Xi You Ji (1966)

Hongkong
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Meng Hua Ho
met Diana Chang Chung Wen, Hsin Yen Chao en Pei-pei Cheng

Jarenlang zat de rebelse Monkey opgesloten in een berg. Ooit heeft hij de pilaren van de hemel laten schudden en de goden hebben hem daarop weggestuurd. Door toeval komt hij in contact met de priester Tang die onderweg is naar India om heilige geschriften op te halen die hij naar China moet brengen. Op zich een makkelijke taak, ware het niet dat er een legende is dat diegene die Tangs vlees eet onsterfelijk zal worden. De zachtaardige Tang vraagt Monkey hem te vergezellen en beschermen.