- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Bubblez
-
- 2057 berichten
- 2497 stemmen
Ik ben op zoek naar een film en 't enige wat ik nog kan herinneren is dat ze op een gegeven moment bij de kluis zijn en dat vervolgens ineens alles volstroomt met water.
Hard Rain (1998)
Klaasnep
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik zoek een film die minstens 15 jaar oud is.
Een echtpaar is met de auto onderweg in vermoedelijk Nevada, VS. Zij treffen een vrachtwagen met naar het lijkt pech, en besluiten hulp aan te bieden. Dit blijkt een valstrik. De vrouw wordt ontvoerd en de man wordt achtergelaten. Het vervolg van de film bestaat uit de man die zijn vrouw probeert terug te vinden en zijn gevecht tegen de criminelen, die losgeld eisen, die zijn vrouw hebben ontvoerd.
Het verhaal speelt zich af in een middelgrote stad, huidige tijd.
Alvast hartelijk dank.
plano
-
- 52 berichten
- 1658 stemmen
Al enige tijd ben ik op zoek naar een tweetal films;
1. film waarbij een (ex- geheim agent oid?) pensoon in het begin word gefotografeerd en gevolgd (dit is in een warm land), hiermee word gecofronteerd en een (soort van laatste) missie moet ondernemen. Wat bij staat is een (geheim) trainingsgebouw waar de persoon getraind word en geinformeerd, het gebouw is oud en van grote stenen. een begraafplaats / buitenplaats staat me hier hier vooral nog bij in de winter.
2. film gedurende een oorlog / missie in de jungle / bossen waarbij een selekte groep op een bepaald moment een dorp gepasseerd waar gevangen / dorpelingen gemarteld worden. ze aanschouwen dit vanuit de verte. Wat me hier vooral bij staat is dat er gemartelde (gevilde?) maar wel nog levende gevangenen uit de hutten worden gesleurd naar buiten en er hier citroensap (of benzine) over ze heen word gegooid om zo de wonden te doen prikken (het is niet tears of the sun)
Komt het enigszins bekend voor hoor ik het graag!
Toets
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
In Overigen > Televisie > 1 film, 2 tv netten:
Ik ben op zoek naar de titel van een film die in de jaren 80 of 90 op 2 netten tegelijkertijd werd uitgezonden, waarbij op elk net een verschillende kant van het verhaal werd getoond en waarbij het verhaal af en toe synchroon liep.
otherfool
-
- 18519 berichten
- 3403 stemmen
tranceguy
-
- 28 berichten
- 2 stemmen
Hoi!
Ik heb even iemand nodig die veel filmkennis heeft om me te helpen met het vinden van de titel van de volgende film. Ik ben hier namelijk al jaren naar op zoek.
Ik weet alleen nog dat het een Italiaanse film is uit de jaren 80 of 90 dacht ik. Het mannelijke hoofdpersonage veranderd langzaam in een cartoon figuur. Ik heb ook al op google gezoch, zowel in het Nederlands als in het Engels maar ik vond niet echt veel.
Wellicht kunnen jullie me helpen. Veel meer weet ik er niet van dan bovenstaande. Alvast bedankt! Misschien dat de volgende toevoeging ook nog wat kan helpen. Hij is volgens mij tussen 2002 en 2008 (grofweg) uitgezonden op NED 1, 2 of 3 volgens mij.
Ik vermoed dat dit niet supermoeilijk gaat zijn want lijkt me niet dat er veel Italiaanse films zijn waarbij een personage langzaam in een cartoon figuur veranderd. De rest van de acteurs blijven overigens zichzelf. Thnx a lot alvast!
tranceguy
-
- 28 berichten
- 2 stemmen
Thnx Mug! Dat is em. Dat help je snel gedaan....
s0062423
-
- 682 berichten
- 1739 stemmen
Ik hoop dat je Bullet uit1996 bedoeld want dan heb ik je geholpen.
Of wacht eens, het kan misschien ook Gridlock'd zijn, alleen gaat deze over 2 junkies en ik zie net dat in beide films 2-Pac meespeelt. (Toen hij nog in leven was neem ik aan dus de films zijn al wat ouder)
Hey Mayhemblik,
ik heb de films nu pas allebei kunnen checken, en jammer genoeg is het niet één van deze films.
Iig wel bedankt voor je tips!
semmetje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo, herkend iemand dit verhaal? Knap meisje word vermoord door haar vriendin,het gebeurt bij een meertje,ze word verdronken,erzijn ook andere vriendinnen bij. De dader gaat bij de moeder van het vermoorde meisje wonen om haar te troosten en helpt de moeder om de dader te vinden.Op het einde van de film komt de moeder er wel achter dat de zogenaamde vriendin haar dochter heeft vermoord.Op welke manier weet ik niet meer. Herkend iemand dit verhaal???
rr66
-
- 17 berichten
- 93 stemmen
In Film > Overige films > Hoe heet deze familiefilm?:
deze film gaat over een (dode) familie op een cruiseschip, waarvan de zoon of dochter met de levenden kan praten. vervolgens komt er een spokenjager aan boord. Hoe heet deze film?
