• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.958 seizoenen
  • 658.252 acteurs
  • 200.659 gebruikers
  • 9.484.224 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Schalkexxx schreef:

ik heb jaren terug ( zo'n 8 jaar ) een film gezien die destijds op tv was, het ging over 4 jongens van rond de 10 jaar in een amerikaanse wijk (kan ik me vaag herrineren) en de jongens komen er achter dat hun buurman een lijk begraven heeft onder het huis, en gaan op onder zoek uit!

iemand een id?

Komt me erg bekend voor, maar op de naam kom ik niet. Was één van de jongens soms ziek? (hij moest op zijn kamer blijven, of zo?).

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Poolvos schreef:

Ik ben op zoek naar een film die ik nog niet heb gezien, maar die ik eens tegenkwam op moviemeter maar was vergeten in mijn to-watch lijstje te zetten.

Ik herinner me dat het ging over een meisje aan het einde van haar school die voor haar (Spaans?) docent viel en hij daarop inging, maar het meisje had tegelijkertijd al een vriend die erachter kwam. De film zou verder gaan rond de drama hieromheen.

Volgens mij was het een Spaanse of Portugese film, nog niet zo oud. Iemand enig idee?

Dit kon wel eens La Niña Santa zijn.

181070

• 7 berichten
  • 0 stemmen

hoi

heb een tijd terug een film gezien over een vader met een dochter die in een soort stacaravan woonde.deze vader die mishandeld zijn dochter,die op gegeven moment wegloopt en met de zus van haar moeder terug gaat naar haar vader om haar spullen op te halen,vader smeekt dan dochter terug te komen?

iemand een titel of kent deze film?

Schalkexxx

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Komt me erg bekend voor, maar op de naam kom ik niet. Was één van de jongens soms ziek? (hij moest op zijn kamer blijven, of zo?).

ik denk dat jij disturbia bedoelt ?het is een soort van gelijk verhaal, hierin heeft de jongen een straf dat hij het huis niet uit mag, en komt er achter dat zijn buurman een moordenaar is.

coen4d

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hoi,

ongeveer 5 tot 10 jaar geleden heb ik een 2e wereldoorlog film gezien waarvan ik de titel niet meer weet en ik wil hem graag terug zien.

Wat ik me het beste kan herinneren is dat sommige van de geallieerde soldaten een klik apparaatje mee krijgen om elkaar te vinden in het donker, dit zijn low-tech simpele apparaatjes.

Het komt minstens 1 keer voor dat een geallieerde soldaat iets hoort en dus klikt met zijn apparaatje,

een duitse soldaat laad zijn wapen (wat ongeveer hetzelfde geluid maakt), de geallieerde soldaat komt tevoorschijn en de rest kun je wel raden denk ik.

Weet iemand de titel van deze film?

bij voorbaat dank

dimi303

• 3436 berichten
  • 3759 stemmen

coen4d schreef:

Hoi,

ongeveer 5 tot 10 jaar geleden heb ik een 2e wereldoorlog film gezien waarvan ik de titel niet meer weet en ik wil hem graag terug zien.

Wat ik me het beste kan herinneren is dat sommige van de geallieerde soldaten een klik apparaatje mee krijgen om elkaar te vinden in het donker, dit zijn low-tech simpele apparaatjes.

Het komt minstens 1 keer voor dat een geallieerde soldaat iets hoort en dus klikt met zijn apparaatje,

een duitse soldaat laad zijn wapen (wat ongeveer hetzelfde geluid maakt), de geallieerde soldaat komt tevoorschijn en de rest kun je wel raden denk ik.

Weet iemand de titel van deze film?

bij voorbaat dank

The longest day

Thieu92

• 36 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Genres en landen > De Franse film:

Hopelijk is dit de juiste plaats om mijn vraag te stellen.

Ik ben namelijk hopeloos op zoek naar de titel van een welbepaalde Franse film. Ik heb het internet al doorzocht, maar vond de naam van de film nergens.
Waarschijnlijk een jaartje geleden heb ik de welbepaalde film op Prime (telenet) gezien.
De film speelt zich meestal af in Parijs. Opeens is iedereen van de wereld verdwenen, enkel twee rivalen. Als ik het me goed herinner een dief en een politieagent. De dief rijdt in Parijs rond met een formule 1 auto etc. De flik sluit de dief ook een paar keer op in het gevang, maar kan ontsnappen etc. Weet iemand de titel van deze film? Ik wil hem zeer graag nog eens terugzien, maar moet daarvoor wel weten welke film dit was.
Spoiler: iedereen in de wereld komt weer terug omdat de dief en agent vrienden worden.
Alvast zeer welbedankt. Je mag me altijd een privébericht sturen mocht je de titel kennen.

