- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Flieber
-
- 116 berichten
- 829 stemmen
Misschien is het Voyage of the Unicorn daar doet de de omschrijving me tenminste aan denken maar hoe die film precies gaat weet ik niet meer.
Heb even op youtube gezocht en ik denk dat het om de goede film gaat.
Mike.
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Zoekend naar een film ..:
Beste lezers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Film. (categorie Oorlogsfilm)
Ik weet de naam helaas niet, ik heb de film 3 jaar geleden een keer gezien alleen wil hem graag nog een keer zien.
Ik zal de Film eventjes omschrijven :
Speelt zich af ca. 2000.
Film categorie : Oologsfilm
Verhaal zoals ik me het herinner :
Er word een Elite groep soldaten van USA naar een 3de wereld land gestuurd om een dorp te redden van de vijanden in dat gebied.
Ze moeten door het bos heen om bij de grens te komen van een ander land.
Onder weg verliezen ze een aantal soldaten.
Ze redden voornamelijk alleen maar kinderen en vrouwen in deze film, ze zijn allemaal donker van huids kleur.
De vijanden in de film zouden Japen, colombia, korea kunnen zijn dat durf ik niet te zeggen.
Aan het eind van de film als ze de grens hebben bereikt volgen de vijanden hun nog, bij de grens vliegen vliegtuigen over en gooien hun bommen los op de vijanden. dat is mij het meest bij gebleven.
Hebben jullie misschien een idee hoe de film zou kunnen heten ?
Mochten jullie het weten
zet het dan hier neer want ik wil hem nog een x zien.
Mijn dank ik bij voorbaad al groot.
Groetjes,
Mike
brampeirs1
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Hallo ik ben op zoek naar een film die mijn vriendin een aantal jaar terug gezien heeft. Ze kan er zich echter niet veel van herinneren. Dit is de info die ze mij gegeven heeft:
Genre: romantisch en beetje komedie
Er zou een scene voorkomen waar men sex heeft onder een piano,
de vrouw zou een boek van hem (waarschijnlijk hoofdpersonage) gelezen hebben en ze zouden samen een duet opgenomen hebben.
Duidelijk niet veel info dus, ik hoop dat iemand weet welke film ze bedoelt.
Hartelijk bedankt 
jarno1975 (moderator series)
-
- 10974 berichten
- 2795 stemmen
In Pretty Woman (1990) zit een sexscene op de piano als ik me goed herinner.
EDIT: Bij nader inzien, ik denk dat het deze is: Music and Lyrics (2007)
Kenzo007
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Algemeen > op zoek naar film:
Hallo , Ik ben nieuw hier en dringend op zoek naar een film (al jaren!!)
Nu kwam ik hier terecht en mss kunnen jullie me wel helpen.
De film (amerikaans als ik het goed heb) gaat over tienermeisjes (2 denk ik) is inmiddels 25 jaar geleden, die door toeval (drugs) denk ik in gevangenis terecht komen. daar wordt één van de meisjes misbruikt door cipier en ze wil wraak nemen. Het einde zag ik nooit en ben er wel nieuwsgierig naar, volgens mij was het ergens begin jaren 80 dat ik die film zag
Zyzz
-
- 2 berichten
- 1 stemmen
@Flieber ,
Ja dat is 'm!! Heel erg bedankt voor je hulp en snelle reactie
maccy1988
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Ik ben op zoek naar de titel van een film.
Het is een britse romantische comedy over een vrouw die verliefd wordt op een man maar hij bedriegt haar met haar 2 zussen waarvan 1 niet gelukkig getrouwd is en 1 verslaafd is aan lezen.
Zij bedriegt hem trouwens met haar ex maar toch trouwen ze met elkaar op het einde.
Kan iemand me helpen?
Thx
pampie
-
- 163 berichten
- 3665 stemmen
Iedereen kent wel het vrolijke deuntje van Hans Zimmer - you're so cool! uit True Romance.
Nu is het zo dat ik een paar jaar geleden een film heb gezien waarbij ik steeds bij het horen van de soundtrack in die film dacht: ''Hé dat lijkt verrekte veel op de soundtrack van True Romance''
Hetzelfde geluidje wordt daarin gebruikt.
Weet iemand in welke film dit is. Dus een film met een gelijkwaardige soundtrack als in True Romance.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Zie het verhaal van user John Milton ter plaatse bij Badlands (1973), dus dat zou die film kunnen zijn. Maar hier nog meer opties: Song from True Romance that pops up in "feel good" movies..almost like a xylophone...? - Yahoo! Answers - answers.yahoo.com (Ratcatcher en Finding Forrester).
Bubblez
-
- 2068 berichten
- 2524 stemmen
Het is een britse romantische comedy over een vrouw die verliefd wordt op een man maar hij bedriegt haar met haar 2 zussen waarvan 1 niet gelukkig getrouwd is en 1 verslaafd is aan lezen. Zij bedriegt hem trouwens met haar ex maar toch trouwen ze met elkaar op het einde.
Is dat niet Hannah and her Sisters?
