• 8.985.972 stemmen

The Walking Dead - Seizoen 11 (2021-2022)

Alternatieve titel: Walking Dead

IMDb beoordeling: 8,1 (1.076.850)

Ontwikkeld door: Frank Darabont

Met: Norman Reedus, Melissa McBride, Lauren Cohan, Lauren Cohan, Lauren Cohan, Melissa McBride en Norman Reedus

Datum van release: zondag 22 augustus 2021

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

Plot The Walking Dead

Als politieagent Rick Grimes (Andrew Lincoln) wakker wordt in het ziekenhuis nadat hij is neergeschoten tijdens een achtervolging, lijkt alles verlaten. De bloemen naast zijn bed zijn verlept. Als hij naar buiten gaat om uit te zoeken wat er aan de hand is, vind hij een enorme hoeveelheid lijken naast het ziekenhuis. Als hij verdwaasd verder door het verlaten dorp loopt, komt hij Morgan Jones (Lennie James) en zijn zoon tegen. Eerst wordt Rick door hen als vijand aangezien maar de twee besluiten hem toch op te vangen. Nadat Rick weer bijgekomen is, vertellen Morgan en zijn zoon wat er aan de hand is.

Afleveringen Seizoen 11 (2021-2022)

1. 1. Acheron: Part 1

22 augustus 2021 (45 minuten)

Maggies verhaal brengt een missie teweeg die Negan moet leiden. Daryl plundert een basis, en de veiligheidstroepen van de Commonwealth screenen het team van Eugene.

2. 2. Acheron: Part 2

29 augustus 2021 (51 minuten)

Verraad ligt op de loer als Maggie en haar groep gevaarlijke walkers afweren en te maken krijgen met een twijfelachtige Negan. Yumiko doet een beroep op de Commonwealth.

3. 3. Hunted

5 september 2021 (42 minuten)

Maggies team en de Reapers blijken aan elkaar gewaagd. Carol, Rosita, Magna en Kelly proberen paarden te vangen. Judith en de kinderen krijgen te maken met afscheid nemen.

4. 4. Rendition

12 september 2021 (44 minuten)

De Reapers doen een gouden vondst en krijgen Daryl en Dog te pakken. In de Meridian worden de gevangenen herenigd met een oude bekende.

5. 5. Out of the Ashes

19 september 2021 (46 minuten)

Aaron, Carol, Lydia en Jerry gaan naar Hilltop op zoek naar gereedschap en stuiten op krakers. De training voor de Commonwealth gaat van start.

6. 6. On the Inside

26 september 2021 (44 minuten)

Connie en Virgil moeten vluchten en zoeken hun toevlucht in een huis met mysterieuze bewoners. Daryl moet voorzichtig te werk gaan terwijl Pope zijn loyaliteit op de proef stelt.

7. 7. Promises Broken

3 oktober 2021 (45 minuten)

Negan leert Maggie en Elijah een nieuwe tactiek. Eugene's team lost een schuld af. Daryl verzamelt informatie over de Reapers. Gabriel ontmoet een man van God.

8. 8. For Blood

10 oktober 2021 (41 minuten)

De Reapers vechten tegen een horde walkers, terwijl Pope verdenkingen koestert over de aanstichter. Elders moeten de Alexandriërs zichzelf beschermen na een woeste storm.

9. 9. No Other Way

20 februari 2022 (44 minuten)

Na met de Reapers te hebben gevochten om voedsel, gaan Maggie, Daryl, Gabriel, Negan en Elijah de confrontatie aan met Leah. De Alexandriërs krijgen onverwacht bezoek.

10. 10. New Haunts

27 februari 2022 (45 minuten)

Mercer traint Rosita en Daryl in het Gemenebest, waar ze de verwende zoon van de gouverneur ontmoeten. Carol smeedt een plan om Ezekiel te helpen.

11. 11. Rogue Element

6 maart 2022 (47 minuten)

Eugene legt zijn ziel bloot aan Stephanie, die vervolgens verdwijnt. Mercer waarschuwt Connie en Kelly weg te blijven bij het Trooper Davis-onderzoek.

12. 12. The Lucky Ones

13 maart 2022 (45 minuten)

De waarheid over Stephanie komt aan het licht. Gouverneur Milton bezoekt de andere gebieden en biedt ze een alliantie aan. Ezekiels medische controle leidt tot een verrassing.

