• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.062 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.622 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

allmodcons

• 382 berichten
  • 9388 stemmen

tipitapi schreef:

Hallo allen,

Ik zoek ook een film waarvan ik de titel niet weet. Het gaat over geld, vogensmij een geldkoffer. Er zijn een aantal mensen die samenwerken om hier mee weg te komen, maar stuk per stuk vermoorden ze elkaar om zo met de geldkoffer er vandoor te gaan. Na elke moord denk je: ah, dus dit is de persoon die het allemaal het beste heeft inbestudeerd, aldus de leider is, maar dan wordt die moordenaar weer vermoord door een ander, etc. Op het eind, bij de aftiteling, kom je er pas achter hoe alles precies in zijn werk is gegaan. Ik herinner mij een aantal scenes. 1: een man die met twee vrouwen in een zwembad zoent en vervogens met ze het bed in duikt. 2: iemand wordt vermoord en in een soort lijkenzak gestopt. achteraf blijkt dat deze persoon nog leefde. 3: In de film zelf was er een scene dat er iemand in een huis werd neergeschoten. Bij de aftiteling bleek dat een man die persoon neerschoot, maar vervolgens zichzelf ook om zo te vertellen dat hij aan werd gevallen. 4: De laatste scene die ik mij herinner is dat ze er vandoor gaan met de geldkoffer op een bootje in zee. daar wordt ook iemand vermoord en gaat de moordenaar er van door met het geld. onduidelijke omschrijving aangezien ik 'm c.a. 7 kaar geleden heb gezien, maar het is het proberen waard!

Volgens mij bedoel je deze film:

Wild Things (1998)

YouTube - Wild Things [trailer] (1998)

plano

• 52 berichten
  • 1658 stemmen

Beste forumgebruikers,

Al enige tijd ben ik op zoek naar een tweetal films;

1. film waarbij een (ex- geheim agent oid?) pensooni n het begin word gefotografeerd en gevolgd (dit is in een warm land), hiermee word gecofronteerd en een (soort van laatste) missie moet ondernemen. Wat me bij staat is een trainingsgebouw waar de persoon getraind word en geinformeerd, het gebouw is erg oud en groot van steen. een begraafplaats / buitenplaats staat me hier bij in de winter. ook een schietscene speelt zich af op deze begraafplaats / buitenplaats in de sneeuw.. de persoon word volgens mij in het gebouw bij gestaan door een morgan freeman type.

2. film gedurende een oorlog / missie in de jungle / bossen waarbij een selekte groep op een bepaald moment een dorp gepasseerd waar gevangen / dorpelingen gemarteld worden. ze aanschouwen dit vanuit de verte. Wat me hier bij staat is dat er gemartelde (gevilde?) maar wel nog levende gevangenen uit de hutten worden gesleurd naar buiten en er hier citroensap (of benzine) over ze heen word gegooid om zo de wonden te doen prikken (het is niet tears of the sun)

Erg wazig ik weet het, maar meer kan ik me niet herrineren. Dit staat me erg helder bij en krijg het al tijden niet weg

calibas

• 1 berichten
  • 0 stemmen

help ik ben al een tijdje op zoek naar de titel van een film, en weet echt niet meer hoe hij heet.

In het kort gaat de film over een gezin dat wordt overvallen, de vrouw en kind van een man worden voor zijn ogen vermoord.

Hij overleefd het en gaat op zoek naar de daders, hij vindt er een legt die op een tafel en spuit hem gif in van een vis.

hier door blijft hij alles voelen maar kan niet bewegen of praten.

Hij hangt een spiegel boven hem en begint hem langzaam in stukken te zagen.

tipitapi

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Dat is 'm, hartelijk dank!

Fran1979

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > Waargebeurde verhalen:

Hallo,

Ik ben op zoek naar de titel van een film die ik begin jaren 90 zag. Het is een waargebeurd verhaal over een vrouw die zwaar mishandeld wordt door haar man, ze scheidt ervan. Maar haar man laat het hier niet bij en probeert haar te vermoorden. Op het einde van de film zijn ze in de rechtbank en heeft de vrouw en groot litteken in haar nek. Kan iemand mij aub helpen?

Thanks

bierflesje

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

Ik zoek de titel van een franse korte film.

Het gaat over een metro/trein waarin een man zit. Dan stapt er een vrouw in en ze communiceren met elkaar door middel van een boek waarin ze woorden onderstrepen. Aan het eind stapt de vrouw uit en schrijft ze snel haar telefoon nummer op.

Ik heb hem ooit gezien op school

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

bierflesje schreef:

Hallo,

Ik zoek de titel van een franse korte film.

Het gaat over een metro/trein waarin een man zit. Dan stapt er een vrouw in en ze communiceren met elkaar door middel van een boek waarin ze woorden onderstrepen. Aan het eind stapt de vrouw uit en schrijft ze snel haar telefoon nummer op.

Ik heb hem ooit gezien op school

Gratte-papier (2006) - imdb.com

bierflesje

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Thanks!

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Ik kom niet op een titel.