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Ik ben opzoek naar een Chinese film waar een trein een hele grote rol in speelt. Het is een film uit de jaren 70. In details kan ik niet meer echt optreden aangezien ik de film niet meer gedetailleerd herinner maar ik weet wel dat ik het een absoluut meesterwerk vond. De titel was iets van "kadokadeng" omdat als die trein ging rijden je de hele tijd 'kadokadengkadokadengkadokadeng" hoorde.
Weet iemand 'em?
Ik heb namelijk veel research gedaan, maar kan hem echt niet vinden. 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Deze kom ik tegen uit China met keyword 'train' op imdb, en wordt hier ook nog eens als meesterwerk gezien
: Den-En ni Shisu (1974) ? -edit- Pardon, uit Japan... 
Deze kwam ik ook nog tegen - 'China + trein': Notater fra Kina (1987) - IMDb. Misschien spreekt het aan.
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Ik ben bang dat beiden het niet zijn.
De titel heette iets van "Kadokadeng"; maar volgens mij maak ik een typefout ergens.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Het is hoogstwaarschijnlijk Dodesukaden (1970). (maar het is geen trein) 
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Zie dat meneer bungel er weer is, kan me vast helpen met 2 folms
Ben nog steeds op zoek naar de volgende film.
ergens in de late middeleeuwen komt een vrouw in ondergrondse gewelven in aanraking met een ritueel satanische babyoffering. Alle aanwezigen dragen pijen met kappen. Die vroue rooft / red die baby, die naar ik mij herinner een brandmerk ofzo. Zij vlucht met die baby geholpen door een vrouw/ Heks??
Die vrouw mischien gespeeld door michelle pfeifer of Kim Basinger, maar dat is een wilde gok.
Verder schiet mij niets te binnen.
alvast bedankt
Morvan
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
de tweede
het speelt zich gedelltelijk of helemaal in Rusland af.
Op een bepaald moment komt een huurmoordenaar bij een russische wapen handelaar, die debroer is van de russische president. Hij schiet het hele handeltje overhoop, en op een bepaald moment gijzeld hij de matresse van de president tatoeage op haar wang, naar ik dacht in de achterbak. er wordt ook met samuraizwaarden gevochten in een metrowagon en er onder.
Hij neemt de jongedame mee op sleeptouw door rusland.
Verijdeld naderhand ook een aanslag op de russische president die op de begrafenis is bij de vice-president van amerika.
Aan het eind heeft hij een wijngaard voor haar gekocht en terwijl ze de papiren buiten loopt te lezen staat die sniper met een dode sniper aan zijn voeten en zegt zoiets van "ik had je toch gezegd haar met rust te laten.
alvast weer bedankt, Morvan
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Je zegt 2, maar ik lees verder maar over 1^...? -edit- Aha, daar is de 2e al. Ook die had je al eerder geplaatst (dacht ik toch), en ook daar tot nog toe geen idee...
^ Helaas had ik je eerdere bericht ook al gelezen en geen idee gehad, maar via Pfeiffer en Basinger zou je toch vrij makkelijk moeten kunnen zoeken (imdb).
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Ja dacht ik ook, maar na tewee burn-outs (zoals ik al eens eerder vertelde, zat bijna aan de derde),
vergeet ik alles,en zoek me rot.
Trouwens wel fijn, kijk soms naar een goeie film, om aan het eind te ontdekken, dat ik die al gezien had.
Maar als ik zoek haal ik soms ook rustig scenes uit drie of vier films bij elkaar en denk dat ze in één film zitten.
Had ze inderdaad al eens geplaatst, net als die film van die Hacker, maar als er niemand reageerd probeer ik het later nog eens.
Er zal toch vast wel eens iemand zijn die het weet?????
Hoop ik 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Ja dacht ik ook, maar na tewee burn-outs (zoals ik al eens eerder vertelde, zat bijna aan de derde), vergeet ik alles,en zoek me rot.
Vanavond wordt 't 'm niet meer, maar binnenkort kijk ik nog wel eens.
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5589 stemmen
de tweede
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Het is hoogstwaarschijnlijk Dodesukaden (1970). (maar het is geen trein)
Ik vermoedt dat dit em is. Gracias signore. 
&meneerbungel Japan en China zijn landen die ik niet voor het eerst uit elkaar haal 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
&meneerbungel Japan en China zijn landen die ik niet voor het eerst uit elkaar haal
Gonzo8000
-
- 484 berichten
- 10 stemmen
Ik zoek een film waar in een premiejager (bountyhunter) op zoek gaat naar een moordenaar ( van een vriend of familielid?). Ik weet alleen nog de eind scene.
Van de politie zou hij een bonus krijgen als ie hem levend aflevert. Op een bouwconstructie krijgt hij de dader te pakken en stopt een handgranaat in z'n mond. Dan neemt ie hemm mee door de ring van de granaat vast te pakken en als ie bijna bij de politie is zegt ie "f*ck the bonus" en trekt de pin uit de granaat, met alle gevolgen vandien.
Wie o wie weet welke fil dit is. Waarschijnlijk eind jaren tachtig, begin jaren negentig
Korbie
-
- 159 berichten
- 0 stemmen
Absoluut, dat soort alternatieve cinema interesseert mij wel. 
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.