- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Moviestar1979
-
- 1671 berichten
- 975 stemmen
Heb gekeken maar staat er niet tussen.
Ik stuur je even een privébericht.
PatNaPat
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film van zeker voor 2004. Avonturenfilm (die zich afspeelt in een andere wereld, soort oudheid, denk zonder dinosaurussen e.d., maar niet zeker) waarin de hoofdactrice sterretjes op haar gezicht heeft.
Dank bij voorbaat
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Ik ben voor een collega weer eens op zoek naar een film.
Het gaat over (of in ieder geval zit er een fragment in met) een olifant, die naar een olifantenkerkhof gaat of iets dergelijks. Stropers zitten achter hem aan. De dikke olifant verstopt zich dan achter een boom voor deze stropers. Hilariteit alom. Zal wel een soort Komedie zijn...
Iemand enig idee?
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Zelf nooit gezien maar Operation Dumbo Drop (1995) is een komedie met een olifant
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Zelf nooit gezien maar Operation Dumbo Drop (1995) is een komedie met een olifant
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Na wat googlen dit tegen gekomen:
Sick Sick Sidney (1958). In it, Sidney tries to hide from safari hunters by getting behind a very thin tree.
Maar dat zal het wel niet zijn...
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Sick Sick Sidney (1958). In it, Sidney tries to hide from safari hunters by getting behind a very thin tree.
Bedankt voor het zoeken! 
Edit:
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Ik zoek een film die gaat over een verkrachting en de daaropvolgende rechtszaak en ontwikkelingen. Voor zover ik weet een Amerikaanse film. Volgens mij ook een en ander over racisme/blank vs. zwart, Ku Klux Klan kwam er dacht ik ook in voor. Kan me ook nog iets van een schietpartij in een rechtbank herinneren. Iemand een idee? Ik dacht dat het best een bekende film was, heb 'm ooit op de middelbare school gezien.
Norma
-
- 3463 berichten
- 5088 stemmen
A Time to Kill (1996) is dat denk ik.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16349 stemmen
Ah, die dus ja!
DonPeliculón
-
- 775 berichten
- 980 stemmen
Die moet het zijn ja, dank! Grappig om te zien dat er toch vrij bekende Amerikaanse acteurs in spelen, die kende ik toen blijkbaar helemaal nog niet. 
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
@Kos: À l'Origine (2009)?
Volgens mij klopt dit. Thanks.
sparkie
-
- 100 berichten
- 35 stemmen
Zoek een film
Volgens mij nog niet zo heel oud. Het gaat over twee broers die in hun jeugd ergens vroeger gewoond hebben en later weer op dezelfde plek terugkeren. Er is behoorlijk veel veranderd, vroeger was de buurt daar heel sociaal en netjes, nu barst het van de criminaliteit.
De ene persoon maakt zich daar heel erg druk over, de ander stoort dat niet zo.
Volgens mij hadden ze eerst een broertje, maar die is vermoord door een van die bendes die daar nu wonen.
Die man die zich daar aan stoort, gaat ook inbreken bij dat tuig, schudt daar iets van heroine o.i.d in een theepot. even later drinken ze aan de thee, met als gevolg dat ze behoorlijk stoned worden.
Het was volgens mij een Britse film
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Ik denk Dead Man's Shoes (2004) sparkie, weet het alleen niet zeker.
sparkie
-
- 100 berichten
- 35 stemmen
@shinobi dat is hem heeeelamaal !
dank je wel
bioshock33
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
In Film > Algemeen > opzoek naar een horror klasieker:
goeienmiddag
ik ben al enige tijd op zoek naar een horror film
er is een man die komt bij een huis aan en heeft een soort van holy water bij zich dat hij op de drempels van de deuren en ramen doet zodat de enge man die om het huis zwiert niet binnen kan komen en volgens mij was deze man die niet binnen kan komen opzoek naar een of ander boek???
TheDiningDead
-
- 170 berichten
- 111 stemmen
In Film > Algemeen > opzoek naar een horror klasieker:
goeienmiddag
ik ben al enige tijd op zoek naar een horror film
er is een man die komt bij een huis aan en heeft een soort van holy water bij zich dat hij op de drempels van de deuren en ramen doet zodat de enge man die om het huis zwiert niet binnen kan komen en volgens mij was deze man die niet binnen kan komen opzoek naar een of ander boek???
Klinkt als Tales from the Crypt: Demon....
bioshock33
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
ja! dat is m eindelijk! hier heb ik lang om gezocht harstikke bedankt
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Zou hem toch wel eens kunnen zijn, Jarno! Het is een al wat oudere collega, en ze zocht ook nog een oude Titanic-film, die ze veel beter vond dan de Titanic uit 1997.