Klijn1991

• 1 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Ik zoek een film.:

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bepaalde film.

Het gaat over een vrouw met een manisch/depressieve(bipolaire) stoornis.

Ze wil gaan stoppen met haar medicijnen om zwanger te worden en gaat daardoor weer heftig in haar manische en depressieve episodes.

Ik heb deze film ooit gezien maar kan niet meer op de titel komen.

Hopelijk weet iemand meer!

Alvast bedankt,

Klijn1991

kappeuter (crew films)

• 74753 berichten
  • 5988 stemmen

Antonio9000 schreef:

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik lang geleden gezien heb. Het verhaal haat over een man die in het huis komt te wonen waar een of andere vrouw vroeger woonde en er contact mee krijgt. Later blijkt dus dat ze in twee verschillende tijdsperiodes leven, heel apart. Ze schrijven naar elkaar en blijkt dus dat ze in een ander jaartal leven. Toch ontmoeten ze elkaar. Op het einde blijkt dus dat de vrouw in de auto ongeluk de vrouw is met wie deze man schrijft.

Weet iemand hoe deze film heet?

Groetjes Antonio9000

Lake House, The (2006)

Poolvos

• 2 berichten
  • 381 stemmen

Baggerman schreef:

Dit kon wel eens La Niña Santa zijn.

Nope, helaas.

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Hoi, ik zoek een film waar ik alleen het begin nog maar van weet :$

De film wordt bekeken vanuit het perspectief van een 12-jarig meisje (ongeveer) die een 18-jarig (ongeveer) buurmeisje heeft. Dit meisje is een beetje sletterig en gaat veel met jongens om. Het 12jarige meisje ziet het 18jarige buurmeisje als voorbeeld een vindt haar heel geweldig. Op een avond ziet de 12 jarige de 18jarige snel uit haar huis vertrekken. Het blijkt dat dit meisje zwanger is en (omdat haar ouders heel netjes zijn) vlucht ze dus weg voor haar ouders.

Ik herrinner me nog 2 stukjes:

1. Het 12 jarige meisje kijkt uit haar raam en ziet het 18 jarige meisje haar shirt uittrekken om in de douche te gaan ofzo iets. En het 18 jarige meisje heeft al GROTE meiden dingen (moet het wel netjes houden) en zij (het 12 jarige meisje) wil ook graag die GROTE meiden dingen.

2. Het (bijna) zwangere meisje (die 18 jarige dus) heeft volgens mij een relatie met een werknemer uit een bowlinghal

BVD

RJ-DHD

• 2 berichten
  • 0 stemmen

Hallo,

ik zoek een film, maar heb weinig info..

Het gaat over een (donkere) stad die veranderd op bepaalde tijden, de schoorstenen en gebouwen zie je groeien en krimpen als dat gebeurt..

Er speelt dan een lang dun iemand op een orgel, maar dat weet ik niet meer zeker

.

Wie weet welke film dit is ?

Bij voorbaat dank

jaikke

• 3 berichten
  • 3 stemmen

Hoi,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zoek een titel van een film die ik laatst heb gezien.

Weet nog veel van het verhaal enzo, alleen ben de titel en acteurs dus kwijt. Anders had ik hem wel gevonden. Zal even een korte beschrijving geven.

Het is een horor film. Het gaat over jongeren die naar een 'opvanghuis' gaan omdat ze thuis problemen hebben met hun ouders. Zo had een jongen het probleem dat hij veel moest eten van zijn moeder. Maar goed, in het gebouw waar de jongeren dan komen is helemaal op geknapt. Behalve een zijde is nog in de oude staat. De jongeren lezen iets over de geschiedenis van het complex. Komen ze er achter dat vroeger die dokter mensen op een dodelijke manier geneestte. Zo worden ze nieuwsgierig en gaan ze kijken in het oude gedeelte. En dan worden ze 1 voor 1 vermoord door die dokter, want zijn lijk was nooit gevonden als ik me niet vergis. Einde van de flim speelt af in het bos waar de moordenaar ook gedood wordt.

Hoop dat ik zo een beetje duidelijk ben en dat een van jullie mij kan helpen

Bedankt alvast!