13. 13. Warlords

20 maart 2022 (44 minuten)

Terwijl Maggie op haar hoede is voor de Commonwealth, gaan Aaron en Gabriel op een riskante missie om vreemden te rekruteren die zich in een appartementencomplex verschuilen.

14. 14. The Rotten Core

27 maart 2022 (43 minuten)

Rosita en Daryl breken op bevel van Sebastian in bij een rijke prepper. Ondertussen ontdekken Maggie, Lydia en Elijah een verstekeling.

15. 15. Trust

3 april 2022 (45 minuten)

Lance doorzoekt Hilltop naar ontbrekende wapens en zet Maggie en Hershel onder druk. Connie en Kelly krijgen extra hulp bij het onderzoek naar de Miltons.

16. 16. Acts of God

10 april 2022 (41 minuten)

Daryl, Gabriel en Aaron keren het tij en jagen op Lance terwijl Maggie oog in oog staat met een oude aartsvijand. In de Commonwealth worden Sebastians misdaden onthuld.

17. 17. Lockdown

2 oktober 2022 (44 minuten)

18. 18. A New Deal

9 oktober 2022 (45 minuten)

19. 19. Variant

16 oktober 2022 (48 minuten)

20. 20. What's Been Lost

23 oktober 2022 (42 minuten)

21. 21. Outpost 22

30 oktober 2022 (47 minuten)

22. 22. Faith

6 november 2022 (44 minuten)

23. 23. Family

13 november 2022 (43 minuten)

24. 24. Rest in Peace

20 november 2022 (1 uur en 04 minuten)

avatar van Thampon

Thampon

Net toch al 2 machtige afleveringen achter de kiezen! Wat op zich heel het 10de seizoen al goed maakt. Laat ons hopen ze hier op verder werken !

jerome998

Seizoen 11A voelde als een grote sleur. Opener van 11B (afl. 9) verrast mij echter in grote mate. Veel tempo en sterke scènes in deze aflevering en het verhaal krijgt eindelijk echt richting. Gelukkig eindelijk wat hoop dat dit nog een sterk finaleseizoen kan worden.

avatar van Stijn89

Stijn89

Heeft dit seizoen nu 24 afleveringen?

Stijn89 schreef:

Heeft dit seizoen nu 24 afleveringen?

Klopt. Dit weekend is aflevering 16 uitgezonden. De serie eindigt met 17 t/m 24 later dit jaar.

Is die onzin dan eindelijk klaar of komen ze weer met 10 spin-off series?

Echt ontzettend jammer dat ze iets tofs als TWD zo hebben uitgemolken dat ik er gewoon een hekel aan heb gekregen. Maar ik wil stiekem toch nog van deze reguliere serie de afleveringen bekijken van de laatste seizoenen nadat ik ben afgehaakt.

The Oceanic Six schreef:

Is die onzin dan eindelijk klaar of komen ze weer met 10 spin-off series?

Het laatste helaas. Vier hoofdrolspelers gaan als duo's een eigen serie krijgen. Maar daar ga ik ook niet meer aan beginnen. Het is wat mij betreft mooi geweest met TWD na dit seizoen.

avatar van Noud

Noud

Het zou toch klaar zijn!!!

avatar van Kondoro

Kondoro

Deze serie is een duidelijk voorbeeld dat je er tijdig een einde aan moet maken. Zes seizoenen geleden liep de serie al op zijn tandjes en het blijft maar uitgemolken worden.

jerome998

De laatste 8 afleveringen kijk ik in 4 blokjes van 2, zodat het wat makkelijker wegkijkt. De eerste 2 (afleveringen 17 en 18) vielen zelfs niet eens tegen. Er wordt veel in gang gezet en meerdere persoonlijke dialogen maken duidelijk voelbaar dat de serie zijn einde nadert. Er zijn op dit moment geen onderlinge spanningen meer binnen de groep die wij in de afgelopen jaren gevolgd hebben, wat ze de gelegenheid geeft om in dialogen met elkaar vrede te sluiten met het verleden. Ondanks dat het schrijfniveau niet super hoog ligt (die wisselvalligheid begon in seizoen 7), geeft het toch wel voldoening wanneer 2 hoofdpersonages nader tot elkaar komen. Ook dankzij een deal die Carol met de Commonwealth sluit waardoor de originele groep zonder conflict samen terug kan keren naar Alexandria. Fijn dat ze hier 8 afleveringen voor het einde al rustig de tijd voor nemen en zo enig vertrouwen opwekken dat het einde van de serie wel doordacht is uitgewerkt. Mocht er nog een schokkende dood van een hoofdpersonage komen, dan zal dat toch wel extra impact geven.

