• 15.775 nieuwsartikelen
  • 178.124 films
  • 12.218 series
  • 33.989 seizoenen
  • 647.166 acteurs
  • 199.038 gebruikers
  • 9.373.533 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Heei

Ik zoek de titel van een horror of thriller en ik hoop dat een van jullie me kan helpen.

Het gaat over een dokter/psycholoog die met haar man en nichtje(?) vakantie viert in een hutje in een bos. Dan worden ze volgens mij overvallen door een van haar patienten en dan moeten ze een bepaald gruwelijk spel doen waardoor zij de waarheid achter haar man te weten komt. Ze proberen te ontsnappen, maar dit kan niet.

Het is een beetje vaag, maar heb nooit het einde gezien.

Hopelijk kan iemand hier wat mee.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Ajb.

Chantallyx

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo. ik zoek ook een filmtitel..

Ik heb lang geleden ene hele mooie film gezien en ik dacht gister die wil ik nog een keer zien maar ik heb geen idee meer hoe die heet...

Omdat lang geleden is weet ik niet meer precies hoe die ging.. maar het ging er volgens mij over dat een vrouw zwanger was ofzo en ze vond een dagboek en toen ze dat ging lezen konden wij dat hele verhaal van het dagboek zien.. die vrouw van het dagboek was geloof ik ook zwanger ofzo en ze woonde in een leuk dorpje,, op een gegeven moment zie je ook een scene waarin je de bevalling ziet ik weet niet van welke vrouw en ik geloof dat op het laatst die vrouw van het dagboek een ongeluk krijgt ofzo met die baby... na een fotoshoot ofzo die ze had gedaan.. ik weet niet of die baby nog leeft..

Dat kan ik me nog herinneren volgens mij zat de naam van de baby ook in de titel van de film,,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen ik wil hem zo graag zien

Chantallyx

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Nee helaas niet

Bubblez

• 2058 berichten
  • 2501 stemmen

@Chantallyx: The Hours?

krabat

• 360 berichten
  • 360 stemmen

Animatiefilm uit (naar ik dacht) 2012 met een oranje mannetje met een enorme snor.

Weet iemand de titel van deze film?

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

krabat schreef:

Animatiefilm uit (naar ik dacht) 2012 met een oranje mannetje met een enorme snor.

Weet iemand de titel van deze film?

Lorax ???

krabat

• 360 berichten
  • 360 stemmen

Dat is 'm Daan! Dank je en groet.

Daan258

• 3671 berichten
  • 2445 stemmen

Graag gedaan

Rakker 3-1

• 7 berichten
  • 525 stemmen

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik vroeger eens gezien heb.

Het gaat over een vrouw die met een rijke (?) man trouwt. Zij trekt dan samen met haar zoon bij hen in.

Het blijken echter oplichters te zijn en de man is niet haar zoon, maar haar vriend.

Meer kan ik me er niet meer van herinneren.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

Days of Heaven?

Ben het wel volgens mij wel vaker tegengekomen in een film, maar kan niet op de titels komen.

Rakker 3-1

• 7 berichten
  • 525 stemmen

Bedankt voor het meedenken Jesper, maar dat is hem helaas niet.

Heb de film een jaar of 10/15 geleden gezien. Zal ook wel rond die tijd gemaakt zijn.

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3124 stemmen

Ben op zoek naar een Nederlandse film.

Een aantal dames gaan met een rood autootje op vakantie, en daarbij gaat er van alles mis. Zo komen ze een dag te vroeg bij het hotel aan. Volgens mij speelde die gezette dame uit Gooische vrouwen er ook in mee. Meer weet ik er helaas niet meer van. Ik hoop dat iemand mij aan de titel kan helpen.

Mascot

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Beste film liefhebbers,

Ik ben al tijden opzoek naar een film.

Het is alweer een paar jaar geleden dat ik hem gezien heb dus herinner niet alles meer even goed.

Toch doe ik mijn best om hem zo gedetailleerd mogelijk te berschrijven wellicht kan iemand van jullie van helpen aan de titel van deze film!

De film speelt zich af in de tijd van de middeleeuwen. Het verhaal is dat er een aantal moorden zijn gepleegt in en rondom een kasteel.

Een onderzoeker (dacht dat dit iemand van de kerk was) moet op zoek gaan naar de daders.

De beelden van de film zien er een beetje donker en somber uit. Scenes die ik me nog kan herinneren is dat de onderzoeker staat te praten met inwoners van het gebied net buiten de kasteel muren.

Op de voorgrond lopen een aantal kippen rond en in de verte zie je het kasteel.

Naar mate de film vordert blijven de moorden aanhouden en komt de onderzoeker in een spannend verhaal terrecht.

Een van de details waarmee jullie misschien is kunnen is het volgende.

Op een gegeven moment wordt er in een scene brieven (op de oude perkament manier) tussen personen uitgewisseld.

Deze brieven worden met een speciaal soort sap (dacht citroensap) geschreven. Normaal kun je niet lezen wat er op de brief staat maar als je het sap en de brief bij een kaars met vuur houd licht de tekst op.

