Mijn Series +

The Sopranos - Seizoen 2 (2000)

Drama / Misdaad

ontwikkeld door David Chase
met James Gandolfini, Lorraine Bracco en Edie Falco

Maak kennis met Tony Soprano: een doorsnee zakenman van middelbare leeftijd. Tony heeft een plichtsbewuste vrouw. Een niet bepaald plichtsbewuste dochter. Een zoon genaamd Anthony Jr. Een moeder die hij een rusthuis wil aanpraten. Een heethoofd van een oom. Een geheime, nou ja, maîtresse. En een zielenknijper waar hij met al z'n geheimen terecht kan, behalve dat ene wat ze al kent: Tony is een maffiabaas. Maar tegenwoordig is hogerop geraken in de moordbusiness... moordend. Het is niet omdat je een gangster bent, dat alles zomaar z'n gangetje gaat.

1. Guy Walks into a Psychiatrist's Office...
  2. Do Not Resuscitate
  11. House Arrest
  12. Knight in White Satin Armor
  13. Funhouse
avatar van 606
Ben gisteren weer begonnen aan deze geniale serie

avatar van ZAP!
Waste news

S2 ook klaar / herkeken. Blijft leuk. Weer een beetje een rommelig (geschreven) gevoel erbij (de zijsprongen met Christopher vind ik maar matig interessant en het heen-en-weer van Melfi komt toch wat knullig en geforceerd over), maar verder net interessant, grappig en goed genoeg voor weer een (dit keer kleine) 3,5*.

avatar van walnuts
... zozo, je was in een gulle bui kennelijk

avatar van ZAP!
Nou en of! Met zo'n avatar en username zou ik trouwens verwachten dat jij al lang minstens 5 sterren uitgedeeld zou hebben aan alle seizoenen...

Teejey
Ik zag in seizoen 1 best wat potentie, maar seizoen 2 is al pure herhaling. Zojuist, na het 1e kwartier van aflevering 11 afgehaakt. Elke nieuwe aflevering leek langer en langer te duren, dan weet je dat het mooi is geweest, heb ook wel 2 maand gedaan over deze 11 afleveringen. Toch jammer dat ik (voorlopig) de vervolgen van bepaalde personages ga mislopen.

Aflevering 4 was wel een uitblinkertje, met Con Te Partiro van Bocelli als terugkerend liedje, perfecte filmmuziek.

Dit is vrijwel identiek aan mijn ervaring met Mad Men. Toch wel teleurstellend dat geen van deze 2 series een nieuwe langdurige favoriete serie is. Heb zin in een nieuwe Dexter, Prison Break, Breaking Bad of Sons Of Anarchy.

avatar van daan258
Ook dit 2e seizoen bekeken en heel erg vermakelijk, Zelfs net nog een tikkie beter dan het 1e seizoen.
Eenmaal meer in de de serie leer je de personages ook veel beter kennen wat het allemaal een stuk leuker maakt. Het verhaal was ook dik in orde.
Even een serie tussendoor kijken en dan weer verder met het 3e seizoen.