MENU

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Paul Fox
met Kate Greenhouse, Aidan Devine en Gordon Currie

De aantrekkelijke psychiatrice Samantha Goodman verblijft samen met haar zus en echtgenoot een weekend in een vakantiehuisje. Het is gezellig, tót er een aantal onverwachte gasten arriveren. Eén van Samantha's voormalige patiënten denkt dat ze hem tijdens zijn periode in een inrichting heeft misbruikt voor andere doeleinden en zint op wraak. Een serie macabre en perverse spelletjes is het gevolg.

BlueSword
geplaatst op 30 augustus 2008, 18:24 uur, permalink
beetje standaard horror maar nog net vermakelijk, had er wel meer van verwacht vooral omdat in begin niet zoveel gebeurd, en einde vond ik ook wel beetje jammer, had allemaal ietjes beter gekund maar geeft het net voldoende.

avatar van Mac Hammer Fan
geplaatst op 14 december 2008, 16:25 uur, permalink
Deze surrealistische horror-thriller werd bekroond met 10 Awards. Geen aangenaam schouwspel, maar het laatste deel vond ik toch een originele vondst.

avatar van _Moonwalker
geplaatst op 15 juli 2009, 2:12 uur, permalink
Wat een zieke film.

Het is één van de films die je toch zal bijblijven of je het nou leuk vindt of niet, want je hersens proberen de logica te zoeken in de film. Van de ene twist naar de andere en het einde die het helemaal afmaakt. Je zult wel grote vraagtekens hebben, maar dat was denk ik ook de bedoeling van de makers.

Ik vond het wel een topper, vooral omdat ik nog met veel vragen zit. Dan weet je altijd dat het een goede film is.

geplaatst op 3 december 2009, 11:39 uur, permalink
Spartaan1986 schreef:
...knip,,,
Nee The Dark Hours is geen geweldige film. Als je dan toch een goede film met dit gegeven wilt bekijken dan raad ik je Funny Games aan. 2,5*

Het gegeven waar jij het over hebt blijkt verder in de film juist geen gegeven te zijn! Beide films gaan dus ergens anders over. Juist daarom vind ik The Dark Hours wel een best goede film.

avatar van horned_reaper
geplaatst op 14 februari 2010, 23:38 uur, permalink
Wat een slechte film :{ Bah....

avatar van 606
geplaatst op 15 februari 2010, 13:44 uur, permalink
Ja teveel vragen blijven open hoe het nu zit.
Dat vind ik nou niet alles.
Rest is het aardig gedaan.

3 sterren

Meneer Bungel
geplaatst op 15 februari 2010, 15:02 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Clever filmpje. De laatste twist, wanneer blijkt dat Samantha uiteindelijk alles bij elkaar heeft gedroomd op de badkamervloer, was me net één brug te ver, maar vooruit, die vergeet ik voor het gemak gewoon.

Harlan is een prima lompe schurk en hij blijkt niet de enige. Helaas vond ik Greenhouse niet geweldig acteren, maar gelukkig ook niet slecht. Tel daarbij een aantal memorabele scenes met o.a. een pistool, een spijker, een tang en een potje truth or dare, en ik kan niet anders dan drie en een halve ster uitdelen.

avatar van wendyvortex
geplaatst op 15 februari 2010, 18:31 uur, permalink
Eerst maar eens even beklag over de uitzending van RTL8.
Een reclameblok van 5 minuten-5 minuten film- ...en weer 5 minuten reclame.
Kan natuurlijk ook zijn dat ik ergens een aanvalletje van narcolepsie heb gehad.

De film zelf: Een soort van soft-core variant op Funny Games.
Decors en cameramensen waren volgens mij geleend van As The World Turns.
Slaapverwekkend filmpje.

Meneer Bungel
geplaatst op 15 februari 2010, 18:45 uur, permalink
Ik denk dat je inderdaad een paar keer in slaap gevallen bent, wendyvortex. Het was toch om het half uur vijf minuten reclame, gewoon zoals dat nu eenmaal gaat, dat beklag kan je dan ook weer opbergen... Verder heb je denk ik ook op die manier heel wat gemist, want een softcore-variant op 'Funny games' zag ik er niet bepaald in, hooguit een aanzetje halverwege, maar de uitwerking heb je waarschijnlijk gemist? Toch apart dat je een film en een omroep gaat beoordelen(de grond in boren), terwijl je zelf het merendeel hebt liggen slapen...

