• 8.978.898 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Ontwikkeld door: Jon Favreau

Met onder meer: Pedro Pascal, Giancarlo Esposito en Gina Carano

Release datum: dinsdag 12 november 2019

Eerst uitgezonden op: Disney+ (Nederland)

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot The Mandalorian

Het verhaal van The Mandalorian speelt zich zo’n vijf jaar na Star Wars: Return of the Jedi af. Na de verhalen van Jango en Boba Fett verschijnt een andere krijger in het universum van Star Wars na de val van het Galactisch Keizerrijk. We volgen de beproevingen van een eenzame revolverheld, genaamd de Mandalorian, in de buitenste regionen van de Melkweg, ver van de autoriteiten van de Nieuwe Republiek.

The Mandalorian

Jawa (onvermeld)

Bo-Katan Kryze

Greef Karga

Mon Calamari Server

Meningen over The Mandalorian

Lisa flingo

vrijdag 6 december 2019
The Mandalorian seizoen 1 Een heel goede serie die sterk begint en al meteen grond zet voor de volgende afleveringen. Het is totaal niet voorspelbaar en de theme song is om van te smullen een genot voor het oor. Het acteerwerk is zeer goed vooral de Mandalorian zelf vind ik echt heel sterk spelen. Hij is een koud en egoïstisch karakter die zich in de loop van de serie ontwikkeld tot een warm en zorgzaam persoon. Ik ben vooral erg blij dat Disney bij deze serie van de main storyline af zijn gestapt, want daar was ik al wel een hele tijd klaar mee. Al met al een geweldige serie en zeker het kijken waard. Vooral als je al iets van starwars hebt gezien en van het science fiction genre houdt. 5 sterren van mij!

donderdag 23 januari 2020
The Mandalorian seizoen 1 Erg wisselvallig, deze eerste reeks. Soms wordt de juiste toon getroffen; vaak niet. De casting is geïnspireerd (Werner Herzog! Carl Weathers! Nick Nolte! Taika Waititi!), de production design is dik in orde en het geheel ademt een overtuigende old school Star Wars-sfeer, maar inhoudelijk schiet dit regelmatig flink tekort. Bepaalde afleveringen doen zelfs een beetje A-Team-achtig aan qua knulligheid. Gelukkig maken de laatste paar afleveringen dan wel weer een hoop goed, waardoor ik toch nieuwsgierig ben naar de tweede reeks.

Moviefan29659

woensdag 27 november 2019
The Mandalorian seizoen 1 Wat een miskleun..... echt slaapwekkend, slecht acteerwerk, povere regie, inspiratieloze soundtrack.... netflix lacht zich een raap.... enfin , zonde van mijn tijd voor wat betreft de eerste 3 afleveringen....

LeBlanc_tv

dinsdag 26 oktober 2021
The Mandalorian seizoen 1 Onbegrijpelijk dat mensen dit zo'n hoog cijfer geven.. - deze harde killer veegt een bar met tuig schoon, maar wordt ondanks z'n bepantsering in elkaar gebeukt door een (vrij potige) vrouw (feminisme yeah!) - deze warrior loopt de hele serie met een vliegende kinderwagen naast zich en is dus een soort babysitter.. - hij loopt als een sukkel, en praat aan een stuk door als een onzekere Harry - afleveringen duren super kort.. het gaat allemaal vlug-vlug, weinig diepgang - hij zet z'n helm nooit af, we zien geen emotie van z'n gezicht.. het is net een soort robot die praat. ik vraag me af of er niet telkens een andere acteur onder die helm zit. Nee, 3x niks dus...