- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
jarno1975 (moderator series)
-
- 10971 berichten
- 2790 stemmen
@Gonzo8000: Dat is Wanted: Dead or Alive (1986)
Hier de clip van de betreffende scene.
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Ik ga ze toch even kijken, maar zijn het bijna zeker weten niet, alhoewel Willow in het verhaal er het dichts bij zit.
Laat het later op de dag weten.
Bedankt weer
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
@Gonzo8000: Dat is Wanted: Dead or Alive (1986)
Hier de clip van de betreffende scene.
Thx Jarno dat is m idd. Al jaren aan het zoeken en niet kunnen vinden, kijken of ik m ergens kan vinden
mikey
-
- 28986 berichten
- 5138 stemmen
In De Site > Algemeen > op zoek naar film:
Hallo , Ik ben nieuw hier en dringend op zoek naar een film (al jaren!!)
Nu kwam ik hier terecht en mss kunnen jullie me wel helpen.
De film (amerikaans als ik het goed heb) gaat over tienermeisjes (2 denk ik) is inmiddels 25 jaar geleden, die door toeval (drugs) denk ik in gevangenis terecht komen. daar wordt één van de meisjes misbruikt door cipier en ze wil wraak nemen. Het einde zag ik nooit en ben er wel nieuwsgierig naar, volgens mij was het ergens begin jaren 80 dat ik die film zag
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Nope die zijn het niet.
Ik heb al een hoop plots ingevoerd bij IMDB, maar niet één resultaat.
Ik zie die scene zo voor me, weet alleen niet wie die vrouw is.
Zij komt die ondergrondse gewelven in en ziet een persoon in het midden die dat kind gaat offeren.
Wat hoger op een rondgang staal tussen de pelaren allemaal personen met pijen met de kap over hun hoofd.
Die vrouw (met evt gestolen pij rent naar het midden, grijpt dat kind en ontsnapt.
Gaat vervolgens naar een vrouw of heks in een hut in een gehucht en wordt geholpen door die persoon. Zij vlucht met dat kind, maar die "heks" wordt door haar achtervolgers in die hut vermoord.
Meer schiet mij nu echt niet te binnen, is wel een "oudere film" 15-20 jaar ???
hoop dat iemand me verder kan helpen??
maccy1988
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
nee is het niet maar toch bedankt
Reint
-
- 151 berichten
- 904 stemmen
Hallo iedereen,
Ik zoek een (ik vermoed) Russische film (in ieder geval Oost-Europees). Ik heb alleen de eerste 20 minuten gezien. Het leek van eind jaren 50/begin 60 te zijn, en gaf de indruk van Nouvelle Vague-invloeden; in de openingsscène bevinden we ons we in een lange straat, waarbij de rustig bewegende camera verschillende jonge stelletjes volgde en dan weer oversprong op de volgende. Het is een relatief langzame en lange scène.
In een volgende scène zien we een jongeman (de hoofdpersoon?) in vlug tempo een trappengang afsnellen; elke elke sprong gaat samen we een verwarrende cut in het camerawerk. Het geeft de scène een vlot en experimenteel karakter.
Het was duidelijk een film over jonge mensen (zoals bijvoorbeeld Walking Trough The Streets of Moscow).
Weet iemand welke film ik bedoel?
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Het gaat om een film met deze beschrijving :
Aan de lage wal geraakte vrouw, vaak dronken enz. krijgt een verhouding met een journalist die op het gegeven moment aan de hand van een foto in haar medaillon ontdekt dat zij ooit de verllofde was van de president en hij probeerde de moeder publiek bekend te maken. Zij vermoordt hem om dat te voorkomen, aangezien zij de president wilde beschermen... Dan komt zij haar dochter in de rechtszaal tegen, die haar verdedigt als haar pro deo advocaat...
Weet iemand welke film was dat ??
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Mm... Ik dacht aan State of Play (Russel Crowe) maar...dat verhaal komt maar gedeeltelijk overeen..
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Heb er weer een paar door elkaar gegooid, dacht dat die scenes in de voorheen vernoemde Hitman zaten. Niet dus.
Het gaat om een vrouw (angela jolie?) die tijdens een toespraak, de russische president door de vloer laat vallen, met explosieven eronder, Dit was tijdens de begrafenis van de amerikaanse (vice) president een goede vriend van hem.
Hierna sleept ze de russiche president met zich mee.
meer heb ik even niet.
Hoop dat iemand het weet
Thanks
Konijntje939
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film, een komedie. Volgens mij is het een rapper/zanger die de hoofdrol speelt en het gaat over dat hij bij een Italiaanse familie komt, die in een behoorlijk groot huis wonen en een soort van maffiabaas heeft, de vader. Hij komt dat terecht omdat hij het leven van de dochter red omdat hij zich zelf ervoor gooit en gewond raakt. Beetje lastig uitgelegd, maar hoop dat het eén van jullie bekend voor komt!
