- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Dat is erg karig, Maikeru, heb je niet meer info?
Het is ook niet direct een film die ik zoek, maar meer een soortgelijke scène. Denk bijvoorbeeld aan Shawshank Redemption waarin de hoofdpersoon in die rioolpijp kruipt. Ik ben benieuwd hoe filmmakers in het algemeen zo'n scène filmen, als inspiratie voor iets wat ik zelf wil maken.
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
@Bubblez, ok dan was er een klein misverstand, dus alleen nog één film. 
@narva77, heel goed. Altijd lastig als een titel onvindbaar blijft, maar blijven zoeken, leve het internet.
Die film is vroeger wel eens op tv geweest.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ Maikeru: op die fiets. Misschien is het topic Film >> Algemeen >> Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp) dan ook een optie? Ik weet zo even geen scènes waar dat precies zo in zit.
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):
Er zitten 2 mannen samen in een cel en komen bijna vrij. 1 heeft een vriendin die hij schrijft. Maar hij overlijd door een gevecht in de gevangenis net voor ze vrijkomen.
Zijn celgenoot komt wel vrij en ontmoet het meisje. Hij doet dan alsof hij zijn overleden celgenoot is.
Misschien haal ik er 2 door elkaar en vind iemand het een uitdaging in uit te zoeken welke ik bedoel.
Ik zou er erg mee geholpen zijn.
Alvast bedankt.
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
@narva77, heel goed. Altijd lastig als een titel onvindbaar blijft, maar blijven zoeken, leve het internet.
Die film is vroeger wel eens op tv geweest.
En ik blijf altijd zoeken. Weet je nog dat ik toen voor jullie die film A Midnight Clear had "gevonden"? 
pampie
-
- 163 berichten
- 3665 stemmen
Ik zoek de film waarin een scene is waar een klein meisje samen met (ik dacht haar moeder) danst op het nummer Milkshake van Kelis.
Ik denk aan Mean Girls maar kan de scene niet vinden. Ik hoorde vandaag dat nummer en moest aan die scene denken maar kan er niet over uit dat ik niet weet in welke film het was.
Alvast bedankt.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
In Mean Girls zit wel dat nummer. Verder nog in Date Movie, King's Ransom en Dodgeball ( bron ).
elmo4ever
-
- 132 berichten
- 380 stemmen
Deze film heet Alpha Dog:
YouTube - Alpha Dog Official Trailer #1 - Bruce Willis Movie (2006) HD
ONTZETTEND BEDANKT!!! WAUW! Je hebt geen idee hoelang ik deze film al zocht! thnks
AnthonyG.
-
- 356 berichten
- 348 stemmen
The Usual Suspects (1995) heeft er één, bij het oppakken van Todd Hockney.
Dat is hem waarschijnlijk, dank u 
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Hallo,
ik wordt oud, vergeet alle titels.
Een jongen onsdekt door zijn telescoop een groete meteoor, tegelijker tijd ook een wetenschapper of dat jochie gaf het aan hem door. Die springt in zijn wagen op weg naar, weet ik ff niet meer maar verongelukt. Dan komt dat rapport wat hij bij zich had in washington.
Meteoor wordt naar dat jongetje en de verongelukte wetenschapper genoemd.
De rest ben ik ff kwijt, zit naar Armageddon te kijken en moest aan deze denken.
lijkt me een goeie voor morgen.
Alvast bedankt
morvan
-
- 265 berichten
- 0 stemmen
Had ik ook in gedachte, maar dacht achteraf dat die anders ging.
Zoek hem even op en ga hem gewoon kijken.
bedankt
romeo135
-
- 15 berichten
- 0 stemmen
Zo’n 10 jaar geleden zag ik op TV een Engelstalige film (moet toch een relatief oude film zijn vanuit de jaren 1980-1990) waarin een oudere man (+/- 50 jaar) via zoekertjes in de kranten regelmatig vrouwen opzocht voor seks tegen betaling; weet iemand toevallig hoe deze film heet?
Naar het einde toe ging het over een vrouw die werd achtervolgd en opgezocht, het einde was vooral een thriller;
Weet iemand toevallig over welke film dit gaat?
Ik ben al een hele tijd op zoek naar deze titel…
Dank bij voorbaat
narva77 (crew films)
-
- 12737 berichten
- 6541 stemmen
Misschien Sea of Love ?
Komt redelijk in de buurt, maar gaat eigenlijk over een vrouw die via contactadvertenties slachtoffers opzoekt...
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
hoe heet die film ook alweer? Groepje nare vriendinnen willen een andere vriendin ontvoeren als ontgroening en doden haar omdat ze har een enorme toverbal in haar mond hebben gepropt die doorschoot in haar keel en dan stik je.
De titel was ook de naam van die bal.
GTGeert
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Algemeen > filmtit gezocht:
Hallo filmliefhebbers, voor een vriend van mij zoek ik een titel van een film. Het gaat om een film van rond 1975 waarin een personage met een van de allereerste Porsche turbo's met 260km/u naar Lake Placid rijdt en ook wordt geflitst met die snelheid. Zoals gezegd een film uit de jare '70. Rond 1975. Wie kan mij hiermee helpen. We hebben alles al gezocht maar we krijgen het niet gevonden. Alvast bedankt voor jullie moeite.