Dit is een beetje het omslag punt in de film waarin de onderzoeker antwoord krijgt op zijn vragen.

Op het einde van de film begint er in een soort van bibliotheek (of een ruimte met veel boeken) een vuur, dit vuur breid zich uit door de rest van het kasteel en uiteindelijk gaat het kasteel in vlammen op.

Ik kan vooral de scene met het sap op de brief goed herinneren. Wie o wie kan mij helpen aan de titel van bovenstaande beschreven film?

Alvast heel veel dank!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

Doet mij denken aan: The name of the rose met Sean Connery.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Kan niet missen gillie24.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

DVD-T schreef:

Ben op zoek naar een Nederlandse film.

Een aantal dames gaan met een rood autootje op vakantie, en daarbij gaat er van alles mis. Zo komen ze een dag te vroeg bij het hotel aan. Volgens mij speelde die gezette dame uit Gooische vrouwen er ook in mee. Meer weet ik er helaas niet meer van. Ik hoop dat iemand mij aan de titel kan helpen.

Annet Malherbe? Via de link zie je haar films op imdb; ik kan zo niet iets vinden wat op jouw beschrijving lijkt.

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Rakker 3-1 schreef:

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik vroeger eens gezien heb.

Het gaat over een vrouw die met een rijke (?) man trouwt. Zij trekt dan samen met haar zoon bij hen in.

Het blijken echter oplichters te zijn en de man is niet haar zoon, maar haar vriend.

Meer kan ik me er niet meer van herinneren.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Doet denken aan Heartbreakers (2001), maar daar gaat het om een dochter ipv een zoon.

-edit- Hier nog een imdb lijstje met de keywords ''scam / mother son relationship'' in genre romantiek (kan je aanpassen).

Mascot

• 2 berichten
  • 0 stemmen

The name of the Rose!

Zojuist even wat plaatjes ervan gezien en inderdaad dit is de film die ik zoek!

Mijn dank is groot, nu kan ik vanavond weer lekker gaan slapen.

Nadat ik opzoek ben geweest of ik de film ergens van het internep af kan plukken!

Nogmaals bedankt voor het antwoord!

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

You're welcome! Vast wel ergens te pindakazen.

Rakker 3-1

• 7 berichten
  • 525 stemmen

Meneer Bungel schreef:

(quote)
Doet denken aan Heartbreakers (2001), maar daar gaat het om een dochter ipv een zoon.

-edit- Hier nog een imdb lijstje met de keywords ''scam / mother son relationship'' in genre romantiek (kan je aanpassen).

Ik heb het eens geprobeerd, maar kom hem niet tegen. Het is in ieder geval geen romantische film. Als ik hem moest classificeren zou ik hem denk ik bij misdaad zetten. Maar dat weet ik ook niet zeker, want kan me niet zo gek veel meer herinneren van deze film;) In ieder geval bedankt voor de tip bij imdb!

Arbil

• 208 berichten
  • 771 stemmen

Ik zoek een film waarbij een crimineel personage per ongeluk/expres op een filmauditie komt en wordt aangenomen voor de rol. Zijn er meerdere films die daarover gaan?

Meneer Bungel

• 13163 berichten
  • 0 stemmen

Kiss Kiss Bang Bang (2005). Meer ken ik zo niet.

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Ik gaf in februari al eens een -naar wat het lijkt- zeer waarschijnlijke optie: The President's Child (1992). Volgens mij heb je nooit laten weten of dit de film is die je zocht.

Bubblez gaf deze hint aan iemand anders, wilde hem gaan kijken, maar kan hem werkelijk nergens vinden.

Opties van iemand???

Vast bedankt

In Film > Algemeen > Ik zoek een titel van een film:

De film gaat over een veteraan die op een eiland terecht komt en op dat eiland zijn er legermensen gehersenspoeld dat zo exper zijn in het moorden volgens mij waren ze gechipt in weet het niet meer zeker maar de de oud veteraan zit vast op dat eiland en komt er niet zo maar van af

weet iemand de titel van deze film

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Ik ben van een stomme film de naam kwijt, hoofdrolspeelster heeft een mitrailleur aan haar been gemaakt, niet zo heel erg oud.

dan een moeilijker, ik weet zeker dat deze film een Australische film moet zijn (accent en plaatsnamen die daar liggen) Het is een Haaienfilm, haaien hebben een soort zendertje waardoor ze aanvallen. geen shark attack of jaws.

En dan nog lastiger.

Deze kwam altijd met kerst op tv, een Nederlandse film voordat Als je begrijpt wat ik bedoel altijd met kerst kwam.

Soort grobbebollenachtige wezens/monsters en een meisje die een opdracht moet volbrengen. ze moest door een grot langs een beek/riviertje bij een heks en kreeg hulp van deze wezens. oude Nederlandse jeugdfim dus, maar wat is de naam ook alweer?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

drakin schreef:

Ik ben van een stomme film de naam kwijt, hoofdrolspeelster heeft een mitrailleur aan haar been gemaakt, niet zo heel erg oud.

Planet Terror (2007)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.