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Heb er weer een paar door elkaar gegooid, dacht dat die scenes in de voorheen vernoemde Hitman zaten. Niet dus.
Het gaat om een vrouw (angela jolie?) die tijdens een toespraak, de russische president door de vloer laat vallen, met explosieven eronder, Dit was tijdens de begrafenis van de amerikaanse (vice) president een goede vriend van hem.
Hierna sleept ze de russiche president met zich mee.
meer heb ik even niet.
Hoop dat iemand het weet
Thanks
kelama3
-
- 343 berichten
- 179 stemmen
Hallo,
Ik zoek een film, een komedie. Volgens mij is het een rapper/zanger die de hoofdrol speelt en het gaat over dat hij bij een Italiaanse familie komt, die in een behoorlijk groot huis wonen en een soort van maffiabaas heeft, de vader. Hij komt dat terecht omdat hij het leven van de dochter red omdat hij zich zelf ervoor gooit en gewond raakt. Beetje lastig uitgelegd, maar hoop dat het eén van jullie bekend voor komt!
Konijntje939
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
@Kelama3
Klopt dat is hem, thanks. En inderdaad, zou het best naast kunnen zitten, maar deze bedoelde ik iig. 
Abracadabra1974
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een horror, die op mij, tijdje geleden, zeer grote indruk heeft gemaakt. De titel vond ik toen zo makkelijk te onthouden en vanzelfsprekend dat ik het niet opgeschreven had
( Meerdere mensen zeiden dat ze wisten wat voor horror ik bedoelde, maar ze kenden geen titel. Huilen, hoor
Ik hoop lieve mensen dat jullie me kunnen helpen. Hier enkele aanwijzingen:
1)waarschijnlijk was in de titel woord"HOUSE"inbegrepen(helaas alle "bekende"horrors heb ik inmiddels doorgebladerd, ook op wikipedia bijna elke titel gelezen 
2) het was waarschijnlijk gemaakt tussen 1995-2008
3) opvallend was een oude oma(nanny) die rond dansde in een kasteel met de geesten(ze dacht dat ze nog levend waren, maar ze bleken in een brand gedood te zijn)
4)het hele dorpje/stadje was eigenlijk uitgestorven, maar een meisje die naar het kasteel kwam(om daar te werken) had in begin ok geen vermoedens dat er iets mis was;
5) er was ook een dokter(aarts)die haar hielp met allerlei problemen, hij woonde in klein huisje in dit dorpje
6) volgens mij de moeder van de kinderen(eigenlijk al volwassenen/pubers)heeft zelfmoord gepleegd toen ze hoorde dat ze samen incestueuze relatie hadden- er waren volgens mij 2 broers en 1 zus
7)de nanny heeft het opgebiecht aan het meisje
Eindigt ongeveer zo dat het meisje achter komt dat iedereen in het dorp dood is(alles ziet er oud en uitgestorven uit), oma wordt zo snel rond gedraaid(door 1 v/d broers) dat ze uiteindelijk ook dood valt op de grond
Sorry voor dit lange verhaal, ik ben gewoon einde raad en wilde zo veel mogelijk details schetsen in hoop dat iemand me kunt helpen
Alvast hartelijk bedankt
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hi, Kelama3 ;
Ik kan anders beschrijven om je te helpen :
Een jonge man uit welgestelde familie is kandidaat voor de president van de VS. Hij heeft een affaire met een meisje van lagere achtergrond die hij liefheeft, dat ze zelfs zwanger van hem krijgt en levert zelfs de baby, een dochter ... Maar zijn familie dwingt haar te verdwijnen omdat ze zou beschadigen zijn carriere. Ze disapearas forcebly en krijgt geld voor haar maintenace. Ze woont als een goast, dronken etc.. Zo'n twintig jaar voorbij en op een dag een journalist ontdekt wie ze werkelijk was. Ze moordt deze journalist omdat hij haar openbaar zou maken. Haar proces plaatsvindt en haar dochter, in de tussentijd was ze opgegroeid en werd een advocaat geloven dat de vrouwen, die haar vader was getrouwd was haar natuurlijke moeder en niet weten natuurlijk dat de vrouw op pad was haar natuurlijke moeder, verdedigt haar in de rechtbank als haar eerste rechtszaak geval. Tijdens de rechtszaak van de president, haar vader dan, komt aan bij de rechtbank, omdat het haar eerste rechtszaak was en ziet de vrouwen die stond voor proef .... Hij herkent haar en natuurlijk herkent ze hem maar niet van hen maakt dat merkbaar...
Dus een tragisch verhaal, mooie film. Wie er speelde kan ik me niet echt herinneren, ik zag deze film circa 25 jaar geleden. Als je aan de hand deze beschrijving iets kan vinden zou ik het heel knap vinden. Het is een Hollywood production, Amerikaanse film, waarschijnlijk van de jaren 1980 – 90.
