- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Ik zoek... een filmtitel
Ik zoek... een filmtitel
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Iemand een idee hoe de tv-film / mini-serie (?) heet die speelt na The bridge too far ... (was rond 1980 op tv)
Van de gevangen genomen Engelsen, verstopt één zich bovenin een kast. Zodra de Duitsers met de gevangen vertrekken, duikt hij onder in Nederland tijdens de hongerwinter....het heeft wat weg van Oorlogswinter. Hij houdt zich verscholen in het bos en krijgt te eten, alleen Nederlanders hadden het toen ook niet breed en daar ging het geloof ik om. (Maar ook geen ramp als niemand het weet
)
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@Dick2008 > Oorlogswinter ?
Oorlogswinter (televisieserie) - Wikipedia - nl.wikipedia.org
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
Nee Brix geen Oorlogswinter. Het zal wel een (Engelse) tv-film zijn.
The bridge too far ... was destijds een groot succes toen is er nog een soort vervolgfilm op tv verschenen van .... wat er daarna gebeurde ...
EDIT: gevonden, mijn beschrijving is iets anders maar ik bedoelde: Arnhem: The story of an escape (1976) http://www.imdb.com/title/tt0074154/?ref_=fn_tt_tt_1[/url]
met dank aan: IMDb: Movies related to WWII you should watch***** - a list by samratnigam:
(Bij Cinema.nl staat een volledige beschrijving)
elmo4ever
-
- 132 berichten
- 380 stemmen
Ik ben al jaren op zoek naar een film die ik in aruba in 2007 heb gehuurd engels talig (waarschijnlijk VS). Het ging over een gijzeling van een jongen door een groep oudere. De jonge vond het eigenlijk helemaal niet zo erg. zo slecht had hij het niet hij mocht met chicks in het zwembad en party's enzo... aan het einde vermoorden ze hem toch door hem met een schep te slaan. De film begint en eindigt met een politie verhoor van de ouders. Opvallend aan de film was ook dat er door de film rechts onder in beeld een tellertje zat deze telde de hoeveelheid getuigen.
Het kan zijn dat het iets afwijkt van mijn beschrijving. maar het is al zo lang geleden. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! alvast bedankt
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@Dick2008: Dank voor de update.
Ik was nu zelf ook wel een beetje benieuwd.
Was zelf aan 't zoeken naar miniseries, dus zat toch al fout 
allmodcons
-
- 383 berichten
- 9417 stemmen
Ik ben al jaren op zoek naar een film die ik in aruba in 2007 heb gehuurd engels talig (waarschijnlijk VS). Het ging over een gijzeling van een jongen door een groep oudere. De jonge vond het eigenlijk helemaal niet zo erg. zo slecht had hij het niet hij mocht met chicks in het zwembad en party's enzo... aan het einde vermoorden ze hem toch door hem met een schep te slaan. De film begint en eindigt met een politie verhoor van de ouders. Opvallend aan de film was ook dat er door de film rechts onder in beeld een tellertje zat deze telde de hoeveelheid getuigen.
Het kan zijn dat het iets afwijkt van mijn beschrijving. maar het is al zo lang geleden. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen! alvast bedankt
Deze film heet Alpha Dog:
YouTube - Alpha Dog Official Trailer #1 - Bruce Willis Movie (2006) HD
Dk2008
-
- 11167 berichten
- 788 stemmen
@Dick2008: Dank voor de update.
Ik was nu zelf ook wel een beetje benieuwd.
Was zelf aan 't zoeken naar miniseries, dus zat toch al fout
Ook nog bedankt voor het meezoeken. Een juiste zoekterm kan helpen. Gezocht op after Market Garden, toen kwam ik bij die lijst uit, waar hij al vrij snel wordt genoemd.
mouthaan
-
- 37 berichten
- 2896 stemmen
Ik meen dat ik ook ooit een 'tiroler' film heb gezien met Sophia Loren. Het ging over een zielig figuur dat tot over z'n oren verliefd was op haar. Zij gaat een paar keer uit de kleren in de film d.w.z. in lingerie. Ik kan me herinneren dat er ook een scene bij was op een schip.
Weet iemand de titel?
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@Dick2008:
Inderdaad 'Market Garden' ook zelf ingevoerd, en "events after M.G."
Altijd weer leuk wanneer het zoeken resultaat heeft opgeleverd..
allmodcons
-
- 383 berichten
- 9417 stemmen
Ik meen dat ik ook ooit een 'tiroler' film heb gezien met Sophia Loren. Het ging over een zielig figuur dat tot over z'n oren verliefd was op haar. Zij gaat een paar keer uit de kleren in de film d.w.z. in lingerie. Ik kan me herinneren dat er ook een scene bij was op een schip.
Weet iemand de titel?
Volgens mij is dit verhaal onderdeel van de film Boccacio '70:
YouTube - La riffa - Sophia Loren
Maar een scéne op een schip komt hier niet in voor, wel een scéne in een caravan.
BenKleinOvermeen
-
- 1 berichten
- 0 stemmen
In Film > Algemeen > Ik zoek een filmtitel:
Hallo,
Ik ben nieuw en weet niet of dit het juiste topic is voor een dergelijke vraag, maar ik ben op zoek naar een filmtitel. Ik heb een tijdje terug een film gezien en ik weet de titel niet meer. De film gaat over een man die net uit de gevangenis komt en dan wraak neemt op mensen uit zijn verleden als ik me niet vergis. Het is al een tijdje geleden dat ik deze film zag, dus weet niet meer precies hoe het verhaal in elkaar steekt. Wel weet ik nog dat de hoofdrolspeler redelijk tot flink gespierd was. Wie kan mij helpen?