Gr. Geert vd. Laar
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Staat hij hier niet tussen: http://mst.pca.org/movies.htm
SizzlaKalonji
-
- 3 berichten
- 3 stemmen
Nou ik zoek een film die ik ongeveer 15 jaar geleden (1998) heb gezien, ik was toen 8 dus kan me er vrij weinig van herinneren, de film gaat over 2 jongens uit "the hood", wat ze precies deden weet ik niet meer, volgens mij zaten ze in de drugshandel. Nou in ieder geval kan ik me 1 scene herinneren die toevallig op een scene lijkt uit menace 2 society, maar dat is niet de film die ik zoek, de scene gaat als volgt: 1 van die jongens uit "the hood" loopt een chinees winkeltje binnen om een broodje te bestellen, voor hem in de rij is er toevallig ook iemand die een broodje bestelt heeft, dus wanneer de jonge uit "the hood" zijn broodje bestelt klaagt hij dat het broodje van de persoon die voor hem in de rij stond, groter dan zijn broodje is, hij maakt ruzie met de chinese man achter de kassa en hoort een geluid achter hem, zonder na te denken draait hij zich om en begint te schieten, maar tot zijn verbazing heeft hij net een klein meisje die met haar poppen wagen speelde doodgeschoten. Nou dat was dus de scene, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
dvdliefhebber63
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
Bij Hand, The (1981):
Dit ziet er wel grappig uit
Ik heb The Hand ook gezien en was thrilled zeker na de afsluitende scene. Ik heb ook eens een andere film gezien die hetzelfde effect teweeg bracht, ik ken alleen de titel niet, maar het plot was alsvolgt: "een man met een full-body tattoo wordt aangesproken door een ander om zijn kunst op zijn huid tentoon te stellen, hij weigert wordt vermoord en zijn tattoo wordt tentoongesteld". Het is volgens mij een oude film en het speelt zich ook lang geleden af, misschien wel in de 19e eeuw, ook dat weet ik niet meer, WIE WEET HET WEL?
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Doet me denken aan een aflevering van Tales of the Unexpected; "Tales of the Unexpected" Skin (TV episode 1980) - IMDb. Ook te vinden via YouTube.
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
Nou ik zoek een film die ik ongeveer 15 jaar geleden (1998) heb gezien, ik was toen 8 dus kan me er vrij weinig van herinneren, de film gaat over 2 jongens uit "the hood", wat ze precies deden weet ik niet meer, volgens mij zaten ze in de drugshandel. Nou in ieder geval kan ik me 1 scene herinneren die toevallig op een scene lijkt uit menace 2 society, maar dat is niet de film die ik zoek, de scene gaat als volgt: 1 van die jongens uit "the hood" loopt een chinees winkeltje binnen om een broodje te bestellen, voor hem in de rij is er toevallig ook iemand die een broodje bestelt heeft, dus wanneer de jonge uit "the hood" zijn broodje bestelt klaagt hij dat het broodje van de persoon die voor hem in de rij stond, groter dan zijn broodje is, hij maakt ruzie met de chinese man achter de kassa en hoort een geluid achter hem, zonder na te denken draait hij zich om en begint te schieten, maar tot zijn verbazing heeft hij net een klein meisje die met haar poppen wagen speelde doodgeschoten. Nou dat was dus de scene, ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Je zoekt Strapped (1993)
mouthaan
-
- 37 berichten
- 2896 stemmen
Ik zoek een horror film die ik zo'n 5 a 6 jaar geleden voor een klein gedeelte op tv heb gezien. Het had te maken met een groepje studenten(?) in een ruimte met glazen wanden. Zodra ze een speciale bril opzetten dan kunnen ze geesten en demonen zien en worden ze ook aangevallen hierdoor. Weet iemand de titel?
mouthaan
-
- 37 berichten
- 2896 stemmen
Thir13en Ghosts (2001)
Dat is 'm. Bedankt!
FilmBreaker
-
- 22 berichten
- 4 stemmen
Hallo filmkenners,
Ik heb een paar jaar geleden een film op tv gezien maar weet de titel niet meer.
Het gaat over een groepje studenten (4 dacht ik) die op avontuur gaan in een grot. Waarom weet ik niet meer precies, volgens mij omdat er geruchten over de grot gingen. Eenmaal in de grot verdwalen ze al snel en omdat het donker is en ze weinig eten bij zich hebben ontstaat er al snel paniek.
Ze komen in een kleine ruimte terecht met smalle gangen, ze wagen toch de gok en gaan door een smalle gang, hier komt er een vast te zitten en kan niet meer verder.
Het genre van de film is avontuur of horror. Ik meende ook dat er een paar in de grot zijn dood gegaan. Het einde weet ik niet meer precies, dat is ook de reden waarom ik hem nog wel een keer wil zien.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.