Alfast bedankt.
klini-oma
-
- 47 berichten
- 102 stemmen
Hoi Allemaal!
Ook ik ben op zoek naar een film-titel ?
Het gaat over een film die ik een aantal jaren terug op tv heb gezien (ned 1, 2 of 3)
Het ging over een man die via internet contact had met een meisje
Maar naar mijn weten durfde de man niet de deur uit (misschien straatvrees)
Ook werd er volgens mij niet veel gesproken in de film en zag je hem de hele film niet in beeld
Maar je bekeek alles vanuit zijn oogpunt.
De film eindigde dat hij door zijn witte hal naar buiten loopt en dan stort hij in elkaar op straat.
Einde..
Weet de titel dus niet..? Iemand die het wel weet?
Alvast bedankt!!
Bubblez
-
- 2058 berichten
- 2501 stemmen
Een jonge man uit welgestelde familie is kandidaat voor de president van de VS. Hij heeft een affaire met een meisje van lagere achtergrond die hij liefheeft, dat ze zelfs zwanger van hem krijgt en levert zelfs de baby, een dochter ... Maar zijn familie dwingt haar te verdwijnen omdat ze zou beschadigen zijn carriere. Ze disapearas forcebly en krijgt geld voor haar maintenace. Ze woont als een goast, dronken etc.. Zo'n twintig jaar voorbij en op een dag een journalist ontdekt wie ze werkelijk was. Ze moordt deze journalist omdat hij haar openbaar zou maken. Haar proces plaatsvindt en haar dochter, in de tussentijd was ze opgegroeid en werd een advocaat geloven dat de vrouwen, die haar vader was getrouwd was haar natuurlijke moeder en niet weten natuurlijk dat de vrouw op pad was haar natuurlijke moeder, verdedigt haar in de rechtbank als haar eerste rechtszaak geval. Tijdens de rechtszaak van de president, haar vader dan, komt aan bij de rechtbank, omdat het haar eerste rechtszaak was en ziet de vrouwen die stond voor proef .... Hij herkent haar en natuurlijk herkent ze hem maar niet van hen maakt dat merkbaar...
Dus een tragisch verhaal, mooie film. Wie er speelde kan ik me niet echt herinneren, ik zag deze film circa 25 jaar geleden. Als je aan de hand deze beschrijving iets kan vinden zou ik het heel knap vinden. Het is een Hollywood production, Amerikaanse film, waarschijnlijk van de jaren 1980 – 90.
Ik gaf in februari al eens een -naar wat het lijkt- zeer waarschijnlijke optie: The President's Child (1992). Volgens mij heb je nooit laten weten of dit de film is die je zocht.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Hoi Allemaal!
Ook ik ben op zoek naar een film-titel ?
Het gaat over een film die ik een aantal jaren terug op tv heb gezien (ned 1, 2 of 3)
Het ging over een man die via internet contact had met een meisje
Maar naar mijn weten durfde de man niet de deur uit (misschien straatvrees)
Ook werd er volgens mij niet veel gesproken in de film en zag je hem de hele film niet in beeld
Maar je bekeek alles vanuit zijn oogpunt.
De film eindigde dat hij door zijn witte hal naar buiten loopt en dan stort hij in elkaar op straat.
Einde..
Weet de titel dus niet..? Iemand die het wel weet?
Alvast bedankt!!
Dat is ongetwijfeld Thomas Est Amoureux (2000)
little-me12
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hey iedereen!
Ik ben ook opzoek naar een film.
Het is (denk ik) een oude film zo ziet het er in ieder geval uit. Het gaat over een vader die zijn dochter heeft misbruikt en de dochter wordt nu mishandeld door een geest, als straf voor de vader die zijn dochter heeft misbruikt.
Het is heel weinig informatie maar ik heb de film denk 5-10 jaar geleden op tv gezien en kan het me niet zo heel goed meer herinneren.
Weet iemand misschien hier de titel van?
Alvast heeeel erg bedankt!!
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Hey iedereen!
Het is (denk ik) een oude film zo ziet het er in ieder geval uit. Het gaat over een vader die zijn dochter heeft misbruikt en de dochter wordt nu mishandeld door een geest, als straf voor de vader die zijn dochter heeft misbruikt.
Het is heel weinig informatie maar ik heb de film denk 5-10 jaar geleden op tv gezien en kan het me niet zo heel goed meer herinneren.
Repulsion (1965) van Roman Polanski misschien?
little-me12
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Nee dit is hetm niet, helaas. De film was nog wel in kleur.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Hey iedereen!
Volgens mij An American Haunting (2005)
alex1958
-
- 8 berichten
- 0 stemmen
Hi Bubblez ;
Bedankt voor je snel reactie maar helaas " The Presidents child " is de film NIET...
klini-oma
-
- 47 berichten
- 102 stemmen
Dankjewel Mug!!!!
Denk idd dat dat hem is!
Ga hem snel bekijken =)
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.