ad
  • 8.081.139 stemmen

Curb Your Enthusiasm - Seizoen 2 (2001)

Show titel: Curb Your Enthusiasm

Seizoenen: 10 seizoenen

Afleveringen: 10

Datum van release: zondag 23 september 2001

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Curb Your Enthusiasm

Afleveringen Seizoen 2 (2001)

1. 1. The Car Salesman

Larry probeert een autoverkoper te worden terwijl hij zich in zijn, nieuwe woning tracht te settelen.

2. 2. Thor

Na een meeting over een nieuw tv-project met Jason Alexander loopt Larry de bekende worstelaar Thor Olsen tegen het lijf. Die beschuldigt hem van het afvuren van schoten op zijn kinderen. Larry verdenkt Thor op zijn beurt van het aflaten van zijn banden. Daarbovenop gaat Larry's beste vriend Jeff scheiden van zijn vrouw, Susie.

3. 3. Trick or Treat

Wanneer niet-verklede kinderen om snoep komen vragen op Halloween, weigert Larry pertinent iets uit te delen. Bovendien heeft Larry iets goed te maken met zijn vrouw, waarvan hij een goede vriend had genegeerd.

4. 4. The Shrimp Incident

Nadat Larry bij de afhaalchinees eten is gaan halen, blijkt dat hij de verkeerde bestelling heeft meegekregen. Wanneer hij teruggaat, wordt duidelijk dat een belangrijke baas van HBO zijn eten had meegenomen. Thuisgekomen kunnen Larry en Cheryl eindelijk beginnen met eten, al merken ze iets op waar vooral Larry niet blij mee is.

5. 5. The Thong

Op het strand ziet Larry onverwachts zijn therapeut rondlopen in een string. Samen met Richard Lewis besluit hij daarom om hun contract met de therapeut te beëindigen.

6. 6. The Acupuncturist

Als een acupuncturist erin kan slagen Larry's nek te genezen, zal hij maar al te graag 5.000 dollar geven. Tegelijkertijd vraagt een schrijver 5.000 dollar aan Larry die hij onmiddellijk zal terugbetalen na de dood van zijn vader.

7. 7. The Doll

Omdat de badkamer op een afterparty in iemands huis geen slot heeft, besluit Larry op de bovenverdieping een toilet te zoeken. Daar ontmoet hij de jonge dochter van de heer des huizes die hem verzoekt om het haar van haar pop af te knippen. Larry gaat gewillig op haar verzoek in.

8. 8. Shaq

Tijdens een wedstrijd van de LA Lakers zorgt Larry er per ongeluk voor dat Shaquille O'Neal zich blesseert. Vreemd genoeg lijkt het incident Larry veel geluk te bezorgen.

9. 9. The Baptism

Cheryl en Larry zakken af naar Monterrey voor de trouwpartij van Cheryl's zus. De joodse man waarmee ze gaat trouwen zal zich eerst laten bekeren tot het christendom.

10. 10. The Massage

Larry wordt op restaurant betrapt voor het stelen van vorken. Dat is niet het enige: Cheryl wordt ook op de hoogte gebracht van een verdachte massage die Larry heeft ondergaan.

avatar van Flavio

Flavio

Curb your Enthusiasm is qua comedy wel een van mijn favoriete series. In het begin moest het nog loskomen maar erg leuk. Wel is het soms wat voorspelbaar omdat het vaak dezelfde formule volgt, en niet alle afleveringen zijn even goed. Maar Larry David is een geweldig personage.

avatar van Pinguin#13

Pinguin#13

Ik gooi de handdoek: dit zal dan wel mijn Bob Dylan van de comedy zijn. Geniaal voor velen, erkend door mensen die er iets van kennen, maar niet mijn kopje thee: ik verveel me stilaan te pletter.

16 afleveringen ver op Play en ik begin me steeds meer te ergeren aan de onnozele 'vallen' die LD voor zichzelf zet om daar dan later in de aflevering telkens 'oh, verrassing' in te trappen. Als je de pointe al ziet aankomen nog voor de grap ingezet wordt, is de grap er gewoon vanaf.

Alana Partridge was ook een onsympathieke, sneue figuur maar daar kreeg ik wel geregeld pijnlijke lachkrampen. Toch wel een vereiste bij een komedie. Dus met dit type humor (iemand die zz in de zeik zet, zoals in The Officevan Gervais en Merchant) kan ik wel degelijk overweg, maar hier werkt het niet (voor mij). En wat is LD LELIJK! Het is ook allemaal lelijk in beeld gebracht, achterhaalde videokwaliteit en de sonorisatie is ook om te huilen. Muziek uit een elektronische muzaktrommel: het zal allemaal wel de bedoeling zijn en ja, blijkbaar ligt het aan mij… ik twijfel ook nog een heel klein beetje want blijkbaar gaan de waarderingen toch naar boven, maar nee… ik heb hier al te veel tijd aan verloren. I don't get it. Not funny! Genoeg!