• 8.254.917 stemmen

Fear the Walking Dead (2015-2021)

Horror / Thriller | 7 seizoenen

Release datum: 23 augustus 2015

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Fear the Walking Dead

Fear The Walking Dead neemt ons terug naar het begin van de zombie-apocalyps uit The Walking Dead. We volgen Travis Manawa, die met zijn familie ontdekt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Langzaam maar zeker zien ze hoe mensen in hun omgeving veranderen in bloeddorstige monsters, nadat ze zijn overleden. Ze proberen te ontdekken wat er aan de hand is en doen er alles aan om te overleven.

Social Media

Alle Media

Meningen over Fear the Walking Dead

avatar van Scarafax

Scarafax

donderdag 27 december 2018
Fear the Walking Dead seizoen 1 Waar ik The Walking Dead eigenlijk een schijtserie vond waar ik me aandacht niet bij kon vasthouden, vond ik deze serie wel vermakelijk. Wat minder druk en overdreven gefilmd.
avatar van jordandejong

jordandejong

zaterdag 15 oktober 2016
Fear the Walking Dead seizoen 2 Toch wel behoorlijk ondergewaardeerd deze serie hoor. FTWD scoort op IMDB een zeer magere 7,1, waar TWD (die toch ook ieder seizoen zeker weer zijn zwakke afleveringen kent) een 8,6 scoort. Fear the Walking Dead is niet briljant, maar zo matig als dat velen de serie afdoen is het ook zeker niet in mijn ogen.

Dit tweede seizoen is qua kwaliteit wat stabieler dan het eerste seizoen. We beginnen natuurlijk met de groep op deATTENTION: SPOILER ALARM!
boot van Strand. Deze setting kent enkele leuke afleveringen, maar ik was toch ook wel weer blij wanneer ze ATTENTION: SPOILER ALARM!
Mexico betraden. Zeker wanneer de groep eenmaal ATTENTION: SPOILER ALARM!
opsplitst wordt dit tweede seizoen echt de moeite waard. We nemen gelukkig afscheid van ATTENTION: SPOILER ALARM!
Daniel Salazar (zeker geen favoriet van mij), wat ATTENTION: SPOILER ALARM!
Ofelia's character misschien ook wel ten goede komt. Nick's ontwikkelingen in de ATTENTION: SPOILER ALARM!
Colonia zijn ook interessant om te volgen. Het beste wat seizoen 2 echter te bieden heeft is naar mijn mening de ontwikkelingen tussen Travis en Chris. Wat heb ik genoten van hun afleveringen zeg. Sterk acteerwerk ook van zowel Cliff Curtis als Lorenzo James Henrie. Het 'einde' van deze verhaallijn in aflevering 14 ('Wrath') behoort tot de top drie afleveringen van zowel FTWD als TWD wat mij betreft.

Natuurlijk heeft Fear ook wel z'n minpuntjes. Het is af en toe nog steeds vreemd/matig geschreven (met drie bloedvegen op je hoofd kun je je plotseling onder de zombies begeven zonder dat ze je doorhebben). Daarnaast vind ik Kim Dickens een miscast. Zal ook aan het character kunnen liggen, maar ze wekt gewoon geen enkel schrijntje sympathie op. Slordig vind ik ook de scenes op of nabij de zee, die klinken alsof ze zijn opgenomen in een lege hal.

Ethicus

woensdag 25 mei 2016
Fear the Walking Dead seizoen 2 Slechte serie helaas. Na een mager eerste seizoen waren mijn verwachtingen voor seizoen twee al niet heel hoog. De personages zijn simpelweg irritant. Het acteerwerk is in veel gevallen niet om over naar huis te schrijven. Kijk alleen al naar Madison. Tergend.

Verder vind ik het plot ook bijzonder mager, voor zover we van een plot kunnen spreken. Er gebeuren dingen zonder duidelijke aanleiding. Ik krijg soms de indruk dat deze serie geschreven wordt door de stagiaires van The Walking Dead.

Hopelijk wordt het hele zooitje aan het einde van seizoen twee verorbert door een kudde zombies en volgen we die kudde vanaf seizoen drie.

TimF_tv

vrijdag 28 mei 2021
Fear the Walking Dead seizoen 4 Na al veel hoofdpersonages te zijn kwijtgeraakt, spant dit seizoen wel echt de kroon. Introductie van nieuwe perosnages is rommelig en ongeloofwaardig. Slecht schrijfwerk zeg. Exit van ‘Nick’ doet de serie weinig goeds. De hele flashback steuctuur werkt in dit seizoen ook uitermate irriterend. Ik twijfel om nog verder te kijken.