Qiu Ai Gan Si Dui (1988)

1 stem

Hongkong

geregisseerd door Jing Wong
met Suk-Lan Auyeung, Ellen Chan en Kuo Hua Chang

Love Pain Killer is een radio DJ die mensen met liefdesproblemen uit de brand helpt. Wanneer hij drie dramatische gevallen aan de lijn krijgt, besluit hij hen wat extra hulp te bieden. Hij nodigt het drietal uit en samen gaan ze op stap om vrouwen te versieren. Al blijkt dat uiteindelijk toch een stuk moeilijker dan verwacht, waardoor Love Pain Killer zijn beste beentje moet voorzetten.

Jing Wong weer.

En dat op automatische piloot. Beetje vreemd dat dit soort films nieuwe releases krijgen en volledig opgepoetst worden. Allicht dat de film lokaal enige waarde heeft, maar verder is dit typisch bandwerk uit de JWong stal. Lijkt me niet iets waar veel mensen echt op zitten te wachten.

Een groepje heren, veelal losers, op zoek naar vrouwelijk gezelschap. Ondanks hun moeilijk, vaak knullig gedrag lijken ze toch indruk te kunnen maken, al is die interesse vaak maar van korte duur. Een filmpje zoals er zo vele zijn met andere woorden, zelfs de halve cast heeft volgens mij al een keer in een soortgelijke film gezeten. Je zou er bijna een deja vu van krijgen tijdens het kijken.

Dankzij het vlotte tempo, een paar lollige momenten en de algemene luchtigheid valt het nog wel uit te zitten, maar veel meer valt er jammer genoeg niet te rapen. Niet dat ik nog hoge verwachtingen heb van de overgebleven Jing Wong films, maar zelfs op automatische piloot weet hij vaak toch betere filler te maken.