Mijn Series +

Mocro Maffia - Seizoen 2 (2020)

Nederland
Misdaad

ontwikkeld door Achmed Akkabi en Thijs Römer
met Achmed Akkabi, Daan Schuurmans en Nasrdin Dchar

Romano en zijn mannen hebben al jaren een goed lopende cocaïne-handel in Amsterdam. Echter wanneer 'de Paus' na een ruzie voor zichzelf gaat werken, ontstaat er een groot conflict tussen Romano en de Paus. Schrijver Rein de Waard en journalist Matthijs volgen de situatie op de voet. Beide partijen doen er alles aan om hun handeltje te redden, dit zorgt voor moorden, complotten en verraad. Het loopt nog meer uit de hand wanneer de Paus de verloofde en baby van 'Potlood' vermoordt.

1. Paraat
  2. xPurmerend19
  3. Welke Kk Zwemles
  4. Calabria Dinnemok
  5. Ewa Maghrebi
  6. Jagen
  7. Komt Goed
Tweede seizoen Mocro Maffia vanaf vrijdag al te zien.

ad.nl

avatar van LikeAJedi
Ben ontzettend benieuwd! Seizoen 1 kon zich eigenlijk als enige Nederlandse serie matchen met succesvolle internationale series als bv het eerste seizoen van Peaky Blinders. Ondanks dat er een aantal special effects er ontzettend slecht uitzagen en je soms wel duidelijk zag dat het budget niet al te hoog was. Hoop ik dat het budget nu wel wat omhoog is gekrikt, want dat verdient deze serie wel. Ik hoop overigens ook niet dat teveel artiesten of influencers een entree gaan maken, want dat is vaak een van de grootste negatieve punten van Nederlandse films en series. Dat ze te veel dezelfde acteurs gebruiken en erg vaak artiesten en influencers een rol geven vanwege marketing redenen.

LikeAJedi schreef:

De helft van de cast bestaat/bestond uit artiesten...

Limbodans schreef:

De helft van de cast bestaat/bestond uit artiesten...

Dat is helemaal niet waar man? In het eerste seizoen zaten er maar 2 artiesten in.

avatar van Dexter
Ik heb ontzettend lang uitgekeken naar seizoen 2, want man wat vond ik seizoen 1 vet.
Eindelijk een Nederlandse serie die me echt kon boeien en waar ik geen seconde van wilde missen, met een perfecte balans van actie, emotie en rust met daar overheen de scherpe en helpende begeleiding van Daan Schuurmans als narrator.

Seizoen twee valt me (t/m aflevering 6) zwaar tegen en ik ben benieuwd hoe andere kijkens seizoen twee beleven. Er is veel minder actie en er worden véél meer verhaallijnen geopend die tot nu toe allemaal niet echt ergens toe leiden. Ian de ier, de samenwerking met de Italianen, het restaurant in Antwerpen, de bewaker van de Antwerpse haven, de nieuwe bende die in beeld komt na de beroving van de apotheek, de affaire van de vriendin van Romano, de grotere rol van de politie en ineens ook nog een nieuwe rechercheur die uit het niets een aflevering begint. Op mij komt het rommelig over, wordt alles veel groter gemaakt dan in seizoen 1 en daardoor minder impactvol.

Ik was zo benieuwd naar deel twee van de strijd tussen Romano en Paus, maar het enige wat we zien is paus aan een tafel in een huis en Romano die in het buitenland zit, aan het appen met zijn vriendin.

Enige positieve dat ik er vooralsnog uithaal is de positieve karakterontwikkeling van Potlood, maar overige pluspunten vind ik ver te zoeken.

Misschien dat de laatste aflevering alle (witte) lijnen nog op miraculeuze wijze bij elkaar brengt, maar ik ben bang dat dit onmogelijk is omdat het simpelweg teveel is.
Mijn verwachting is eerder dat Seizoen twee een overgangsseizoen is naar een seizoen 3 waarin de actie écht terugkeert, maar dat is na een jaar wachten niet hetgeen waar ik me op verheugd had.

avatar van LikeAJedi
Voor Nederlandse begrippen is MM echt een parel, maar ik ben het eens met wat hier boven word vermeld. S1 was inderdaad ijzer sterk en daarom was ik ook ontzettend enthousiast voor seizoen 2. Deels heeft het wel aan mijn verwachtingen voldaan en deels niet. Beginnend met dat er toch wat minder actie zit in dit seizoen, wat eigenlijk de grootste tegenvaller is. Omdat ik juist dacht dat dit seizoen lekker veel actie zou hebben maar helaas is dat niet het geval. Er zijn wel een aantal sterke actie scènes maar het is gewoon te weinig ten opzichte van vorig seizoen.

Verhaal technisch is het een beetje rommelig. Er worden heleboel verhaallijnen geopend die uiteindeljk niet echt ergens naar leiden. Het lijkt echt een overgangs seizoen naar seizoen 3 waar waarschijnlijk alle remmen los gaan.
De laatste aflevering moet ik dan wel toegeven, was erg sterk en maakt best wat goed. er zijn heel wat belangrijke personages uitgeschakeld in dit seizoen, dus ik stond wel verbaasd naar mijn telefoon te kijken toen ik zag dat. Muis, Taliban, Haak en Mo de Show allemaal werden uitgeschakeld in de laatste aflevering. Als ik RTL was zou ik echt een flink budget vrijmaken voor het aankomende seizoen, want het heeft echt de potentie om een van de beste misdaad series te worden naar mijn mening. Maak a.u.b ook die afleveringen is wat langer. 37 tot 44 min is erg kort en al helemaal als je maar 7 afleveringen hebt.

Qua casting was het oké dit keer. Alle ervaren acteurs waren gewoon weer erg sterk met Akkabi, De Hoog en Benmbarek die er wel bovenuit staken. op Mandela Wee Wee na. Ik vond hem dit seizoen niet echt overtuigen, maar goed ik ben al blij dat hij gewoon word gespeeld door een acteur. De wat jongere acteurs was ik niet altijd over te spreken. Ook erg jammer dat er ontzettend veel artiesten in dit seizoen voorkomen, waarom geen kans geven aan wat jongere of onbekende acteurs? Begrijp me niet verkeerd Royston Drenthe en Kalibwoy waren niet slecht, maar zie toch liever gewoon acteurs in zo’n sterke serie als dit. Het is ook een beetje een Nederlands dingetje om altijd maar artiesten, influencers of sporters in een film of serie te plaatsen. Waarschijnlijk ook alleen maar wegens marketing technische redenen, maar daar moeten we wel vanaf. Acteurs zijn belangrijk om personages diepgang te geven en artiesten zijn geen acteurs dus die zijn daar minder goed in.

Maar goed ik vind een 2,5 ster ook weer erg laag. Voor Nederlandse begrippen moeten we hier best trots op zijn want hoe lang is het wel niet geleden dat we een écht sterke Nederlandse serie hebben gehad? Eigenlijk is het wel echt 4 sterre waardig, maar puur omdat het bijna 2 jaar heeft geduurd voor 7 afleveringen van maar 37 tot 44min en het toch wat minder actie heeft haal ik er toch een 0,5 ster vanaf. Maar ik blijft het herhalen, het is echt een klasse serie!

avatar van Tamara Hannewijk
Jammer seizoen 2 viel tegen. Ik vond het nogal afgeraffeld. Omdat het eigenlijk allemaal tuig is , is de spanning weg. Wie er allemaal afgeschoten wordt boeit eigenlijk niet.

Derde seizoen komt eraan:
Privacy settings - ad.nl