• 8.985.339 stemmen

Fear the Walking Dead - Seizoen 1 (2015)

Show titel: Fear the Walking Dead

Ontwikkeld door: Dave Erickson

Met: Kim Dickens, Cliff Curtis en Frank Dillane

Datum van release: zondag 23 augustus 2015

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 1 via Amazon Prime

Plot Fear the Walking Dead

Fear The Walking Dead neemt ons terug naar het begin van de zombie-apocalyps uit The Walking Dead. We volgen Travis Manawa, die met zijn familie ontdekt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Langzaam maar zeker zien ze hoe mensen in hun omgeving veranderen in bloeddorstige monsters, nadat ze zijn overleden. Ze proberen te ontdekken wat er aan de hand is en doen er alles aan om te overleven.

Afleveringen Seizoen 1 (2015)

1. 1. Pilot

23 augustus 2015 (43 minuten)

Travis Manawa en Madison Clark ontdekken dat er iets goed mis is in de wereld. Het komt dichtbij als hun drugsverslaafde zoon Nick zegt dat hij iemand uit de dood heeft zien opstaan.

2. 2. So Close, Yet So Far

30 augustus 2015 (43 minuten)

Madison probeert te zorgen dat haar zoon Nick kan afkicken, terwijl Travis op zoek gaat naar zijn zoon en ex-vrouw, om te zorgen dat zij ook in veiligheid zijn.

3. 3. The Dog

13 september 2015 (43 minuten)

Travis, zijn ex Liza en zijn zoon Chris komen terecht in een rel in Los Angeles. Ze schuilen bij de familie Salazar. Ondertussen probeert Madison het huis veilig te maken voor haar twee kinderen.

4. 4. Not Fade Away

20 september 2015 (43 minuten)

De woonplaats van Madison en Travis wordt overgenomen door het leger. Iedereen probeert meer duidelijkheid te krijgen over wat er nu precies aan de hand is.

5. 5. Cobalt

27 september 2015 (43 minuten)

Als het plan van het leger over de buurt van Madison en Travis bekend wordt, moeten ze een belangrijke beslissing nemen.

6. 6. The Good Man

4 oktober 2015 (43 minuten)

De levende doden nemen langzaam de buurt over van Travis en Madison. Ze besluiten hun familie bij elkaar te zoeken en op de vlucht te slaan.

avatar van WB

WB

Tja. De serie focust meer op de drama dan op de zombies. Leuk om te zien hoe de wereld langzaam richting de "apocalyps" gaat, maar haalt helaas niet het niveau van TWD. De personages zijn allemaal iets minder karikatuur dan bij TWD. Iets te gewoontjes, wat de personageontwikkelingen minder interessant maken. Al met al prima om te kijken.

avatar van jordandejong

jordandejong

Het siert de serie in ieder geval dat het hier over een hele andere boeg wordt gegooid. Niet alleen qua setting, maar ook qua concept, sfeer en personages.

Het tempo ligt eigenlijk waanzinnig laag. Er gebeurt in veel afleveringen eigenlijk behoorlijk weinig. Maar toch hangt er een hele aangename sfeer over de serie. Zal ongetwijfeld ook met de setting te maken hebben. De laaghangende zon over verlaten straten in LA. Hier en daar ligt een zombielijk op te warmen in de zon.. Niet heel goed beschrijfelijk, maar wel erg aangename sfeer.

Over de personages ben ik iets minder te spreken. Cliff Curtis als Travis vind ik één van de meest realistische personages in de TWD universe so far. Een doodgewone leraar die, ondanks dat er een epidimie is, niet plotseling een of andere zombie-slayer wordt. Inderdaad minder karikatuur dan in The Walking Dead, maar het past ook wel bij deze serie. Minder over the top, realistischer en er wordt meer de tijd genomen. Zowel voor personages als verhaal. Nick vind ik overigens ook een tof character, mede door de uitstekende vertolking van Johnny Depp look-a-like Frank Dillane. Buiten die twee zijn de personages wat minder indrukwekkend. Die liefde voor die Salvadoraanse familie begrijp ik echt niet. Helemaal die vader (die kennelijk een fan-favorite is), die denkt dat het geoorloofd is om beneden in zijn keldertje een soldaat te martelen. Alycia Debnam-Carey's character voegt tot nu toe ook nog bijzonder weinig toe, in tegenstelling tot haar zeer belangrijke rol in 100, The.

Kleine 4* voor dit eerste seizoen. De sfeer is uitstekend en zowel Cliff Curtis als Frank Dillane zetten een fijne rol neer. Voor de rest mag er wel iets meer gebeuren.

Na jarenlang dezelfde cast in The Walking Dead te hebben gezien en na jarenlang een verhaal te hebben gevolgd tijdens een virusuitbraak, was het verfrissend om eens het begin van die uitbraak te zien in spin-off serie Fear the Walking Dead. Nieuwe cast, nieuwe omgeving, nieuwe invalshoek. Het werkte wel goed, interessant om te zien hoe mensen door krijgen dat het goed mis is en om moeten leren gaan met de nieuwe manier van (over)leven. Tevens is het ook fraai gefilmd. Het tempo ligt laag, soms te laag, maar door de beperkte aantal afleveringen blijft het boeiend genoeg.

avatar van Scarafax

Scarafax

Waar ik The Walking Dead eigenlijk een schijtserie vond waar ik me aandacht niet bij kon vasthouden, vond ik deze serie wel vermakelijk. Wat minder druk en overdreven gefilmd.

avatar van NRT

NRT

Ik heb dit eerste seizoen gevolgd omdat ik toen wel 'The Walking Dead'-fan was. Nu moet ik zeggen dat het eerste seizoen vrij traag was. Hoe vordert dit in de volgende seizoenen?

avatar van Phantasm

Phantasm

Dit eerste seizoen was goed te doen.

avatar van TimF

TimF

Vond deze serie beter dan the Walking Dead. Zeker seizoen 1, 2 en 3. Ook door de fijnere personages.

avatar van movie freak84

movie freak84

Hoezo moet je per seizoen een reactie schrijven?? Maar goed ga ik dus nie doen. Vond fear the walking dead zeker een aanrader voor alle zombie fans. Cast is iets minder als twd maar er zitten zeker wat karakters in die het een hele leuke serie maken. Tuurlijk heb je altijd je favorieten en je mindere. Vond nick erg goed spelen en alicia is ook aangenaam om naar te kijken en niet alleen omdat het een mooie vrouw is.madeline vond ik goed spelen maar erg irritand. En vond het leuk dat je opgegeven moment wat karakters uit twd tegen komt. En vanaf dat moment vind ik hem ook iets beter worden. Goed, al met al als ik alle seizoenen bij elkaar optel zou ik het een gemiddelde van een dikke 7 geven. Jammer dat seizoen 7 nog niet te zien is.

avatar van movie freak84

movie freak84

NRT schreef:

Word wel iets minder in verdere seizoenen. Zelf vond ik het beter worden vanaf seizoen 3.