Duan Chang Jian (1967)

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Cheh Chang
met Jimmy Wang Yu, Chin Ping en Kiu Chong

Li is op de vlucht omdat hij een moord heeft gepleegd. Zijn vriendin Liu krijgt les in zelfverdediging van Fang, die verliefd op haar is. Hij raakt bevriend met Li. Wanneer Li's vijanden hem vinden krijgt hij hulp van Liu en Fang.

avatar van Grindhouse62
Gisteren heb ik Sword of Swords (1968) met Jimmy Yu Wang gezien en vond die in zijn geheel beter dan Trail of of the Broken Blade, dieik zojuist heb gezien, ook met Hong Kong legende Jimmy Yu Wang. De actie was in deze film wat minder (maar altijd nog genoeg), maar was rommelig. Er zaten wat momenten in met het bekende zweef en vliegwerk en overdreven scene waarin op een belachelijke manier een grot waarin 2 personen opgesloten zaten, rookvrij werd gemaakt. Ondanks wat minpuntjes is de film zeker amusant en zal een genreliefhebber zeker vermaken. Mij in ieder geval wel. Een 3.0