geplaatst op 15 februari 2010, 20:35 uur, permalink
Hmmm k snap hem niet

avatar van wendyvortex
geplaatst op 16 februari 2010, 17:23 uur, permalink
Nee hoor dat blok zat ergens halverwege.
Het einde heb ik meegekregen hoor.
Denk dat het ook meer een gevoelskwestie was die reclameblokken.
Kijk nou eenmaal vrij weinig films of series op de commerciele omroepen en ben die voortdurende onderbrekingen ook niet zo gewend.

avatar van riefenstahl
geplaatst op 16 februari 2010, 18:45 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Gegeven is vaker gebruikt maar omdat het allemaal vrij realistisch blijft begrijpen een aantal mensen niet hoe het zit juist ómdat het haar imagination is hadden de scenes meer bizar/ fantasierijker kunnen zijn, tenslotte hebben dromen geen limits maar dat zullen de makers wel expres hebben gedaan.
Grootste manco vind ik de bijzonder onsympathieke hoofdrolspeelster, vooral de beginscenes in de kliniek maakte dat ik haar graag zelf de nek had omgedraaid...ice cold bitch indeed.
Grootste pluspunt is Harlan, een werkelijk uitstekende rol als charismatische slechterik.

Bij het spelletje ''Truth or dare'' hoopte ik dat het knappe zusje meer moest uittrekken dan alleen haar sokjes ; dan had de kijker zich pas echt ongemakkelijk gevoeld [en het was voor mannen een leuke traktatie geweest
] maar dat kan alleen in een Europese film helaas.

Deze film is bijna een 'kammerspiel' , tenminste daar deed het mij aan denken wat op zich een compliment is, hadden meer mensen die associatie?

Vermoedelijk is er aardig in geknipt want 77 min. is belachelijk kort; misschien in de toekomst een director's cut?

Er had meer van gemaakt kunnen worden, boeiend is de film zeker.

geplaatst op 17 februari 2010, 9:31 uur, permalink
B film met cliché einde......

soms best spannend, had een hele goeie kunnen worden.

avatar van Friday the 13 th
geplaatst op 18 maart 2010, 23:53 uur, permalink
Verwarrende film. Deze horror-thriller bevat heel wat sadistische spelletjes en martelmomenten, maar probeert zich eveneens te onderscheiden van soortgenoten door een moeilijk te vatten plot en vage gebeurtenissen. Hoewel ik ook met vraagtekens blijf zitten moet ik zeggen dat de plotwendingen ergens cliché aanvoelen. Heb ik dit niet al eens ergens anders gezien?

Niet zo geweldig dus allemaal. Toch heb ik hem uit kunnen kijken mede door de zeer korte speelduur, enkele genietbare momenten en dan natuurlijk nog de scène met de pink!

avatar van Pim1993
geplaatst op 9 juni 2010, 15:49 uur, permalink
niks van gesnapt.

avatar van AmazingPP
geplaatst op 1 juli 2010, 18:50 uur, permalink
Geen onaardige horror / thriller. Gelukkig lees ik heel veel thrillers, want ik begreep deze film wel. Het is allemaal niet zo moeilijk, hoor. Het heeft te maken met het rode spulletje. Tuurlijk blijven er wel wat vragen open, maar dat is denk ik de bedoeling. Eén grote mindfuck, niet van het kaliber "Shutter Island", maar genoeg om me geboeid te houden tot het wat laf gekozen einde. 3 *

avatar van Boeikens
geplaatst op 25 maart 2011, 16:14 uur, permalink
Horror zou ik het niet noemen, eerder een psychologische thriller.
Er zit wel wat sfeer in en is tussendoor best onderhoudend maar het verhaal is vrij ondoorzichtig en aan het einde bleven naar mijn goesting teveel vragen open.

avatar van eavymetal
geplaatst op 6 juli 2011, 12:51 uur, permalink
Het is een standaard Horrorfilmpje, maar dan wel een waarbij ik mij uitstekend heb vermaakt.

avatar van Shinobi
geplaatst op 13 juli 2011, 23:48 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Redelijk vermakelijk, op het einde wordt alles wel vrij duidelijk. Ik begon het eigenlijk al vreemd te vinden toen ze steeds naar haar lipstick pakte, dit blijkt later dus haar spuit te zijn die ze in haar dij injecteerde en ze dus in een soort van coma is geraakt en de boel bij elkaar heeft gedroomd.

