- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2496 stemmen
@MartinIsLang: Tornado Warning (2002)?
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
Ik heb inmiddels al een tijdje terug een driedelige documentaire gezien over de opgang en val van het Romeinse rijk. Onder andere Constantijn was er in te zien. De documentaire werd uitgezonden op Talpa. Ik zou hem graag eens willen herzien, maar helaas weet ik niet meer hoe hij heet. Iemand een idee?
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
In Film > Algemeen > Ik kan de naam niet meer in bedenken:
Hallo allemaal,
Ik keek een keer op de TV een beplaade film en ik weet niet meer hoe hij heet.
Ik kan hem nog wel beschrijven (Niet goed)
Het was zo dat een jongen zijn Leraar had geslagen en toen huis arrest kreeg.
Hij had om zijn huis met touw een bepaald aantal grond afgezet. Waar hij wel en niet mocht komen.
Toen kwam er een meisje naast hem wonen en ging hij die met een vriend van hem bespioneren.
Maar er woonde ook een man (of die kwam er net wonen) en na een tijdje dachten ze dat hij een moordenaar was!
Opeens zagen ze daar een meisje in huis en die rende opeens weg en schreeuwde om hulp. Waarna hij er achter aan kwam lopen met een mes,
Daarna wouden hij en zijn vriend resource doen in dat huis.
En hij werd ontvoerd ofzoiets. Waarbij die jongen met zijn moeder erna toe gingen en die vent moorden.
Owja en de politie kwam ook nog een keer omdat hij wou helpen ofzo...
Ik hoop dat jullie de film weten
!
Groet,
Wesley
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
Toen kwam er een meisje naast hem wonen en ging hij die met een vriend van hem bespioneren.
Maar er woonde ook een man (of die kwam er net wonen) en na een tijdje dachten ze dat hij een moordenaar was!
Klinkt als Disturbia (2007) ?
narva77 (crew films)
-
- 12722 berichten
- 6540 stemmen
Ik heb inmiddels al een tijdje terug een driedelige documentaire gezien over de opgang en val van het Romeinse rijk. Onder andere Constantijn was er in te zien. De documentaire werd uitgezonden op Talpa. Ik zou hem graag eens willen herzien, maar helaas weet ik niet meer hoe hij heet. Iemand een idee?
Dat is dan deze:
Kondoro
-
- 11518 berichten
- 2861 stemmen
Klopt helemaal ! Bedankt
snowii1987
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
Ik zoek een film, ooit 1 x gezien! ging wat ik me nog kan herinneren over een vrouwengevangenis en er was een vrouw die altijd 1dezelfde boek las en daar ook vaak bepaalde stukjes uit las,
Bubblez
-
- 2056 berichten
- 2496 stemmen
Ik dacht meteen aan Girl, Interrupted , ondanks dat deze niet in een gevangenis afspeelt.
snowii1987
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik dacht meteen aan Girl, Interrupted , ondanks dat deze niet in een gevangenis afspeelt.
Helaas die bedoel ik niet! maar ga deze wel bekijken 
Youppeke
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Hoe heet deze film:
Film waarbij een familie verhuist, en altijd alle nieuwste dingen krijgt om zo de verkoopcijfers van die dingen omhoog te krijgen. Nieuwste golfclubs voor de papa die dan in de golfclub gaat showen, iphone voor de zoon, make up voor de dochter,
Maaaaar wat is de titel ook weer ?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Robbie199
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo forumleden,
Ik ben al een hele lange tijd op zoek naar een film die ik als kind op videoband had, wellicht kunnen jullie mij helpen. Dit is wat ik mij kan herinneren.
Ik schat het jaartal tussen 1982 en 1994. Het is een Nederlandstalige (al dan niet Nederlandse voice-over) animatie kinderfilm waarbij alleen de figuurtjes getekend/geanimeerd zijn. De wereld waar zij in bewegen is (misschien gedeeltelijk) echt, dus niet getekend (water is echt water, bloemen zijn echte bloemen).
De film start met een scène van een geel bloemenveld met daarachter een huisje of boerderij. In dat huis is een kinderkamer waar zich allerlei knuffeldieren bevinden, een aantal liggen op een boekenplank. Om één of andere reden komen een aantal van die knuffeldieren tot leven.
De groep van die knuffeldieren, onder leiding van een reus of trol, in ieder geval een persoonlijkheid die overduidelijk groter is dan de rest, maakt vervolgens een reis door een bos en komen uiteindelijk uit bij hoge bergen. Één van de dieren is overigens een konijn, de totale groep bestaat uit rond de 8 figuurtjes.
Tijdens de reis zingt de groep regelmatig liedjes. Het eerste liedje vindt plaats in het bos waarbij één figuurtje op een boomstronk staat en de rest daar om heen danst en zingt.
De film eindigt wanneer de groep is aangekomen op de top van de berg en daar een ander figuurtje tegenkomt. Dit figuurtje is boosaardig en wordt pas vriendelijk wanneer de groep een liedje voor hem heeft gezongen. (Het zou overigens ook zo kunnen zijn dat dit figuurtje al deel uit maakte van de groep en niet op de berg woonde).
De hoes van de videoband was een roze/orange kartonnen hoes waar de videoband in kon worden gestoken, dus geen open-klap hoes. Op de voorkant was geloof ik de reus te zien.
