• 13.687 nieuwsartikelen
  • 171.400 films
  • 11.360 series
  • 32.317 seizoenen
  • 633.715 acteurs
  • 197.067 gebruikers
  • 9.219.193 stemmen

Shaw Brothers

zoeken in:

Halios

• 51 berichten
  • 7 stemmen

Voor de liefhebbers:

De Shaw Brothers.

Bij het horen van die woorden gaan de harten van veel mensen harder kloppen. De Shaw Brothers zijn met 800 titels de grondleggers van het martial arts genre en worden gezien als de Warner Brothers van Azië.

Met titels als Come Drink With Me, The Magnificent Trio en The 36th Chamber of Shaolin zetten de Shaw Brothers niet alleen martial arts en swordplay op de kaart. Zij bepaalden ook de hoge standaard.

Nu zijn de films van toen eindelijk gerestaureerd op DVD te krijgen.

bron:DFW

The Lexx

• 426 berichten
  • 3485 stemmen

tsja een handje nederlands ondertitelde films, ik vind de celestial uitgaven met engelse subs beter. (extra's op dvd)

heb er bijna 200 nu.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

DFW is met 10 nieuwe titels gekomen. Van kung fu klassiekers, tot kung fu tussendoortjes, en natuurlijk slechte cult-filmpjes. Her en der te koop voor plusminus 8 euro (per stuk helaas ).

Oude 10 titels:

- The Mighty Peking Man

- Oily Maniac

- The 36th Chamber of Shaolin

- The Boxer from Shantung

- Come Drink with Me

- The Magnificent Trio

- The Shadow Boxer

- Shaolin Handlock

- Shaolin Temple

- The Water Margin

Nieuwe 10 titels:

- Disciples of the 36th Chamber

- Human Lanterns

- Invincible Shaolin

- Killer Clans

- Return to the 36th Chamber

- The Super Inframan

- The Blood Brothers

- The Five (Deadly) Venoms

- The Heroic Ones (niet op de site overigens)

- The Twelve Gold Medaillons

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Zijn deze eigenlijk ergens anders buiten defrs te krijgen? Heb er al een viertal.

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Metalfist schreef:

Zijn deze eigenlijk ergens anders buiten defrs te krijgen? Heb er al een viertal.

Volgens mij zijn er ook nog verschillende te bestellen op bol.com oa. Zelf heb ik er 1 in mijn ruiltopic geplaatst. Vind het een geweldige reeks en ik vind het heel jammer dat er geen nieuwe titles meer komen.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Hoe noemt je ruiltopic juist want kan het momenteel niet vinden?

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

DFW is met 10 nieuwe titels gekomen. Van kung fu klassiekers, tot kung fu tussendoortjes, en natuurlijk slechte cult-filmpjes. Her en der te koop voor plusminus 8 euro (per stuk helaas ).

Oude 10 titels:

- The Mighty Peking Man

- Oily Maniac

- The 36th Chamber of Shaolin

- The Boxer from Shantung

- Come Drink with Me

- The Magnificent Trio

- The Shadow Boxer

- Shaolin Handlock

- Shaolin Temple

- The Water Margin

Nieuwe 10 titels:

- Disciples of the 36th Chamber

- Human Lanterns

- Invincible Shaolin

- Killer Clans

- Return to the 36th Chamber

- The Super Inframan

- The Blood Brothers

- The Five (Deadly) Venoms

- The Heroic Ones (niet op de site overigens)

- The Twelve Gold Medaillons

En na deze titels is het stil gebleven in Nederland.....

Voor de geinteresseerden:

Shaw Brothers History

Plus een Shaw Brothers Buying Guide

(dankzij hkcinema.co.uk)

Ongeveer alle engels ondertitelde dvdreleases ter wereld staan daar vermeld. Verder even toevoegen dat er ook een Shaw Bros dvdreeks in Duitsland liep, en die dvd's zijn ook allemaal engels ondertiteld (ook al wordt dat nergens vermeld).

Ik vind de films cool en de formulewerkjes werken haast verslavend.

Inmiddels heb ik zo'n 50 titels op dvd in bezit.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Is het waar dat de Shaw Brothers 'Blade Runner' mee geproduced hebben ?

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Ik probeer nu een van hun eerste successen toe te voegen, nl. Kingdom and the Beauty en ook The Magnificent Concubine, die in '60 genomineerd werd voor de Gouden Palm in Cannes (en een technische prijs won).

