• 8.985.287 stemmen

Fear the Walking Dead - Seizoen 2 (2016)

Show titel: Fear the Walking Dead

Ontwikkeld door: Dave Erickson

Met: Kim Dickens, Cliff Curtis en Frank Dillane

Datum van release: zondag 10 april 2016

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 2 via Amazon Prime

Plot Fear the Walking Dead

Fear The Walking Dead neemt ons terug naar het begin van de zombie-apocalyps uit The Walking Dead. We volgen Travis Manawa, die met zijn familie ontdekt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Langzaam maar zeker zien ze hoe mensen in hun omgeving veranderen in bloeddorstige monsters, nadat ze zijn overleden. Ze proberen te ontdekken wat er aan de hand is en doen er alles aan om te overleven.

Afleveringen Seizoen 2 (2016)

1. 1. Monster

10 april 2016 (1 uur)

De families vluchten weg van Los Angeles dat in lichterlaaie staat op de boot van Strand. Ze kunnen Strand nog steeds maar niet peilen. Ondertussen komt de groep groot gevaar op zee tegen.

2. 2. We All Fall Down

17 april 2016 (1 uur)

De groep probeert te schuilen bij een familie. Madison probeert achter de ware motieven van de familie te komen. Ondertussen doet Salazar zijn best om wat mysterie rond Strand weg te nemen.

3. 3. Ouroboros

24 april 2016 (1 uur)

Strand doet heel mysterieus over zijn bestemming, Madison confronteert hem hiermee. Nick, Alicia en de anderen inspecteren de wrakstukken van een verongelukt vliegtuig.

4. 4. Blood in the Streets

1 mei 2016 (1 uur)

De groep laat een familie in nood aan boord op de Abigail. Strand zijn verleden begint aan het daglicht te komen en Nick zoekt naar een partner voor Strand.

5. 5. Captive

8 mei 2016 (1 uur)

Alicia is bezig om aan haar familieband te werken. Travis ontmoet een oude bekende en Madison en Nick proberen hun familie te redden tegen alle verwachtingen in.

6. 6. Sicut Cervus

15 mei 2016 (1 uur)

Er ontstaan conflicten, wanneer de Abigail dichter bij haar eindbestemming komt. Chris maakt een wankele beslissing en Nick ontmoet een nieuw moederlijk figuur.

7. 7. Shiva

22 mei 2016 (1 uur)

De familie komt voor hun grootste test tot nu toe te staan; Nick, Madison, Travis en andere proberen dicht bij elkaar te blijven.

8. 8. Grotesque

21 augustus 2016 (1 uur)

Nicks vastberaden zoektocht naar antwoorden brengt hem naar een genadeloze plek. Een duister deel uit zijn verleden komt aan het licht.

9. 9. Los Muertos

28 augustus 2016 (1 uur)

Madison, Strand en de rest besluiten zonder plan verder te gaan. Ondertussen krijgt Nick een gevaarlijke opdracht toegewezen.

10. 10. Do Not Disturb

4 september 2016 (1 uur)

Travis heeft het moeilijk om contact te leggen met Chris, terwijl ze opzoek zijn naar een plek om te schuilen. Alicia ontmoet een vrouw met een bloederig verleden.

11. 11. Pablo & Jessica

11 september 2016 (1 uur)

Alicia en Madison proberen twee groepen bij elkaar te brengen. Nick gebruikt vaardigheden uit het verleden voor zijn nieuwe rol.

12. 12. Pillar of Salt

18 september 2016 (1 uur)

Alejandro onthult zijn duistere verleden. Een hotelbewoner wordt gewelddadig en Madison komt in actie.

13. 13. Date of Death

25 september 2016 (1 uur)

Madison staat voor een lastige taak wanneer er grote aantallen vluchtelingen het hotel binnenstromen, met hun is een onverwachte bekende.

14. 14. Wrath

2 oktober 2016 (1 uur)

Travis wordt afgedankt door de vluchtelingen. Nick moet overwegen of hij bij de Colonia blijft, of weggaat met Luciana.

15. 15. North

9 oktober 2016 (1 uur)

Madison besluit of ze Travis helpt met zijn woedeaanvallen. Dit zorgt voor onrust in het hotel. Nick neemt de leiding op zich in de Colonia terwijl Narcos dichterbij komt.

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

Ben benieuwd of seizoen 2 net zo goed wordt als seizoen 1.

avatar van LarryMasterRace

LarryMasterRace

Aflevering 2 viel tegen. Een paar vreemde dingen, zoals Strand die kan bellen met een mobiele telefoon, terwijl er geen bereik is en Madison die het aanbod om Willa en Harry mee te nemen, van een wildvreemde zomaar aanneemt. Iets wat nogal vreemd is, aangezien iedereen zo 'voorzichtig' is, als het gaat om het vertrouwen van mensen in een zombie apocalyps; wie is wel te vertrouwen en wie niet?

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Hmmm we zijn nu al bijna halverwege en ik moet zeggen dat ik dit seizoen tot nu toe nog niet echt zo denderend vind. Niet slecht maar ook zeker niet zo goed als het eerste seizoen. Hopelijk gaat dat nog veranderen. Wie weet....

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Tot nu aan toe niet heel geweldig. Vooral dat zoontje van de vader is mega irritant. Viktor Strand daarentegen is een heerlijke personage. Aflevering 7 is wel het dieptepunt tot nu aan toe en die vind ik persoonlijk onvoldoende.

avatar van Ethicus

Ethicus

Slechte serie helaas. Na een mager eerste seizoen waren mijn verwachtingen voor seizoen twee al niet heel hoog. De personages zijn simpelweg irritant. Het acteerwerk is in veel gevallen niet om over naar huis te schrijven. Kijk alleen al naar Madison. Tergend.