Bij voorbaat dank.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ik ben al een hele lange tijd op zoek naar een film die ik als kind op videoband had, wellicht kunnen jullie mij helpen. Dit is wat ik mij kan herinneren.
Tenminste een deel komt zeker overeen met wat je schrijft. Een berg, liedjes, poppen die tot leven komen. Geanimeerd met echte achtergronden. Voor mij zelf erg lang geleden, dus over boosaardige types weet ik even niet meer.
Robbie199
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Tenminste een deel komt zeker overeen met wat je schrijft. Een berg, liedjes, poppen die tot leven komen. Geanimeerd met echte achtergronden. Voor mij zelf erg lang geleden, dus over boosaardige types weet ik even niet meer.
Hhahahha Ja! Dat is hem inderdaad. super bedankt! Geweldig dit.
starbright boy (moderator films)
-
- 22394 berichten
- 5066 stemmen
Post met illegale streaminglink verwijderd
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
horrorfilm
Vage beschijving: een meisje heeft hulp nodig en wordt door een oudere man naar zijn huis gebracht. Daar woont hij samen met zijn vrouw. Het meisje is erg dankbaar voor de hulp en mag de nacht blijven slapen. Dan merkt ze dat er iets mis uit, de man begluurt haar ook....en dan begint zogezegd de nachtmerrie en de horror.
Film is maximum 2 jaar oud. Iemand een idee?
kraikkonen
-
- 12 berichten
- 28 stemmen
Bij Prisoners (2013):
Even geheel off topic. Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van de film waarin er bij een man thuis een man aan de deur komt, en vervolgens zijn huis kaapt. De wending is vervolgens dat de man wiens huis het is vervolgens de 'kaper' kaapt. Hebben jullie een idee? Ik zou 'm graag nog eens zien. Ik weet de acteurs ook niet meer.
stinissen (crew films & series)
-
- 23430 berichten
- 76914 stemmen
Even geheel off topic. Kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik ben op zoek naar de naam van de film waarin er bij een man thuis een man aan de deur komt, en vervolgens zijn huis kaapt. De wending is vervolgens dat de man wiens huis het is vervolgens de 'kaper' kaapt. Hebben jullie een idee? Ik zou 'm graag nog eens zien. Ik weet de acteurs ook niet meer.
kraikkonen
-
- 12 berichten
- 28 stemmen
Bedankt maar nee, dat is 'm niet. Die heb ik laatst nog gezien. De film die ik bedoel is een villa met zwembad en alles. In een hele chique wijk. Dan wordt er aangebeld en begint het balletje te rollen. Uiteindelijk blijkt de man des huizes nog zieker dan de indringer.
Zandadder
-
- 2594 berichten
- 3079 stemmen
Bedankt maar nee, dat is 'm niet. Die heb ik laatst nog gezien. De film die ik bedoel is een villa met zwembad en alles. In een hele chique wijk. Dan wordt er aangebeld en begint het balletje te rollen. Uiteindelijk blijkt de man des huizes nog zieker dan de indringer.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Probeer nog maar eens.
1) Het is toch geen Living in oblivion of Bowfinger.
Een Engelse film (was op RTL / SBS6 / Net 5) een paar jaar geleden te zien. Een regisseur maakt een film en dat gaat tig keer fout. Een oude man, daarmee begint de echte film heeft een piepklein rolletje. Als het eindelijk goed gaat vergeet hij juist de regel die hij moest zeggen. De scene die steeds over moet is met een politiewagen en een agente die een bestuurder van een bestelbus moet ondervragen. In de pauze, dat is omdat het gaat regenen, dus kan er niet gefilmd worden, zit de crew te eten in een Engelse dubbeldekker bus. Aan het eind is te zien dat de scene van de oude man, die zo trots was dat hij in de film mocht meespelen, eruit is gehaald.
Vandaag via via andere films teruggevonden. Was inderdaad een tv-film, uitgezonden in 2008.
Ready When You Are Mr. McGill (TV Movie 2003) - IMDb
YouTube - Ben Whishaw in 'Ready when You are Mr McGill' (2003)
Afs78
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Wie o wie!:
Hallo Allen,
Ik ben op zoek naar de titel van een film maar krijg het met de beperkte steekwoorden die ik heb niet gevonden.
Het is een vrij oude film, jaren 70 denk ik, misschien begin 80.
Er is een man die volgens mij op de loonadministratieafdeling (wat een woord) werkt, en die ontdekt dat er door afrondingsverschillen op de loonstrookjes heel veel centen "verloren gaan".
Hij maakt een programma (op een oude computer, heel veel oude computers met groene letters
), dat die centen opspoort en naar zijn rekening stuurt.
In principe komt niemand erachter en is het nog nieteens zo heel strafbaar, want het verlies staat ook niet in de boeken.
Kan iemand mij helpen? Ik dacht dat het Richard Prior was, de donkere acteur, maar misschien is het hem toch niet want ik kan de film nergens vinden als ik op zijn naam zoek.
Alvast bedankt!
Friday the 13 th
-
- 2558 berichten
- 2023 stemmen
Rogue River (2012) misschien?
Yep dat was hem, thanks!!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.