Mijn Series +

Top Boy - Seizoen 1 (2011)

Alternatieve titel: Top Boy: Summerhouse

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Ronan Bennett
met Sharon Duncan-Brewster, Kane Robinson en Ashley Walters

In de dramaserie Top Boy wordt de moeder van de dertienjarige Ra'Nell opgenomen in het ziekenhuis. Samen met Heather bedenken ze een gevaarlijk plan om haar kind straks de kansen te kunnen geven die Heather zelf nooit heeft gehad. Dushane wil de criminele wereld toetreden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Behoorlijk rauwe serie die afspeelt in de achterbuurten van Londen. Een aanrader voor mensen die houden van realistische series over de onderkant van de maatschappij. Ik hoop dat er nog een seizoen achteraan komt. Er zijn nog genoeg losse eindjes om er mee door te gaan.

avatar van Robbie.T.
Dat komt er zeker donmarko22: Top Boy - Seizoen 2 (2013) en ook dat seizoen staat op Netflix. Binnenkort wil ik toch ook eens aan seizoen 1 hiervan gaan beginnen. Ik hoor alleen maar positieve geluiden en ook jij schrijft een positieve recensie. Heerlijk die grauwe Britse series.

Klopt Robbie.T., maar die had ik ook al gezien op Netflix. Elk seizoen telt maar 4 afleveringen, dus je bent er zo doorheen. Het tweede seizoen heeft nogal een open eind. Vandaar dat ik me hier afvroeg of er wellicht nog een derde seizoen aan zit te komen.

avatar van Robbie.T.
Er gaan geruchten dat er een derde seizoen zou komen, maar dit lijken niet veel meer dan geruchten te zijn. Voorlopig zullen we het met twee seizoenen moeten doen.

avatar van rebelkush
Wow wat een verassing zeg.
Ik had Gomorra afgekeken en zag deze ook op Netflix staan en dacht ik doe es een gok en het is me goed bevallen.
Een van de redenen waarom ik dit serie was begonnen te kijken is eigenlijk om Ashley Walters, ik vind het een uitstekende acteur, de eerste film dat ik van hem gezien heb was Bullet boy wat trouwens wel wat lijkt op dit serie.

Zoals al eerder hier genoemd een behoorlijke rauwe actie serie met een goede cast, er is eigenlijk niet één acteur die slecht is en dat is nog al wat aangezien er veel jonge acteurs erin zitten.
Dit serie doet mij veel denken aan Bullet Boy maar geeft nog veel meer dan die film.
Goede actie serie waar de kogels niet om de 10 minuten om je oren heen vliegen, Ik vind het wel behoorlijk achterlijk dat er maar 4 afleveringen zijn.
Morgen ga ik beginnen met seizoen 2.

Dikke aanrader.

avatar van peterjames777
Dankzij het derde seizoen wat nu is uitgekomen ontdekte ik ook deze parel.

Een kruisbestuiving tussen The Wire en This is England.
Dushane en Sully doen me een beetje denken aan de London versie van Stringer Bell en Avon Barksdale.

avatar van david bohm
Fijne serie met sterk acteerwerk die zich afspeelt in een Londense Vogelaarwijk. Ondanks dat de muliculturele cast heeft de serie toch iets typisch Brits.