Om de spanning in de serie te houden werkt de revolutie in de Commonwealth naar een climax toe. Ondanks dat deze samenleving nooit helemaal overtuigend uit de verf is gekomen (het gigantische stadsgevoel was door covid en/of financiën denk ik niet haalbaar), blijft het toch redelijk interessant om te volgen hoe dit zich gaat ontknopen.

Een mooie extra toevoeging (vanaf aflevering 17) zijn de korte flashbackmontages aan het begin van elke aflevering, met beelden van seizoen 1 t/m 10, ondersteund met poëtische woorden van Judith (als ik me niet vergis).

Ondanks dat er in de eerste 16 afleveringen veel sleur zat heb ik nu toch wel het vertrouwen gekregen dat de serie met genoeg voldoening gaat afsluiten. Als ze dit aanvaardbare niveau vasthouden en een gedenkwaardige seriefinale leveren, sluit ik zeker niet uit dat ik de hele serie in de verre toekomst nog eens rustig ga herbekijken. En mocht er tegen die tijd een waardige afgesloten spin-off serie zijn (dan denk ik aan Negan/Maggie, of Daryl) dan kan ik die er dan nog rustig achteraan kijken. De komende jaren ga ik in ieder geval niet een nieuwe serie binnen het TWD-universum volgen, met de angst daar dan wellicht weer 11 seizoenen aan vast te zitten

jerome998

Uit nieuwsgierigheid het einde van de comic gelezen en ik ben overtuigt dat als de seriemakers een duidelijk plan hadden gehad dat Andrew Lincoln (Rick) wel gewoon tot het einde van de serie mee was blijven spelen. Een aantal jaar geleden, voordat de comic ten einde kwam, zeiden de seriemakers ook dat ze met de ideeën die ze nog hadden wel 10 jaar vooruit zouden kunnen, maar gelukkig (wat mij betreft) is dit het laatste seizoen, in dezelfde setting waarin ook de comic eindigt.

De laatste aflevering met Rick werd in november 2018 uitgezonden, en de comicschrijver besloot zijn verhaal af te ronden in juli 2019. Jammer dat de tijdsoverbrugging niet net zo had uitgepakt dat het anders was gelopen.

jerome998 schreef:

Het was natuurlijk naïef van mij om dit te denken. Uiteindelijk escaleert de hele situatie en in de voorlaatste aflevering gaat het tempo en de spanning/intensiteit dan eindelijk écht omhoog. Dit sterke niveau trekken ze door in het begin van de seriefinale, maar net wanneer het bijna 'puntje-van-je-stoel'-werk wordt blijkt de climax toch ineens snel voorbij. Redelijk flauw en laf schrijfwerk.

Sinds Carl in seizoen 8 is er geen hoofdpersonage meer tot zijn/haar einde gekomen en zelfs in de allerlaatste finale durven ze het niet aan, dat is mijn grootste irritatie. Nadat Melissa McBride zich had teruggetrokken uit de spin-off en bekend werd dat een gedeelte van de finale was herschreven ging ik toch nog van minimaal 1 schokkende dood uit. Er is inmiddels toch een redelijk lang lijstje van personages die over datum waren.

Het laatste half uur van de finale is mierzoet. Hoogtepunt is het gesprek tussen Negan en Maggie over Glenn, eindelijk spreekt ze alles uit. Daarna na een tijdssprong van een jaar de opgebloeide samenleving in beeld. Als introductie voor de spin-off besluit Maggie weer op pad te gaan, maar heeft ze niet een zoon om voor te zorgen?!?! Ze laat hem al voor de zoveelste keer in de steek

Het afscheid tussen Daryl en Carol is het tweede hoogtepunt van het laatste half uur, puur omdat het allebei personages van de eerste minuut zijn. Al had ik liever een schokkend einde met Carol gezien puur omdat alle hoofdpersonages sinds seizoen 9 'onaantastbaar' zijn gebleken. Vrij flets voor een ooit grote serie die enige krediet hoopt te redden.

