Ru Xia (1966)

Hongkong
Actie / Avontuur

geregisseerd door Li Kao
met Wai Lo, Yi Chang en Pei-pei Shu

De noordelijke grens van de Chinese Muur, onder bewaking van generaal Yuan en zijn troepen, is al enkele maanden het doelwit van massale aanvallen. De aanvallers krijgen echter steeds meer de bovenhand en ternauwernood wordt de laatste aanval weerstaan. Verscheidene malen heeft de generaal al de hulp gevraagd van generaal Lu Qiang maar versterking blijft uit. Vermoedend dat de generaal een verrader is, stuurt generaal Yuan hierover bericht naar de keizer. Tevens vraagt hij de Zonnemaan sekte om de zaak uit te zoeken. De sekte krijgt hierbij hulp van de jonge zwaardvechter Shen. Echter de vijand staat niet stil en heeft zo zijn eigen plannen.