Hier een mooie documentaire van de BBC :

YouTube - Shaw Brothers Documentary - Fist of Fire - Part 1

YouTube - Shaw Brothers Documentary - Fist of Fire - Part 2

YouTube - Shaw Brothers Documentary - Fist of Fire - Part 3

In deel 2 zie je ook hoe ze de typische vechtgeluidjes maken .

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

goongumpa schreef:

Is het waar dat de Shaw Brothers 'Blade Runner' mee geproduced hebben ?

Ja, in de persoon van Run Run Shaw, studiobaas.

goongumpa

• 3057 berichten
  • 4063 stemmen

Knap, zou ik er zeker niet in gezocht hebben.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Metalfist schreef:

Vier jaar later is het me gelukt om er nog zo'n 6 titels bij te krijgen maar dit blijft een verdomd moeilijke reeks om te verzamelen.. Niet meer te vinden in de gewone DVD winkels en ook op online winkels à la Bol of Play is de collectie nergens meer te bespeuren. Op eBay staan er een paar maar daar heb ik een paar slechte ervaringen mee gehad dat ik daar liever niet op in ga, plus de prijs is daar ook iets te hoog.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Oké, we zijn weer 2 titels dichter gekomen maar als ik heel de reeks op rommelmarkten moet gaan verzamelen dan ga ik nog lang bezig zijn vrees ik.. Het zure is ook dat ik blijkbaar indertijd verkeerd heb geteld en dat ik er dus nog 9 moet hebben van de 20.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

De Shaw Brothers hebben in hun carrière veel films geproduceerd, heel veel films zelfs. De cijfers verschillen van welke bron je raadpleegt en ik was eigenlijk wel eens benieuwd naar hoeveel films ze eigenlijk echt gemaakt hebben. Aangezien IMDB op het gebied van Chinese films echt belabberd is (ze geven zogezegd maar 366 films met Shaw Brothers als productiemaatschappij), ben ik naar HKMDB gegaan.

Die hebben een veel duidelijker overzicht (maar missen wel bijvoorbeeld Blade Runner):

Shaw Brothers - hkmdb.com

maar ook die bleek niet helemaal volledig te zijn.. Wanneer je op de oudere namen van de maatschappij gaat zoeken, dan krijg je dus nog net iets meer titels. Zoals bijvoorbeeld bij Shaw & Sons Co. Ltd. - hkmdb.com

Lang verhaal kort, ik heb via Excel mumbo jumbo een lijst samengesteld van 945 titels. Ik was ook wel benieuwd naar welke titels er nu effectief op de site staan en na wat gepruts met de MovieMeter API ben ik tot onderstaande (automatisch gegenereerde) lijst gekomen!

Shaw Brothers MovieMeter - Google Spreadsheets - docs.google.com

Die is niet helemaal foutloos (ik bespaar de technische details maar het is een combinatie van zoeken op de Engelse alternatieve titel en het jaar maar daar kunnen dus fouten inzitten zoals bijvoorbeeld The Blood Brothers of Blood Brothers en dat geeft soms wat schoonheidsfoutjes) maar het geeft al een goed eerste beeld. Dit zijn dus films waar Shaw Brothers als Production Company, Filming Company en/of Distributor aangegeven staan.

Nu blijkt dat er dus ook het merendeel van de films nog niet op de site staan (er staan 200+ titels op MovieMeter) dus moesten er mensen zich geroepen voelen om mee te helpen met toevoegen.. Feel free! De Google Drive is enkel maar viewbaar en niet editeerbaar, maar ik kan wel toegang verschaffen.

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Knap werk!

Via pm ook al even gecommuniceerd; blijkbaar zijn er meer titels te vinden omdat er sprake was van licht afwijkende spelling van de titels

Alsnog deze nog kunnen vinden:

Qiu Ai Gan Si Dui (1988)

Bu Yi Shen Xiang (1984)

Shaolin Chuan Ren (1982)

Jin Mao Shi Wang (1975)

Xin Du Bi Dao (1971)

Xue Fu Men (1970)

Du Bei Dao (1967)

Duo Hun Ling (1968)

Dao Jian (1967)

Duan Chang Jian (1967)

Hei Ying (1967)

Ru Xia (1966)

Ya Zhou Mi Mi Jing Tan (1966)

Xi You Ji (1966)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

En ze zijn toegevoegd! Ja, de automatisatie is niet helemaal foutloos jammer genoeg.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Met dank aan Sherlock kappeuter Holmes nog een aantal titels kunnen toevoegen die reeds op de site stonden waardoor er nu 273 films uit de lijst gevonden zijn! Ik voeg er af en toe zelf ook nog wel eens eentje toe maar dat is op een erg traag tempo dus als iemand zin en tijd heeft: let me know!