Gr, Ben
ul3m8
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hej iedereen!
Ik zoek de titel van een film waarvan ik vroeger eens een trailer op tv gezien heb.
De film gaat over een man(van een vrij jonge leetijd 20-30jaar) die een heel hoog IQ heeft. Ik herriner me nog een scène waar de man in een winkel, de korting op de kleren van een koppel uit het hoofd weet te rekenen.
Als iemand zich kan herinneren wat de titel is van deze film zou je mij een heel groot plezier doen!
Alvast bedankt!
stemvantwente
-
- 50 berichten
- 80 stemmen
Die twee films gaan over ontvoerde meisjes. Tortured (2009) zou het wel kunnen zijn.
Bedankt! The Tortured was het!
Groet,
Roy
stemvantwente
-
- 50 berichten
- 80 stemmen
Bedankt! The Tortured was het!
Groet,
Roy
erwin33
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Hoi,
Ik ben op zoek naar de titel van een Nederlandse (volgens mij Belgische co productie) van een (TV) film uit eind jaren 70 begin jaren 80. Het kan een verfilming van een boek zijn, ik ken mij herinneren dat ik ook het boek gelezen heb in mijn jeugdjaren, maar zeker weten doe ik het niet.
De film gaat over een weesmeisje wat in een klooster wordt ondergebracht. Ik kan me flarden van de film herinneren dat de weesmeisjes in een grote zaal zitten te kantklossen. Op een gegeven moment besluit het meisje samen met andere uit het klooster te ontsnappen. Ze komen dan, op een zonnige dag bij een grote picknick terecht van chique families die in koetsen naar de plek in het bos worden gebracht. Het weesmeisje wordt op die dag opgenomen bij 1 van de families totdat het klooster ontdekt dat er een aantal meisjes waren ontsnapt. Er begint een zoektocht, en worden dan gevonden en weer terug naar het klooster gebracht.
De film is destijds (in de jaren 80) wel een paar keer op de TV geweest. In mijn herinnering deed Jeroen Krabbé daar o.a. in mee, maar kom de film niet tegen in zijn onmetende rij van films die hij gemaakt heeft, dus ik weet het niet zeker. Mijn dank is groot als iemand mij de titel van deze film kan geven en/of weet in iedergeval wat namen van acteurs en of/actrices die mee deden in deze film.
Overigens weet ik niet of deze film ook in de bioscoop heeft gedraaid of dat het een echte TV film was. Ik ben benieuwd. Alvast dank.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@erwin33:
Die beschrijving lijkt nog het meest op deze film : Louisa, een Woord van Liefde (1972)
erwin33
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
@erwin33:
Die beschrijving lijkt nog het meest op deze film : Louisa, een Woord van Liefde (1972)
Nee dat is hem niet.
Brix
-
- 19689 berichten
- 5125 stemmen
@erwin33>
Deze? Maria Speermalie (1979)
Ik herinnerde mij ineens dat daar scenes met meisjes die kantklossen in zitten.
Het is ook een verfilming van een bekend boek van Herman Teirlinck.
erwin33
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Nee helaas, titel komt me ook niet bekend voor. En zo te zien is dit echt een belgische film. In 'mijn film' zaten ook Nederlandse spelers volgens mij.
Bubblez
-
- 2064 berichten
- 2511 stemmen
@Erwin33: Is het niet gewoon gezellig Honneponnetje?
Do25
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Hoi allemaal,
Ik ben al weken op zoek naar een film, en ik kom er zelf maar niet uit.
Het enige wat ik me nog herinner van de film is dat het zo koud is geworden in de wereld dat alleen ondergronds leven mogelijk is. En ik herinner me nog vaag een scene dat je ziet hoe een kind leeft ondergronds.
Ik hoop dat iemand me aan de titel kan helpen!
jarno1975 (moderator series)
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
Deze misschien: City of Ember (2008)
Do25
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Nee die is het niet. Het is niet zo fantasy-achtig als City of Ember, ik denk dat het meer in de hoek thriller/rampenfilms zit.
erwin33
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
@Erwin33: Is het niet gewoon gezellig Honneponnetje?
Nee, totaal niet. De film is veel ouder.
peltor
-
- 1 berichten
- 25 stemmen
Ik heb ooit een film gezien waarbij een aantal personen een bank willen overvallen, en daarvoor een bestuurbaar autootje onder een prullenbak verstoppen en daarmee het alarm af laten gaan. doordat ze dit een aantal dagen herhalen wordt er gedacht dat er iets mis is met het alarm waardoor ze daarna echt kunnen inbreken en de kluis leeg halen.
Weet iemand welke film ik bedoel?
alvast bedankt!
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
@peltor: Malcolm (1986)
braintag
-
- 17 berichten
- 34 stemmen
Wie kan me helpen?
ik zoek de titel van een film .Het is en thriller over drie vrowuen die samen in een huis wonen. Het dorp denkt dat ze lesbisch zijn, dan wordt het lijk van een man gevonden. Het blijkt de ex van de hoofdbewoonster te zijn...
wie weet welke ik bedoel???
-
- 10973 berichten
- 2794 stemmen
@braintag: The Ice House (1997)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.