Het is een aziatische film, nog niet zo oud.

Een jonge fotograaf met rug/nekklachten.

Aan het eind van de film komt hij erachter dat zijn overleden vriendin op hem zit en dat hij daardoor deze klachten heeft.

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

drakin: dat is Shutter (2004) of zijn remake Shutter (2008)

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een film die ik jaren geleden eens gezien heb.

Het is een Spaanse of Spaanstalige film. Het gaat over een klein kust plaatsje waar eens per jaar een overvloed aan zeedieren (mosselen, kreeft o.i.d.) is. Hier komen veel mannen op af om hier op te gaan vissen. Tegelijkertijd wordt het plaatsje ook aangedaan door veel prostituees om veel geld aan de mannen te verdienen. Ook staat me iets bij dat het ook draait om een moeizame relatie tussen twee broers.

Wie kan mij helpen aan de titel?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3123 stemmen

Dat is hem. Bedankt .

drakin

• 59 berichten
  • 40 stemmen

Dankje Metalfist, het is die uit 2004, toch net iets ouder dan ik dacht.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

Ik ben al tijden op zoek naar een film die ik in m'n jonge jaren eens bij m'n oom en tante heb gezien.

Het gaat over een voortvluchtige tiener die veel misdaden begaat in de tijd dat hij veelvuldig gezocht wordt door politie en familie.

Een scene staat me nog voor de geest: hij is aan het tanken en de tankeigenaar ziet net op TV de foto van de jongen. De eigenaar probeert hem te overmeesteren maar de jongen spuit benzine in zijn gezicht zodat hij weet te ontkomen..

Iemand?

marankeee

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hallo, ik ben op zoek naar een film over de ontvoering van een kind. Ik weet niet meer echt de grote lijnen maar wel het einde. Het jongentje is inmiddels bevrijd, maar zijn ontvoerders zijn nog niet opgepakt. Het jongentje is geloof ik bij zijn vader op kantoor. Een man komt het kantoor binnen en het jongentje herkent zijn ontvoerder in hem en plast van angst in zijn broek. Hierdoor weet de vader dat hij met de ontvoerder te maken heeft en kan hij opgepakt worden. Alvast bedankt

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

martijn011 schreef:

Ik ben al tijden op zoek naar een film die ik in m'n jonge jaren eens bij m'n oom en tante heb gezien.

Het gaat over een voortvluchtige tiener die veel misdaden begaat in de tijd dat hij veelvuldig gezocht wordt door politie en familie.

Een scene staat me nog voor de geest: hij is aan het tanken en de tankeigenaar ziet net op TV de foto van de jongen. De eigenaar probeert hem te overmeesteren maar de jongen spuit benzine in zijn gezicht zodat hij weet te ontkomen..

Iemand?

Ransom (1996)

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

@martijn011 zon scene zit ook in the call.

martijn011

• 2034 berichten
  • 1309 stemmen

mikey schreef:

@martijn011 zon scene zit ook in the call.

Die heb ik al gezien maar dank!

@kos: ik zal de film eens bekijken, misschien is die het inderdaad! Dank!

mar007

• 1151 berichten
  • 949 stemmen

martijn011 schreef:

(quote)

Die heb ik al gezien maar dank!

@kos: ik zal de film eens bekijken, misschien is die het inderdaad! Dank!

Kos bedoelt de beschrijving van user Marankeee...dat is de film Ransom.

Verkeerde Quote.

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Ja sorry!!!

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Vraagje van mn pa.

Film over een overheidsambtenaar (?) die in dorp een weg moet aanleggen maar het geld komt niet bij elkaar. Dan gaan ze zelf het geld regelen om de weg toch aan te leggen. Hij had het over Daniel Auteuil maar ik kan zo snel niks vinden.

Norma

• 3463 berichten
  • 5088 stemmen

Zou je vader misschien Jean de Florette (1986) bedoelen? Niet helemaal het zelfde, maar toch..

kos

• 46688 berichten
  • 8845 stemmen

Nee die ken ik, is toch flink anders dan zijn beschrijving.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

@Kos: À l'Origine (2009)?

j0enne

• 9606 berichten
  • 3773 stemmen

Ik ben op zoek naar een film en 't enige wat ik nog kan herinneren is dat ze op een gegeven moment bij de kluis zijn en dat vervolgens ineens alles volstroomt met water.

Bubblez

• 2057 berichten
  • 2497 stemmen

j0enne schreef:

Ik ben op zoek naar een film en 't enige wat ik nog kan herinneren is dat ze op een gegeven moment bij de kluis zijn en dat vervolgens ineens alles volstroomt met water.

The Score (2001)

j0enne

• 9606 berichten
  • 3773 stemmen

Nee, da's 'm niet. Het is ook niet de bedoeling dat ineens onder water staat.

weide1

• 34 berichten
  • 0 stemmen

martijn011 schreef:

Iemand?

Ik dacht even aan die scène uit Wildschut(1985) waarin Hidde Maas de pompeigenaar ook met benzine overgiet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.