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Vandaag toegevoegd:

Tong Chiu Ho Fong Nui (1984)

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Het was nog een huzarenstukje en het verbaast me ten zeerste dat ik geen fouten heb gemaakt maar alle films die ik op de site vind, zitten nu ook in de "Shaw Brothers" filmmap. Momenteel 287 stuks maar ik vermoed dat er nog wel wat op de site staan die om de een of andere reden nog niet gevonden zijn.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik zou nu aan 40 geziene stuks zitten, kan me niet voorstellen dat ik daarmee koploper ben..

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Voor zij die interesse zouden hebben (misschien Onderhond?): ik heb op Letterboxd een lijst aangemaakt met de Shaw Brothers films: ‎Complete Shaw Brothers Filmography, a list of films by Metalfist • Letterboxd

Als uitgangspunt deze lijst genomen: Movies produced by Shaw Brothers — The Movie Database (TMDb) - themoviedb.org en dan via de Rest API de IMDB ids opgevraagd en die lijst dan op zijn beurt weer geïmporteerd in Letterboxd. Jammer genoeg zit er een verschil van 12 films tussen TMDB en Letterboxd maar ik vermoed dat dat films zullen zijn die geen IMDB link hebben. Misschien dat ik er ooit wel eens achteraan gaan maar voor nu denk ik dat dit wel één van de meest complete lijsten zal zijn.

Onderhond

• 87451 berichten
  • 12500 stemmen

‎Film data • Letterboxd

Importeren vanuit TMDb in Letterboxd is echt nog geen minuut werk per film.

Verder erg gave lijst! Gaat zeker nog van pas komen wanneer ik zo'n beetje doorheen m'n Cheh Chang/Yuen Chor films heen ben

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Aha, goede tip Onderhond! Zit nu op 734 films. Er is er dus ergens eentje die door de mazen van het net is geglipt maar daar ga ik niet meer achter zoeken, ik denk dat iedereen hier wel mee verder zal kunnen

edit: is toch compleet ondertussen. Kon het toch niet laten.. Tonypulp (althans ik vermoed toch dat het om dezelfde user gaat als degene die de lijst heeft geliked): lijst is dus compleet! Zit nu op 38 geziene films (5%...) maar er komt nog een pakketje van 7 films aan binnenkort.

Onderhond

• 87451 berichten
  • 12500 stemmen

Knap werk Metalfist!

Ik zit op 20% momenteel. Amper te behappen, wetende hoeveel ik van die films al gezien heb

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik kwam net tot de conclusie dat ik eigenlijk op 41 films hoor te zitten (blijkbaar is vergeten op 3 films op IMDB te stemmen.. Ik vraag me af hoeveel er zo nog gaan boven komen drijven) maar ja, dat maakt echt geen flikker uit procentueel

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Er zit blijkbaar iets in de pijplijn bij Arrow video:

Arrow video schreef:

July 9, 2021. Get ready...

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Vandaag toegevoegd:

Xiu Hua Da Dao (Film, 1978)

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Vandaag zijn op MUBI behoorlijk wat Shaw titels toegevoegd!

MUBI Collectie: SHAW BROTHERS: WUXIA WARRIORS EN KUNG FU MASTERS | MUBI

Nieuw op MUBI

kappeuter (crew films)

• 74636 berichten
  • 5941 stemmen

Video essay: “Shaw Brothers: Wuxia Warriors and Kung Fu Masters” | MUBI

MUBI schreef:

In the early 1960s, four brothers redefined the landscape of Chinese cinema. These canny entrepreneurs had been making movies since the 1920s, producing an anonymous film every month in a bid to fill the theaters they had collected across Southeast Asia. But it wasn’t enough. Inspired by the classic Hollywood production system, the Shaw brothers opened one of the biggest private film studios in the world. By the mid-1980s, more than a thousand films bore their name, encompassing all manner of genres. But there was one with which they would be forever synonymous: the martial arts film.

This video essay provides an introduction to the Shaw Brothers Studio’s unmistakable house style and its long-lasting influence on action cinema, pop culture, and beyond.

Bobby Briggs

• 213 berichten
  • 7613 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.