Hoogepunt 3 is natuurlijk het langverwachte iconische moment waarop Daryl met zijn motor de oneindigheid tegemoet gaat.

En dan toch echt waar iedereen licht op hoopte maar gezien de context van de serie op dit moment niet meer verwacht werd: de laatste 4 minuten laten zien waar Rick en Michonne zich bevinden. Michonne is nog op zoek naar Rick. Rick's situatie krijgt enigszins duidelijkheid maar blijft grotendeels cryptisch. Met 1 of 2 volledige afleveringen gefocust op Rick hadden ze het totaalplaatje van The Walking Dead helemaal sluitend kunnen maken denk ik. De situatie waarin Rick is intrigeert en ik hoop dat daar in enige vorm (film, miniserie bijvoorbeeld) nog meer duidelijk van wordt. Ze hadden er nu in ieder geval al meer uit mogen halen.

Een 9 voor aflevering 23 en een 8 voor de seriefinale. Een kleine 7 voor dit seizoen (seizoenen hebben pas mijn volledige enthousiasme bij een 8 (4 sterren) of hoger).

En een krappe (maar ruimhartige) 8 voor The Walking Dead als geheel. Ondanks de wisselvalligheid en irritaties heb ik me toch prima vermaakt, al ben ik ook blij dat het nu eindelijk afgelopen is. Seizoen 6 inclusief de opener van seizoen 7 waren voor mij het beste wat de serie te bieden had.

jerome998

Heeft iemand anders nog wat te vertellen over dit seizoen, de laatste 8 afleveringen, of de finale? Ik hoor graag wat meningen van de paar strijders hier die het ook tot het einde hebben volgehouden

jerome998

In juli was er blijkbaar al een spin-off met Rick/Michonne voor 2023 aangekondigd, dus we krijgen wel degelijk meer Rick te zien.

jerome998 schreef:

Ik ook, dan kan ik voor mezelf beoordelen of ik de laatste seizoenen nog eens ga kijken aangezien ik ben gestopt een paar jaar terug.

avatar van schram101

schram101

• 2017 stemmen

Poeh. Het is afgelopen. Klaar. Finito.

Pak em beet 6 seizoenen mijn favoriete serie en een van de populairste series van dat moment. Toffe karakters, goede slechteriken, favoriete personages die het loodje legden. Het was niet eens een groot probleem dat er wel erg veel op zelfde (type) locaties gefilmd werd. Andrew Lincoln was fantastisch. Prijkte jarenlang op mijn avatar en was echt een beest in de serie.

Helaas werd het langzaam aan steeds een beetje minder. Meer gezwets. Meer screentime voor niet boeiende personages (Eugene kuch kuch) en, op een heftig moment met Alpha na, nooit meer een wtf!- moment. De laatste twee seizoen spanden daarin de kroon. De groep komt terecht in een totaal nieuwe setting met de Gemenebest en vrijwel alles daarin is eigenlijk tenenkrommend. Ongeloofwaardig, vervelend en gezapig.

Uiteindelijk deze week de slotepisode. Die opvallend sterk begon nog. Maar vervolgens weer zo wordt afgeraffeld met 1 minuut tussen een climax in actie en een gezellig diner met wijn. (Huh?) Tja, typisch TWD.

Voor alle spinoffs heb ik al gepast en wellicht op die van Rick na zal ik dat blijven doen.

2,0* voor dit laatste seizoen

avatar van movie freak84

movie freak84

Nou dat was dus de laatste aflevering. Ik moet zeggen dat deze serie zeker in mijn top 3 zit, ook al zijn er een aantal seizoenen iets minder en wat langdradig. Vanaf het moment dat negan in beeld komt vond ik het weer een stuk beter worden. Over seizoen 11. De eerst 2 reeksen van 8 afleveringen waren goed maar wat vond ik de laatste vet. Gebeurd zoveel dat je eigenlijk aan het einde hoopte dat die nog langer zou duren maar helaas. Dat is dan ook het enige negatieve wat ik over de laatste afleveringen kan zeggen, met name de laatste paar. Ze hadden de laatste 4 gewoon een half uurtje langer moeten laten duren waardoor het eindslot net iets minder afgeraffelt voelt. Een goed eindgevecht, dat miste ik een klein beetje. Maar goed al met is het laatste seizoen en vooral de laatste 8 erg goed. Ga het wel missen, mischien maar weer een keer vanaf 1 beginnen. Fear the walking dead komt ook nog een nieuw seizoen van uit, die vond ik ook erg goed en er komen nog 3 verhalen van twd die ik nog zeker ga bekijken. Al met al over alle seizoenen geef ik deze serie zeker 4.5 sterren.