Ronald
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
In Film > Overige films > Hoe heet deze familiefilm?:
deze film gaat over een (dode) familie op een cruiseschip, waarvan de zoon of dochter met de levenden kan praten. vervolgens komt er een spokenjager aan boord. Hoe heet deze film?
Ronald
Bobby en de Geestenjagers (2013) (I presume...)
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Hallo, ik ben op zoek naar een film over de ontvoering van een kind. Ik weet niet meer echt de grote lijnen maar wel het einde. Het jongentje is inmiddels bevrijd, maar zijn ontvoerders zijn nog niet opgepakt. Het jongentje is geloof ik bij zijn vader op kantoor. Een man komt het kantoor binnen en het jongentje herkent zijn ontvoerder in hem en plast van angst in zijn broek. Hierdoor weet de vader dat hij met de ontvoerder te maken heeft en kan hij opgepakt worden. Alvast bedankt
Scherfje
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een fantasy/horror film die in de jaren 2010/2011 een aantal keren op film 1 te zien is geweest.
Het gaat over een man die een moordend en plunderend bestaan heeft, op een gegeven moment ontsnapt hij aan de dood maar hij heeft een afspraak met zichzelf (of met de dood dat weet ik niet meer) dat hij nooit meer zal doden. In de film zie je op een gegeven moment dat hij weg gaat uit het klooster om weer te gaan reizen.
Onderweg komt hij een familie tegen waarmee hij een tijdje op trekt, ze worden ook nog een keer belaagt door een stel moordzuchtige rovers.
Achter af blijkt dus dat die bende word gelijd door zijn broer waarvan hij dacht dat hij dood was nadat hij van een clif was afgestort.
Onder weg komt hij nog terrecht in een kerk waarvan de kelder vol zombies zit.
Als iemand mij zou kunnen vertellen hoe deze film heet, heel graag.
Het personage draagt een zwarte cape en hoed, ook is op een gegeven moment te zien dat hij vel littekens heeft op zijn lichaam
PepperPoker
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Hoi,
Ik ben opzoek naar een film over een seriemoordenaar. Hij werkt voor een groot seriemoordenaarbedrijf, en wil met pensioen. Dit is nog nooit eerder voorgekomen; de meesten waren tegen die tijd al vermoord. Het wordt toegestaan, maar het bedrijf wil hem vervolgens ombrengen. Zijn zoon, ook werkzaam voor dat bedrijf, steeks daar een stokje voor.
Hopelijk is dit genoeg info!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
seriemoordenaarbedrijf
Heb ik ook nog een tijdje gewerkt maar ben ontslagen omdat ik mijn targets niet haalde.

PS: is dat niet die film met Robert de Niro? Kan er even niet opkomen.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8280 stemmen
Ik voor een seriezelfmoordenaarsbedrijf, maar dat was commercieel niet zo'n succes...
@Jarno: in principe klopt PepperPokers omschrijving trouwens wel, want een huurmoordenaar is per definitie na zijn tweede moord ook een seriemoordenaar!
@PepperPoker Killer Elite?
PepperPoker
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Haha oeps. Huurmoordenaarsbedrijf uiteraard 
Ik ben de films van Robert de Niro langsgegaan, maar volgens mij staat ie er niet tussen.
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
Ik voor een seriezelfmoordenaarsbedrijf, maar dat was commercieel niet zo'n succes...
Hahaha 
@Jarno: in principe klopt PepperPokers omschrijving trouwens wel, want een huurmoordenaar is per definitie na zijn tweede moord ook een seriemoordenaar!
Het ging mij meer om het woord 'bedrijf' 
van duijn
-
- 935 berichten
- 845 stemmen
Hoi,
Ik ben opzoek naar een film over een seriemoordenaar. Hij werkt voor een groot seriemoordenaarbedrijf, en wil met pensioen. Dit is nog nooit eerder voorgekomen; de meesten waren tegen die tijd al vermoord. Het wordt toegestaan, maar het bedrijf wil hem vervolgens ombrengen. Zijn zoon, ook werkzaam voor dat bedrijf, steeks daar een stokje voor.
Hopelijk is dit genoeg info!
Is dit niet Wanted (2008)
-
- 10970 berichten
- 2790 stemmen
De film die ik in mijn hoofd heb zitten gaat over een speciale, geheime afdeling van de CIA of FBI. Een oudere man gaat met pensioen en de andere krijgen de opdracht om hem te vermoorden.
Maar kan dus ook niet op de titel komen (en inderdaad niet met de Niro).
PepperPoker
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Nope, niet wanted. Volgens mij een stukje ouder dan dat.
Het ging wel degelijk om een bedrijf btw. In een grote loods oid.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Een vriendin van mij zoekt een film, waarvan ze de titel niet meer kan herinneren. De film gaat over een moord waar een blinde vrouw getuige van is. Denkelijk heeft die actrice halfblond haar en de moordenaar deed mijn vriendin denken aan Billy Drago uit The Untouchables. Ik kan mij een film met dat plot ook ergens herinneren. Het moet iets uit de jaren '80 of '90 zijn. Blink en Blind Witness zouden het niet zijn... Kan iemand mij helpen?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.