• 10.510 nieuwsartikelen
  • 8.960.868 stemmen

Fear the Walking Dead (2015-2023)

Horror / Thriller | 8 seizoenen
8 seizoenen
3,42 380 stemmen + Mijn stem

Status: Beëindigd

Genre: Horror / Thriller

Ontwikkeld door: Dave Erickson

Met onder meer: Kim Dickens, Colman Domingo en Alycia Debnam-Carey

Release datum: zondag 23 augustus 2015

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime
  • Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Fear the Walking Dead

Fear The Walking Dead neemt ons terug naar het begin van de zombie-apocalyps uit The Walking Dead. We volgen Travis Manawa, die met zijn familie ontdekt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Langzaam maar zeker zien ze hoe mensen in hun omgeving veranderen in bloeddorstige monsters, nadat ze zijn overleden. Ze proberen te ontdekken wat er aan de hand is en doen er alles aan om te overleven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Social Media

Meningen over Fear the Walking Dead

avatar van jordandejong

jordandejong

maandag 7 december 2015
Fear the Walking Dead seizoen 1 Het siert de serie in ieder geval dat het hier over een hele andere boeg wordt gegooid. Niet alleen qua setting, maar ook qua concept, sfeer en personages. Het tempo ligt eigenlijk waanzinnig laag. Er gebeurt in veel afleveringen eigenlijk behoorlijk weinig. Maar toch hangt er een hele aangename sfeer over de serie. Zal ongetwijfeld ook met de setting te maken hebben. De laaghangende zon over verlaten straten in LA. Hier en daar ligt een zombielijk op te warmen in de zon.. Niet heel goed beschrijfelijk, maar wel erg aangename sfeer. Over de personages ben ik iets minder te spreken. Cliff Curtis als Travis vind ik één van de meest realistische personages in de TWD universe so far. Een doodgewone leraar die, ondanks dat er een epidimie is, niet plotseling een of andere zombie-slayer wordt. Inderdaad minder karikatuur dan in The Walking Dead, maar het past ook wel bij deze serie. Minder over the top, realistischer en er wordt meer de tijd genomen. Zowel voor personages als verhaal. Nick vind ik overigens ook een tof character, mede door de uitstekende vertolking van Johnny Depp look-a-like Frank Dillane. Buiten die twee zijn de personages wat minder indrukwekkend. Die liefde voor die Salvadoraanse familie begrijp ik echt niet. Helemaal die vader (die kennelijk een fan-favorite is), die denkt dat het geoorloofd is om beneden in zijn keldertje een soldaat te martelen. Alycia Debnam-Carey's character voegt tot nu toe ook nog bijzonder weinig toe, in tegenstelling tot haar zeer belangrijke rol in 100, The. Kleine 4* voor dit eerste seizoen. De sfeer is uitstekend en zowel Cliff Curtis als Frank Dillane zetten een fijne rol neer. Voor de rest mag er wel iets meer gebeuren.
avatar van Scarafax

Scarafax

donderdag 27 december 2018
Fear the Walking Dead seizoen 1 Waar ik The Walking Dead eigenlijk een schijtserie vond waar ik me aandacht niet bij kon vasthouden, vond ik deze serie wel vermakelijk. Wat minder druk en overdreven gefilmd.

Ethicus

woensdag 25 mei 2016
Fear the Walking Dead seizoen 2 Slechte serie helaas. Na een mager eerste seizoen waren mijn verwachtingen voor seizoen twee al niet heel hoog. De personages zijn simpelweg irritant. Het acteerwerk is in veel gevallen niet om over naar huis te schrijven. Kijk alleen al naar Madison. Tergend. Verder vind ik het plot ook bijzonder mager, voor zover we van een plot kunnen spreken. Er gebeuren dingen zonder duidelijke aanleiding. Ik krijg soms de indruk dat deze serie geschreven wordt door de stagiaires van The Walking Dead. Hopelijk wordt het hele zooitje aan het einde van seizoen twee verorbert door een kudde zombies en volgen we die kudde vanaf seizoen drie.

TimF_tv

vrijdag 28 mei 2021
Fear the Walking Dead seizoen 4 Na al veel hoofdpersonages te zijn kwijtgeraakt, spant dit seizoen wel echt de kroon. Introductie van nieuwe perosnages is rommelig en ongeloofwaardig. Slecht schrijfwerk zeg. Exit van ‘Nick’ doet de serie weinig goeds. De hele flashback steuctuur werkt in dit seizoen ook uitermate irriterend. Ik twijfel om nog verder te kijken.