• 8.985.424 stemmen

Fear the Walking Dead - Seizoen 7 (2021-2022)

Show titel: Fear the Walking Dead

Ontwikkeld door: Dave Erickson

Met: Alycia Debnam-Carey, Colman Domingo en Lennie James

Datum van release: zondag 17 oktober 2021

Eerst uitgezonden op: AMC (Verenigde Staten)

• Amazon Prime Bekijk seizoen 7 via Amazon Prime

Plot Fear the Walking Dead

Fear The Walking Dead neemt ons terug naar het begin van de zombie-apocalyps uit The Walking Dead. We volgen Travis Manawa, die met zijn familie ontdekt dat er iets verschrikkelijks aan de hand is. Langzaam maar zeker zien ze hoe mensen in hun omgeving veranderen in bloeddorstige monsters, nadat ze zijn overleden. Ze proberen te ontdekken wat er aan de hand is en doen er alles aan om te overleven.

Afleveringen Seizoen 7 (2021-2022)

1. 1. The Beacon

17 oktober 2021 (47 minuten)

2. 2. Six Hours

24 oktober 2021 (46 minuten)

3. 3. Cindy Hawkins

31 oktober 2021 (45 minuten)

4. 4. Breathe with Me

7 november 2021 (42 minuten)

5. 5. Till Death

14 november 2021 (47 minuten)

6. 6. Reclamation

21 november 2021 (47 minuten)

7. 7. The Portrait

28 november 2021 (45 minuten)

8. 8. PADRE

5 december 2021 (51 minuten)

9. 9. Follow Me

17 april 2022 (46 minuten)

10. 10. Mourning Cloak

24 april 2022 (46 minuten)

11. 11. Ofelia

16. 16. Gone

5 juni 2022 (47 minuten)

avatar van Septua

Septua

Poeh wat zijn die eerste 2 afleveringen taai om doorheen te komen zeg.. 45 minuten lijken wel 2 uur te duren. Begint direct met filler, weinig storybuilding aan.

avatar van Septua

Septua

Alsof het geschreven is door een kind. Het verhaal van 15 afleveringen lijkt geschreven te zijn op 1 A4, zoveel filler ongelofelijk. Alsof dit een verplicht seizoen was om het contract uit te dienen, ik snap niet na voorgaande seizoenen dat het niveau (wat sowieso niet denderend hoog was) zo is gaan dalen.

Fear the Walking Dead is voor mij een guilty pleasure, lekker om te kijken en niet na te denken. Af en toe op het puntje van je stoel zitten, je kapot lachen omdat er iets over de top gebeurt. Iets waarin het heel leuk afweek van zijn grote broer, The Walking Dead. Wat mij al direct vanaf de eerste aflevering opviel en ik al vaker benoemd heb, filler. Het voelt als één lange aflevering van Goede Tijden Slechte Tijden, veel gemekker en gezeur zonder echt tot de kern te komen. Een gespannen gevoel opwekken die, als je even nadenkt over de dialogen die uitgekotst worden, totaal nergens op slaan.

Na het einde van seizoen 6 was er zoveel potentie voor seizoen 7. Een onderzeeboot atoombom die heel Texas van de kaart heeft geveegd. En dan dat te zien overleven in combinatie van walkers. Om vervolgens dat concept compleet te negeren en gewoon te doen wat ieder seizoen van The Walking Dead al 1000x heeft gedaan. Een veiligheidshaven voor mensen opbouwen... Waarin een dictator de overhand heeft en afgezet moet worden. Victor Strand die een rol vervult die echt maar dan ook echt nergens op slaat. Alicia die naar mijn mening de hoofdrolspeelster zou moeten zijn maar vervolgens alleen in 4 of 5 afleveringen te bewonderen is. Morgan die net als in vorige seizoenen het ook constant heeft over zijn moraal kompas, het dit keer doet met een jankende baby in zijn armen. Een jankende baby is geen grap, want je hoort de kleine nog meer huilen in 10 afleveringen dan dat je de walkers hoort in 16 afleveringen. Verschrikkelijk irritant!

Aflevering 16, dat was een aflevering dat misschien wel het begin had moeten zijn van dit seizoen. Wat een verademing was dat om zo af te sluiten zeg.