Mijn Series +

Curb Your Enthusiasm - Seizoen 4 (2004)

ontwikkeld door Larry David
met Larry David, Jeff Garlin en Cheryl Hines

Larry David, medebedenker en uitvoerend producent van de langlopende komische hitserie Seinfeld, boort een nieuwe bron van humor aan: zichzelf. Hij heeft alles wat een man zich maar kan wensen: een liefhebbende vrouw, goeie vrienden, een succesrijke carrière, een fantastisch huis - wat kan er eigenlijk misgaan voor Larry David? Omringd door een uitgelezen stel echte en fictieve vrienden, kennissen en gezworen vijanden is hij bereid om altijd het onzegbare te zeggen; eerlijk, maar op het randje van het gevoelloze af - Larry David is de perfecte man voor misverstanden en gemiste kansen.

1. Mel's Offer
  8. Wandering Bear
  9. The Survivor
  10. Opening Night
avatar van Flavio
Wederom een geslaagd seizoen, met The Producers en het geschenk van Cheryl als rode draad.

Ik vind CYE toch een stuk beter dan Seinfeld, het is scherper, onconventioneler, en ook hoor je geen lachband - iets wat me in elke komische serie stoort, ik bepaal liever zelf wanneer iets grappig is. De meeste echt grappige series hebben gelukkig geen lachband nodig. De enige kritiek die ik heb is dat het soms wat voorspelbaar is, en misschien strijdig met dat argument, soms te vergezocht.