Mijn Series +

Top Boy - Seizoen 2 (2013)

Alternatieve titel: Top Boy: Summerhouse

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

ontwikkeld door Ronan Bennett
met Sharon Duncan-Brewster, Kane Robinson en Ashley Walters

In de dramaserie Top Boy wordt de moeder van de dertienjarige Ra'Nell opgenomen in het ziekenhuis. Samen met Heather bedenken ze een gevaarlijk plan om haar kind straks de kansen te kunnen geven die Heather zelf nooit heeft gehad. Dushane wil de criminele wereld toetreden.

1. Aflevering 1
  2. Aflevering 2
  3. Aflevering 3
  4. Aflevering 4
Gebeurt zelden maar toch was het 2de seizoen nog iets beter.

avatar van Dorstigjimmyke
Dit is echt een van de verrassingen. Ik snap ook niet dat hier niet veel over geschreven wordt. Topprestaties van de acteurs en het is ook erg actueel met al die moorden die in Londen gebeuren.

avatar van Thomas83
Een wat interessanter seizoen. Er worden nu veel meer uiteenlopende personages gevolgd, en Summerhouse komt meer dan ooit helemaal tot leven. Sully heeft ook een stuk meer inhoud nu. Hij lijkt wel een totaal ander persoon. Interessant ook dat er ditmaal wat meer andere bendes in het spel zijn. Mike heeft zijn rol van impulsieve psychopaat min of meer overgenomen. Daarnaast zien we ook wat meer van Dris als vader. Personages als de vader van Gem, Michael en Jason zijn prima toevoegingen.

De serie is al wat minder voorspelbaar maar blijft bij vlagen nog wel wat simplistisch. En ik ben absoluut geen fan van die verhaallijnen met de advocaat van Dushane en de problemen tussen Vincent en Gem. Die laatste verhaallijn gaat nog wel, maar die advocaat is gruwelijk naïef. Beetje dommige dialogen ook, en ze komt in ongeloofwaardige situaties terecht. Die hele romance was ook een slecht idee. 3.5*.