avatar van movie freak84

movie freak84

The Oceanic Six schreef:

Zeker de moeite waard.

'The Walking Dead' komt eerder op Netflix dan je denkt - SerieTotaal

Ook al ben ik bewust gestopt met de serie wegens dat het bijzonder slecht werd, ik ga begin komend jaar nog wel effe die laatste 2 seizoenen op Netflix bingen, om alles gezien te hebben.

avatar van schip010

schip010

Snap hier helemaal niets van Ocean six, als je het niets vind, wat kan, dan ga je toch niet na de eerste twee seizoenen de laatste twee bingen. Beetje masochistisch. Of weer voer om af kunnen kraken?

Ik vind het een enorm goede serie. En ik heb eigenlijk een hekel aan zombiefilms. Maar gaandeweg stoort dit issue me geheel niet. Acteerwerk is prima, meer dan zelfs, en het verhaal verrast steeds.

Okay moet je ding zijn,

schip010 schreef:

Okay moet je ding zijn,

Heb er 9 jaar in geinvesteerd, dus wil wel weten hoe het eindigt. Als het nu om 7 seizoenen nog ging had ik het niet gedaan, maar 2 seizoenen zijn wel uit te kijken. Inhoudelijk is deze serie flut, maar qua actie was het altijd wel bruut.

avatar van Bibi88

Bibi88

Dit seizoen was na draak van seizoen 10 echt een knaller.

Op de eerste paar afleveringen na bleef ik maar bingen.

Wat ik alleen nooit begrepen heb is dat ze nooit meer probeerden te zoeken naar een remedie. Walkers deden er steeds minder toe en het waren constant vechten tegen andere mensen. Blijf het jammer vinden dat Rick voortijdig is weggegaan. Zijn verhaallijn vond ik niet kloppen en nergens op slaan. Had liever Maggie niet meer gezien (irritant mokkel) princess vond ik weer een grappige toevoeging, deed mij enigzins aan Negan denken met stomme maar leuke grappen.

TWD is op tijd gestopt en goed afgesloten. Hier was denk ik niks meer van te maken.

avatar van Septua

Septua

Een seizoen met weinig risico. Fijn om naar te kijken maar nergens echt shockerend of verrassend. Ook jammer van het vele plotarmor. Laatste aflevering was wel echt fantastisch, geweldige afsluiter van deze show.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Zo, ik heb dan toch eindelijk de hele Walking Dead serie gezien. Ik kan niet zeggen dat de laatste 6 seizoenen net zo goed waren dan de eerste 6, want de eerste seizoenen waren wel Frank Darabont waardig. Op het laatst leek het echt een gebed zonder einde. Maar al bij al blijft The Walking Dead toch één van mijn favorieten series, zeker het begin. Het einde past wel bij de serie, een beetje te veel tranen maar sommige karakters waren ook wel jankerds, vooral Eugene. Waar ik me wel aan stoorde was dat die kleine kinderen spraken alsof het volwassen mensen waren. Zo praten kinderen niet. Maar ja, het is film zullen we dan maar zeggen he.

En nu? Nu krijgen we de spin-offs natuurlijk. Daryl Dixon en dan ook nog die met Rick en Michonne en ook nog Dead City. Dus de liefhebber kan voorlopig nog wel ff vooruit met 3 spin-off series.

Ach als ik anders niks weet zal ik er best wel eens naar gaan kijken vermoed ik.

Nou, het heeft even geduurd, maar ik heb ook eindelijk The Walking Dead volledig uitgezien.