De film gaat over (of heeft in ieder geval een verhaallijn waarin) een groep stropers op zoek zijn naar ivoor, en daarvoor naar een olifantenkerkhof willen gaan. Olifanten weten namelijk wanneer ze gaan sterven, en zoeken dan een bepaalde plek op (het olifantenkerkhof). Omdat daar veel ivoor te vinden is, volgen ze een olifant daarnaartoe. Deze verstopt zich op een gegeven moment achter een boom... Klinkt als een soort komedie denk ik.
Iemand enig idee?
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Iets anders: hoe heet ook alweer die nieuwe documentaire over hersenbeschadigingen bij topsporters in American Football, Rugby, IJshockey en voetbal?
Een zeer recente docu van een ex-American footballer geloof ik.
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
De film gaat over (of heeft in ieder geval een verhaallijn waarin) een groep stropers op zoek zijn naar ivoor, en daarvoor naar een olifantenkerkhof willen gaan. Olifanten weten namelijk wanneer ze gaan sterven, en zoeken dan een bepaalde plek op (het olifantenkerkhof). Omdat daar veel ivoor te vinden is, volgen ze een olifant daarnaartoe. Deze verstopt zich op een gegeven moment achter een boom... Klinkt als een soort komedie denk ik.
Iemand enig idee?
Nieuwe poging: Tarzan and His Mate (1934)
narva77 (crew films)
-
- 12724 berichten
- 6540 stemmen
Bedankt iig.
meneertje1972
-
- 16 berichten
- 34 stemmen
Een man (best wel rijk en mooi appartement) geeft een groep jongens een camera en vraagt hen dingen te filmen. Verder weet ik nog dat die man zijn zelfmoord in scene zet en filmt en dat hij een film maakt van al dat materiaal en dat ze hier een award mee winnen. Op die award uitreiking gaan ze ook filmen en dan schieten ze met een pistool.
Volgens mij heb ik hem 2 jaar geleden op HBO gezien.
bingogek
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een film die ik +- 15 jaar geleden op T.V heb gezien. het gaat over een schrijver die met zijn agent een weddenschap afsluit om in een weekend een flut roman te schrijven. Hij gaat dan naar een afgelegen huis van die agent om rustig te kunnen schrijven. Onderweg neemt hij een vrouw mee die met autopech staat.Als hij in het grote afgelegen huis is gaat steeds de bel en blijkt dat een hele familie daar samen komt om hun broer of zus te bevrijden die ze jaren daarvoor hadden opgesloten in de slaapkamer omdat deze gek was. Als ze de kamer in gaan blijkt dat deze zich opgehangen heeft. Hierna worden de familieleden 1 voor 1 vermoord. Later blijkt dat het om een toneelgroep gaat die ingehuurd is door de agent. Hij wil er op deze manier voor zorgen dat de schrijver de weddenschap verliest. Het is een Engels gesproken film.Gaat er bij iemand een belletje rinkelen? Zou hem graag terug zien.
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
@ Bingogek: House of the Long Shadows
bingogek
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
@ Bingogek: House of the Long Shadows
Ja dat is hem! Dank je, Dank je, Dank je! Je maakt mijn hele week goed!
MartinIsLang
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een titel:
Goede middag mensen,
hopelijk is het nu wel goed. Ik zoek al een tijd een amerikaanse film. In deze film lukt het een man om in een tornado te komen met een vliegtuig en deze tornado te besturen. Deze man word aangenomen een een instelling, wat later het leger blijkt te zijn. Ze willen met deze vinding van een tornado een wapen maken. Maar ik weet de titel niet. Kunnen jullie mij helpen. Alvast vast badankt.
dcallemin
-
- 5 berichten
- 18 stemmen
hallo,
Ook ik heb een film die ik al een tijdje zoek... Ik denk dat het een redelijk bekende film is maar ik blijk hem maar niet te kunnen vinden... In het kort gaat het zo: Een kunstenaar/ schilder wordt verlaten door zen vrouw omdat hun leefwerelden te verschillend zijn en hij vlucht weg naar een camping. Daar tekent hij veel mensen van de lokale bevolking en komt op rust. Dan leert hij een vrouw kennen die ook op de camping woont en wordt verliefd. Op dat moment komt zijn echtgenoot terug en wil hem terug meenemen.
Misschien een wat vage beschrijving maar zeker dat het bij iemand een belletje zal laten rinkelen.
De film is romantisch/komisch(ik vond het toch) en opvallende personages buiten hoofdfiguren is het koppel aan de ontvangstbalie (een mooie vrouw en en slungel).
Moch iemand het weten dan hoor ik het graag. Ben wat bezig met een filmcollectie aan te leggen en deze had ik er graag bij..
bedankt op voorhand !
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.