ad

Met onder meer: en Pedro Pascal

Release datum: 12 november 2019

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Over Mandalorian, The

Het verhaal van The Mandalorian speelt zich zo’n vijf jaar na Star Wars: Return of the Jedi af. Na de verhalen van Jango en Boba Fett verschijnt een andere krijger in het universum van Star Wars na de val van het Galactisch Keizerrijk. We volgen de beproevingen van een eenzame revolverheld, genaamd de Mandalorian, in de buitenste regionen van de Melkweg, ver van de autoriteiten van de Nieuwe Republiek.

Social Media

Acteurs en Actrices

The Mandalorian

Alle Media

Meningen over The Mandalorian

Lisa flingo

vrijdag 6 december 2019
The Mandalorian seizoen 1 Een heel goede serie die sterk begint en al meteen grond zet voor de volgende afleveringen. Het is totaal niet voorspelbaar en de theme song is om van te smullen een genot voor het oor.

Het acteerwerk is zeer goed vooral de Mandalorian zelf vind ik echt heel sterk spelen.
Hij is een koud en egoïstisch karakter die zich in de loop van de serie ontwikkeld tot een warm en zorgzaam persoon.

Ik ben vooral erg blij dat Disney bij deze serie van de main storyline af zijn gestapt, want daar was ik al wel een hele tijd klaar mee.

Al met al een geweldige serie en zeker het kijken waard. Vooral als je al iets van starwars hebt gezien en van het science fiction genre houdt.
5 sterren van mij!
avatar van brawljeff

brawljeff

zaterdag 28 december 2019
The Mandalorian seizoen 1 The Mandalorian is als scifi-western een prima uitstapje in het Star Wars universum. Hoewel het nergens perfect is, denk ik toch dat het Twin Peaks, Sopranos, Breaking Bad, House of Cards en Game of Thrones gaat volgen in het rijtje keerpunten in de seriegeschiedenis. Ditmaal als het moment waarop Disney als grote speler de seriewereld betreedt.

De sets, effecten en kostuums zien er allemaal fantastisch uit. Op niveau zelfs van de meeste films, ook al oogt de belichting soms wat goedkoper uit. Het verhaal weet te boeien door een reeks leuke nieuwe personages. Toch leefde ik nergens echt met het hoofdpersonage mee, puur omdat je constant naar een masker aan het kijken bent.

Onderhoudende serie en ik ben ontzettend benieuwd naar het vervolg.

Moviefan29659

woensdag 27 november 2019
The Mandalorian seizoen 1 Wat een miskleun..... echt slaapwekkend, slecht acteerwerk, povere regie, inspiratieloze soundtrack.... netflix lacht zich een raap.... enfin , zonde van mijn tijd voor wat betreft de eerste 3 afleveringen....
avatar van legian

legian

zaterdag 19 december 2020
The Mandalorian seizoen 2 Waar het eerste seizoen nog een leuk opzichzelfstaand ding was gaan ze hier volledig de fanservice & fanfiction kant op. Leuk om Ahsoka te zien maar volledig onnodig, net zoals Bo-Katan. Dat ze Boba Fett uit de dood opwekken is helemaal belachelijk en dat hij dan nog een eigen serie krijgt is onbegrijpelijk. Ja het was een tof personage, maar verder totaal niet interessant en ook hier wordt er niets interessants mee gedaan. Dat ze er uiteindelijk ook nog even fan favoriet Luke erbij halen (die er trouwens echt niet uitziet) maakt het geheel helemaal af. The Mandalorian is niets meer dan een fanfiction springplank voor een legio aan spin-off series. En als je al die dingen eruit haalt blijft er bar weinig over van het geheel.

Er zitten verder best leuke momenten in en voor het merendeel ziet het er ook allemaal erg gelikt uit. En de ontwikkeling van de band tussen Din en Grogu wordt mooi gedaan en de afsluiting is daarin erg sterk. Het is alleen jammer dat het vooral als een kapstok dient die zelf verrassend weinig inhoud heeft als je alle dingen eromheen weghaalt.

Ze hadden hier een erg sterk en interessant verhaal kunnen leveren dat de wereld van Star Wars verder zou uitdiepen buiten hetgeen wat we allemaal al gezien hebben. Maar ze moeten perse weer alles met elkaar verbinden. Het is vermoeiend want ondertussen slaat het allemaal nergens meer op. Er wordt aan alle kanten geprobeerd om uitleg te geven aan de films (de mislukte clones in aflevering 4 die snoke gaan introduceren). Veel fan favorieten erin te verwerken waardoor er alleen maar meer plotgaten in de films ontstaan. Nu snap ik ook waarom ze perse in die tijdsperiode een serie wilde maken.

Het is jammer dat ze niet proberen om een daadwerkelijk goed verhaal te vertellen zonder direct te denken aan een groot gevuld universum met series en personages. Voor seizoen drie zal ik maar een aantal flessen whisky gaan inslaan, misschien dat het dan nog wel leuk is om te zien.