3,0 Sterren.

geplaatst op 20 augustus 2011, 22:35 uur, permalink
Ik had de film uitgeleend aan een collega en die vond de film helemaal te gek. Ik vond hem zelf vies tegen vallen, het heeft me geen enkel moment geboeid. Daar komt bij dat ik geen voorstander ben van dit soort films waar dan ook nog eens dieren in voor komen. In dit soort films komen die beesten altijd gruwelijk aan hun einde, dat geldt ook voor de hond in deze film. Ik vraag me altijd af, wat is waar en wat is nep.

avatar van Perry Meer
geplaatst op 30 oktober 2011, 20:38 uur, permalink
ja toch een goede film, ik mag dat mysterieuze wel,
alles zag er ook netjes uit, niet echt een spannend verhaal, dat niet, maar wel de moeite waard
ik twijfel tussen 2,5 of 3 vingers, nou vooruit

2,5 vingers

avatar van Hostelg
geplaatst op 21 november 2011, 20:49 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
in het begin dacht ik dat dit echt een slechte film zou worden maar dan wanneer die hond word dood geschoten wordt het toch wel degelijk spanned die vent was ook aardig sadistisch wat ook een pluspunt was, beetje jammer dat het allemaal niet echt heftig was want ze laten niet veel gore zien en ook niet ''echte'' martelmomenten horror was ook nergens te bekennen, eigelijk is dit gewoon een thriller die naar mijn idee wel degelijk geslaagd is.

kleine voldoende door de pinkscene anders was het een 2,5*

avatar van voomzap
geplaatst op 24 januari 2012, 1:46 uur, permalink
Goed gemaakte psychologische thriller met een ranzig randje. Zeker niet voor iedereen geschikt vanwege de hallucinante sfeer. Ik hou daar wel van, dus dat scheelt zo alweer een dik pluspunt!

avatar van KrisJ
geplaatst op 4 februari 2012, 22:32 uur, permalink
Had geen grote verwachtingen en leek me in het begin een B-filpmje.
Uiteindelijk toch een goed verhaal met een duister kantje ,goed gefilmd en een kop vol vragen bij de aftiteling.
Ik ga hem zeker nog eens bekijken.

avatar van DjFrankie
geplaatst op 14 april 2012, 1:43 uur, permalink
Inderdaad goed begin van deze korte film, maar moet ook niet veel langer duren want het wordt op het eind steeds waziger. Inderdaad kop vol vragen.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 6 mei 2012, 13:27 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Best een leuk filmpje.

Het begint redelijk sterk en al snel wordt het behoorlijk mysterieus. Ondanks dat er misschien een twist teveel in zit, blijft het redelijk spannend en mysterieus.

Het sfeertje is niet onaardig en de bad guy speelt sterk. Kate Greenhouse doet het dan weer wat minder, en speelt niet echt goed. Verder zitten een er een paar erg sterke scènes in, waarbij alles goed in beeld wordt gebracht. Het doodschieten van de hond en het afhakken van de vinger, waren behoorlijk indrukwekkend.

Zeker niet slecht dus, wil op het einde net wat teveel doen, maar zit verder best goed in elkaar.

avatar van *film fan*
geplaatst op 6 mei 2012, 20:25 uur, permalink
het was een spannende film om te kijken.
totdat het steeds vager werd en mysterieus.

helaas snapte ik de film toen niet meer, wat was er allemaal aan de hand met die vrouw?!
en wie was dat aan de deurknop aan het einde van de film

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst op 7 mei 2012, 9:37 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
En omdat je de film niet snapt geef je maar een 0,5*

Uiteindelijk blijkt dat Samantha alles heeft gedroomd. Ze injecteerde telkens zichzelf met een spuit, waardoor ze telkens in een droomslaap raakte. Op een gegeven moment is het een beetje wazig, maar op het laatst wordt toch wel alles vrij duidelijk.

avatar van David Aaronson
geplaatst op 7 mei 2012, 17:13 uur, permalinkbevat spoilers, selecteer de tekst om deze te lezen
Verrassing.
Een intelligente, psychologische, claustrofobische horror/thriller die voor een low-budget in een achttiental dagen is gedraaid.
Hoewel ik totaal niet van het genre horror hou, hield deze film mij tot het eind vast.

In de eindscène valt alles op zijn plaats.
Resumerend: een prachtige visualisering van wat een hersentumor en medicijngebruik met de geest kan bewerkstelligen.
De sleutel om het verhaal te ontsluiten is mijns inziens: 'We all carry our ghosts with us.'

geplaatst op 26 juni 2012, 22:20 uur, permalink
Wat een saaie, suffe bedoening, valt weinig van te snappen.

avatar van alexspyforever
geplaatst op 4 november 2013, 13:11 uur, permalink
Ik vond deze film een goede mix van psychologische thriller en sadistische horror. Het leek allemaal een beetje cliché, maar ik heb mij er toch mee vermaakt.

avatar van Llynwen

geplaatst op 25 april 2014, 3:17 uur, permalink
Begon leuk.. midden gedeelte ook nog, maar aan het einde beetje wazig allemaal.. Komt ze er nou goed uit of niet?