Laat ik even voorop stellen dat ik nooit een échte fan geweest ben. Met de eerste seizoenen, die door sommigen vaak als briljant bestempeld werden, had ik soms ook moeite. Veel speelde zich af op één locatie per seizoen, waardoor ik het ook daar soms wat langdradig begon te vinden. Gelukkig waren de personages en wendingen echter leuk of interessant genoeg om er in ieder geval voor te zorgen dat ik moeiteloos bleef kijken.

Dat veranderde vanaf seizoen 7. Het gedoe met Negan en de Saviors duurde mij echt véél te lang. Je zat twee seizoenen lang naar een beetje touwtrekken te kijken en ik begon echt af te haken. Als seizoen 9 op die voet was verder gegaan, kan ik vrijwel garanderen dat ik was gestopt. De serie had ook als voordeel dat ik het via streaming gekeken heb. Had ik telkens iedere week (en tussen de seizoenen door) op een nieuwe aflevering moeten wachten, dan betwijfel ik ook of ik het zo lang had volgehouden.

Vanaf seizoen 9 vond ik het weer wat interessanter worden en ik vind de laatste twee seizoenen dan ook de beste sinds het zesde seizoen. Is het allemaal geweldig? Welnee, de serie blijft grotendeels een herhaling van zetten. Telkens stuit de groep hoofdpersonages op een nieuwe groep en het mondt altijd uit in een strijd tussen de twee. Ook hier ligt het tempo nog steeds niet altijd even hoog en de onwaarschijnlijkheden zijn soms onbedoeld komisch, maar ik waardeer het wel dat de walkers in ieder geval weer meer een dreiging zijn gaan vormen. Tijdens de 'Negan seizoenen' waren ze soms letterlijk beeldvulling. De toevoeging van Commonwealth werkt op zich wel, omdat er toch nét voor een iets andere invalshoek gekozen wordt, en bepaalde personages, waaronder Negan, krijgen best een mooie arc. Daar staat echter een personage als Eugene tegenover, die ik nog altijd bij vlagen behoorlijk vervelend vind.

Jammer dat de slotaflevering de boel (mijns inziens) veel te vlotjes afrondt en vooral bezig lijkt met iedereen in de startblokken te zetten voor de spin-offs die hieruit voort moeten komen. Ik vind dat zonde, want zo voelt deze serie na 10 ellenlange seizoenen eigenlijk nog steeds niet af. Ik zal niet zeggen dat ik geen enkele spin-off ooit een kans zal geven als het op mijn pad komt, maar voorlopig ben ik wel even klaar hiermee. Ik ben allang blij dat de serie in ieder geval weer wist te vermaken tijdens deze laatste twee seizoenen. Daarmee hebben ze zich naar mijn mening - tegen mijn verwachtingen in - weten te herpakken, maar ik denk dat het ook wel goed is zo.

Dit is een van de mooiste dagen in mijn serie-kijk-leven, ik ben klaar met The Walking Dead! Een jaar of vijf terug mee gekapt na vele doodsaaie seizoenen vol GTST met zombies. Maar het knaagde wel, bijna alles gezien maar niet alles. De afgelopen tijd toch maar even het restant bekeken en nu dan geëindigd met dit bizar lange slotseizoen.

Fucking 24 afleveringen, hoe verzin je het. Waarbij de groep uiteraard wéér een nieuwe vijandige groepering vind die bestuurd word door een kneusje en met volgelingen in witte Stormtrooper pakjes. Hahaha. Ik snap nooit dat in tijden van een apocalypse vol met anarchie mensen een gekke leider gaan volgen die ook nog eens niet het beste met de mensen voor heeft. Het levert weer veel saaie afleveringen op.

Goddank heeft deze serie wel het gaspedaal flink ingedrukt in dit slotseizoen. Het zit vol met actie en heerlijke gore, de enige reden waarom dit kijkbaar blijft. Het ziet er nog steeds zo bizar goed uit als ze rond strompelend mensen verscheuren. De gore is nergens beter geweest. Maar dit is ook het enige wat me nog boeit, want ik ben allang klaar met de serie. Enkele personages zijn wel oké, maar na 11 seizoenen brengt niemand nog wat nieuws. Toch wil ik wel enkele spin-offs proberen, die van Daryl en ook de nieuwe met Rick en Michonne.

Wel een prima finale trouwens. Zo eindigt de serie nog wel bevredigend.