• 8.978.871 stemmen

Dertigers - Seizoen 1 (2019)

Show titel: Dertigers

Ontwikkeld door: Wim De Smet, Wim De Smet en Wim De Smet

Met: Kim Van Oncen, Kristof Goffin en Yannick De Coster

Oorsprong: België

Datum van release: maandag 7 januari 2019

Eerst uitgezonden op: één (België)

Plot Dertigers

Pieter, Nora, Tinne, Bart, Alex en Saartje zijn zes onafscheidelijke vrienden sinds hun studententijd, toen ze samen op kot zaten. Dat is ondertussen al vijftien jaar geleden. In tussentijd hebben ze als groep en elk afzonderlijk heel wat hindernissen overwonnen. Tegenwoordig zijn ze allen dertigers die hun sociaal en familiaal leven zo goed mogelijk trachten te runnen, dit zonder elkaar uit het oog te verliezen. Wanneer kleine en grote geheimen uit het verleden en heden naar boven komen, komt de vriendschap echter zwaar onder druk te staan.

Afleveringen Seizoen 1 (2019)

7 januari 2019 (25 minuten)

8 januari 2019 (25 minuten)

9 januari 2019 (25 minuten)

10 januari 2019 (26 minuten)

14 januari 2019 (22 minuten)

15 januari 2019 (24 minuten)

16 januari 2019 (25 minuten)

17 januari 2019 (26 minuten)

21 januari 2019 (23 minuten)

22 januari 2019 (23 minuten)

23 januari 2019 (22 minuten)

24 januari 2019 (24 minuten)

28 januari 2019 (22 minuten)

29 januari 2019 (23 minuten)

30 januari 2019 (23 minuten)

31 januari 2019 (26 minuten)

4 februari 2019 (23 minuten)

5 februari 2019 (25 minuten)

6 februari 2019 (22 minuten)

7 februari 2019 (25 minuten)

11 februari 2019 (25 minuten)

12 februari 2019 (25 minuten)

13 februari 2019 (24 minuten)

Op het kerkhof verzamelen vrienden en familie voor de jaarlijkse herdenking van Robins dood. Ondanks een voorbereide speech beslist Pieter toch te improviseren, en dat maakt veel emoties los bij de vrienden. Maar dan barst de bom en oude geheimen komen aan het licht.

14 februari 2019 (27 minuten)

Pieter kampt met een enorm schuldgevoel, alleen Saartje lijkt hem te kunnen troosten. Onder lichte dwang van Elias vertelt Alex aan Nora wat hij weet over Robin. En de waarheid komt hard aan. Saartje doet een ultieme poging om de relatie van Tinne en Bart te redden. Enkele dagen later zien de vrienden elkaar allemaal terug, wanneer Nora onverwacht te vroeg bevalt...

avatar van NRT

NRT

We zijn nog maar een maand ver dit jaar, maar dit is voor mij toch wel de verrassing tot nu toe. Normaal gezien heb ik een grondige hekel aan alles wat met soaps heeft te maken. Nu weet ik niet of we dit tot een soap mogen rekenen, maar het heeft er iets van weg. Het grote pluspunt is gewoonweg de herkenbaarheid en dat geldt niet per se voor dertigers, maar ook voor latere twintigers waartoe ikzelf behoor. Gedaan met het mooie schoolleven. Iedereen op zoek naar zijn plaats in de samenleving. Ze gaan samenwonen, er komen kinderen, er zijn problemen in verschillende relaties,... maar telkens op een realistische manier. Vaak heb je ook in iedere groep de verzoenende, de verantwoordelijke, de levensgenieter, de stille, de losbol, de atleet,... Het enige minpuntje: de gewone werkmens komt er wel niet in voor. Een havenarbeider of een metser komen we niet tegen. Voor mij geen probleem, maar dit las ik in bepaalde reacties.

De acteurs presteren ook in mijn ogen een pak beter dan de soap-acteurs. Heerlijke ontdekkingen. Vooral Tom Dingenen, Kristof Goffin en Kim van Oncen vind ik uitstekend acteren. Ik heb deze serie dan ook al volledig afgekeken omdat het zo verslavend was. Op naar seizoen 2!