Verder vind ik het plot ook bijzonder mager, voor zover we van een plot kunnen spreken. Er gebeuren dingen zonder duidelijke aanleiding. Ik krijg soms de indruk dat deze serie geschreven wordt door de stagiaires van The Walking Dead.

Hopelijk wordt het hele zooitje aan het einde van seizoen twee verorbert door een kudde zombies en volgen we die kudde vanaf seizoen drie.

avatar van joolstein

joolstein

Verhaaltechnisch moet er nog links en rechts wat gesleuteld worden. Nogal wat voorspelbare gebeurtenissen zijn er te zien of domme dingen die er gedaan worden. Daarom ook haalt het zeker niet de verhalende hoge kwaliteit van de grote broer "the Walking Dead." Toch heeft de FtWD wel iets. Vooral oog voor detail. Er zijn zeer veel prachtige shots. Bijvoorbeeld: we zien Madison en Travis lopen vanuit een shot laag bij de grond. Ervoor staat een soort kippengaas waar druppeltjes bloed vanaf vallen. Erg mooi in beeld gebracht! Enz, enz. Ook de keuze om de scene's naar het water te verplaatsen waren een schot in de roos. Het leverde zeer mooie en spannende televisie op. Het latere vervolg in Mexico is wisselvalliger maar heeft wel zijn zeer sterke momenten. De cast doet het prima, en degene die voor mij echt irritant was is gelukkig al dood. En dan zijn er natuurlijk nog de kills van zombies, iets waarvoor iedereen natuurlijk kijk! En die zijn redelijk creatief te noemen. Het lijkt alsof erbij serie net iets meer bloederig scene's langs komen. Absolute hoogtepunten waren Nick die met zijn duimen een zombie dood en de operatie van die man zijn schedel. Niets nieuws onder de (Mexicaanse) zon misschien maar zeer aangename serie.

avatar van jordandejong

jordandejong

Toch wel behoorlijk ondergewaardeerd deze serie hoor. FTWD scoort op IMDB een zeer magere 7,1, waar TWD (die toch ook ieder seizoen zeker weer zijn zwakke afleveringen kent) een 8,6 scoort. Fear the Walking Dead is niet briljant, maar zo matig als dat velen de serie afdoen is het ook zeker niet in mijn ogen.

Dit tweede seizoen is qua kwaliteit wat stabieler dan het eerste seizoen. We beginnen natuurlijk met de groep op de boot van Strand. Deze setting kent enkele leuke afleveringen, maar ik was toch ook wel weer blij wanneer ze Mexico betraden. Zeker wanneer de groep eenmaal opsplitst wordt dit tweede seizoen echt de moeite waard. We nemen gelukkig afscheid van Daniel Salazar (zeker geen favoriet van mij), wat Ofelia's character misschien ook wel ten goede komt. Nick's ontwikkelingen in de Colonia zijn ook interessant om te volgen. Het beste wat seizoen 2 echter te bieden heeft is naar mijn mening de ontwikkelingen tussen Travis en Chris. Wat heb ik genoten van hun afleveringen zeg. Sterk acteerwerk ook van zowel Cliff Curtis als Lorenzo James Henrie. Het 'einde' van deze verhaallijn in aflevering 14 ('Wrath') behoort tot de top drie afleveringen van zowel FTWD als TWD wat mij betreft.

Natuurlijk heeft Fear ook wel z'n minpuntjes. Het is af en toe nog steeds vreemd/matig geschreven (met drie bloedvegen op je hoofd kun je je plotseling onder de zombies begeven zonder dat ze je doorhebben). Daarnaast vind ik Kim Dickens een miscast. Zal ook aan het character kunnen liggen, maar ze wekt gewoon geen enkel schrijntje sympathie op. Slordig vind ik ook de scenes op of nabij de zee, die klinken alsof ze zijn opgenomen in een lege hal.

Als ik Fear the walking dead een cijfer had gegeven op basis van de eerste seizoenshelft, dan zou dit gigantisch slecht zijn beoordeeld. Iets van 1,5* ofzo denk ik, maar de serie heeft zich in het tweede gedeelte dat de afgelopen maanden uit is gekomen erg goed herpakt en wist richting het einde zelfs te boeien en spannend te worden, iets wat enorm ontbrak in dat eerste deel. Ik vermoed dat de producers de kritiek ook vernomen hebben, want er was na de zomer plots een veel hoger tempo, meer ontwikkelingen en vooral meer actie. Er zitten nog best wat heftige scenes in, zoals een walker doden door je duimen in de oogkas te drukken en Travis die er 2 totaal sloopt en vrij gruwelijk vermoord als hij verneemt dat zijn zoon dood is. Zulke shockmomenten zaten er niet in in het eerste deel. Tevens vond ik het bij vlagen nog allemaal best fraai gefilmd, met mooie shots. Het laatste shot van de laatste aflevering was er ook zo een. Het zorgt er ieder geval voor dat ik toch weer interesse in een derde seizoen heb. Geen topserie, kan ook zeker niet tippen aan de inhoud van The Walking Dead, maar het is een geinige opvulling.

Kan voorlopig nog niet in de schaduw staan van grote broer The Walking Dead, maar bij vlagen is dit toch wel behoorlijk intrigerend en, niet onbelangrijk, erg spannend. Deze tweede reeks begint sterk, zakt halverwege flink in om vervolgens geweldig te eindigen. Soms een beetje doorbijten dus, maar het loont de moeite. De deur naar een derde seizoen staat nu wagenwijd open.