• 11.759 nieuwsartikelen

Ontwikkeld door: Achmed Akkabi en Thijs Römer

Met onder meer: Achmed Akkabi, Nasrdin Dchar en Daan Schuurmans

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Release datum: donderdag 11 oktober 2018

Eerst uitgezonden op: Videoland (Nederland)

• Videoland Bekijk via Videoland
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Mocro Maffia

Romano en zijn mannen hebben al jaren een goed lopende cocaïne-handel in Amsterdam. Echter wanneer 'de Paus' na een ruzie voor zichzelf gaat werken, ontstaat er een groot conflict tussen Romano en de Paus. Schrijver Rein de Waard en journalist Matthijs volgen de situatie op de voet. Beide partijen doen er alles aan om hun handeltje te redden, dit zorgt voor moorden, complotten en verraad. Het loopt nog meer uit de hand wanneer de Paus de verloofde en baby van 'Potlood' vermoordt.

logo tmdbimagelogo tmdbimage

Meningen over Mocro Maffia

avatar van MindlessAssassin

MindlessAssassin

vrijdag 12 maart 2021
Mocro Maffia seizoen 3 Een écht puike seizoen was dit. Constante spanning, goed acteerwerk en een sterk verhaal. Seizoen 2 was ten opzichte van seizoen 1 beetje een tegenvaller. Het zette veel subplots op die in dat seizoen nergens toe leiden, dus was het de vraag of in dit seizoen dan alle remmen los gaan? En ja, in dit seizoen gaan alle remmen los. De 1e aflevering is nog tamelijk rustig, maar vanaf aflevering 2 zit er een consistente lijn van spanning in. Met als hoogtepunten aflevering 4 (yeee, Potlood, yeee) en de laatste aflevering (toch, Joey?). Ook weet de serie op de juiste momenten shock value’s te creëren, het voelt in ieder geval niet geforceerd aan. Alhoewel, de laatste aflevering waarbij Joey wordt neergeschoten was niet écht helemaal logisch. Je ziet dat er een downie opgesloten zit en je ziet twee ‘échte’ criminelen vastgebonden zitten. Dan ga je toch niet op de downie schieten? Lijkt mij dan, maar misschien redeneer ik té logisch in die situatie. Maar dat was het enige moment dat het een beetje geforceerd aan voelde. Het enige wat ik jammer vind is dat de afleveringen relatief kort zijn. Zitten sommige bij van maar 37 minuten. Misschien komt het dat ik Amerikaanse standaarden van één uur ben gewend, maar zie de afleveringen toch graag wat langer. Ik vond dit seizoen echt uitstekend en het overtreft absoluut seizoen 1 en 2. Kijk alvast erg uit naar het 4e seizoen. S3 8.8/10
avatar van david bohm

david bohm

donderdag 30 april 2020
Mocro Maffia seizoen 1 Goed kijkbare serie met een interessante verhaallijn. Het ziet er over het algemeen ook verzorgd uit. Minpuntjes vind ik het slechte geluid, de soms houterige dialogen, een aantal inwisselbare personages en de gare voice-over. Voor Nederlandse begrippen behoorlijk sterk.

firepeetje

dinsdag 2 juni 2020
Mocro Maffia seizoen 1 Zie mijn recensie bij seizoen 2. Geluid is waardeloos en onverstaanbaar, en daardoor een gemiste kans.
avatar van Corcicus

Corcicus

zaterdag 20 februari 2021
Mocro Maffia seizoen 1 Hier kon ik nu niet bepaald van genieten. Als ik een soap wil zien over deze milieus, volstaat het om 1 van onze Belgische steden aan te doen (en dan hopen dat ik zelf niet ongewild een gastrol krijg opgedrongen).