaalde personages ga mislopen.

Aflevering 4 was wel een uitblinkertje, met Con Te Partiro van Bocelli als terugkerend liedje, perfecte filmmuziek.

Dit is vrijwel identiek aan mijn ervaring met Mad Men. Toch wel teleurstellend dat geen van deze 2 series een nieuwe langdurige favoriete serie is. Heb zin in een nieuwe Dexter, Prison Break, Breaking Bad of Sons Of Anarchy.

avatar van Daan258

Daan258

Ook dit 2e seizoen bekeken en heel erg vermakelijk, Zelfs net nog een tikkie beter dan het 1e seizoen.

Eenmaal meer in de de serie leer je de personages ook veel beter kennen wat het allemaal een stuk leuker maakt. Het verhaal was ook dik in orde.

Even een serie tussendoor kijken en dan weer verder met het 3e seizoen.