Baggerman

• 10844 berichten
  • 8325 stemmen

Glaceon schreef:

Hoi, ik zoek een film waar ik alleen het begin nog maar van weet :$

De film wordt bekeken vanuit het perspectief van een 12-jarig meisje (ongeveer) die een 18-jarig (ongeveer) buurmeisje heeft. Dit meisje is een beetje sletterig en gaat veel met jongens om. Het 12jarige meisje ziet het 18jarige buurmeisje als voorbeeld een vindt haar heel geweldig. Op een avond ziet de 12 jarige de 18jarige snel uit haar huis vertrekken. Het blijkt dat dit meisje zwanger is en (omdat haar ouders heel netjes zijn) vlucht ze dus weg voor haar ouders.

Ik herrinner me nog 2 stukjes:

1. Het 12 jarige meisje kijkt uit haar raam en ziet het 18 jarige meisje haar shirt uittrekken om in de douche te gaan ofzo iets. En het 18 jarige meisje heeft al GROTE meiden dingen (moet het wel netjes houden) en zij (het 12 jarige meisje) wil ook graag die GROTE meiden dingen.

2. Het (bijna) zwangere meisje (die 18 jarige dus) heeft volgens mij een relatie met een werknemer uit een bowlinghal

BVD

Komt me erg bekend vor en ik weet haast zeker dat ik deze film ook heb gezien. Ik weet de titel ook niet zo snel, maar wellicht is het deze?: Welcome to the Dollhouse (1...

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

RJ-DHD schreef:

Hallo,

ik zoek een film, maar heb weinig info..

Het gaat over een (donkere) stad die veranderd op bepaalde tijden, de schoorstenen en gebouwen zie je groeien en krimpen als dat gebeurt..

Er speelt dan een lang dun iemand op een orgel, maar dat weet ik niet meer zeker

.

Wie weet welke film dit is ?

Bij voorbaat dank

Dark City (1998) (want het gaat nu eenmaal over een (donkere) stad.. lol

RJ-DHD

• 2 berichten
  • 0 stemmen

newG schreef:

(quote)

Dark City (1998) (want het gaat nu eenmaal over een (donkere) stad.. lol

Het is hem ook nog

Het antwoord lag zo dichtbij hehe

Dank je !!

klikobak

• 1 berichten
  • 0 stemmen

heej,

ik zoek al een tijdje naar een film die ik ooit eens heb gezien maar de naam van ben vergeten. het ging over een jongen die van school wordt gezet en dan zij eigen school begint. daar komen dan veel mensen bij en uiteindelijk wordt het dan een officiele school geloof ik.

weet iemand em... alvast bedankt!

Glaceon

• 39 berichten
  • 14 stemmen

Baggerman schreef:

(quote)

Komt me erg bekend vor en ik weet haast zeker dat ik deze film ook heb gezien. Ik weet de titel ook niet zo snel, maar wellicht is het deze?: Welcome to the Dollhouse (1...

neej die is het niet , maar tog bedankt.

Weet niemand anders het?

DVD-T

• 15565 berichten
  • 3158 stemmen

klikobak schreef:

heej,

ik zoek al een tijdje naar een film die ik ooit eens heb gezien maar de naam van ben vergeten. het ging over een jongen die van school wordt gezet en dan zij eigen school begint. daar komen dan veel mensen bij en uiteindelijk wordt het dan een officiele school geloof ik.

weet iemand em... alvast bedankt!

Accepted (2006)

T-Rip

• 28 berichten
  • 69 stemmen

Hoi allemaal,

Ik ben ook al een tijdje opzoek naar een film. Het is een jeugdfilm van mij geweest en is minimaal 10 jaar oud. Het was een echte familie film.

Ik kan me nog enkele dingen onthouden.

- Het ging over een vriendengroep

- Honkbal werd er gespeeld

- Er was een tuin met een hele grote hond. Wanneer de kinderen een bal in de tuin sloegen waren ze hem kwijt.

- Er was een zwembadscene, waarbij een kind doet alsof hij verdrinkt en eenmaal op de kant wordt hij gereanimeerd door de sexy badjufvrouw.. plots pakt het jongentje haar vol op de mond.

Iemand enig idee?

jazzzz

• 579 berichten
  • 870 stemmen

Dat is:

Sandlot, The (1993)

Alternatieve titel: The Sandlot Kids

yakie

• 4 berichten
  • 2 stemmen

hallo ik zoek al effe een film heb heb voor de helft gezien en wil hem graag een helemaal zien maar de titel ken ik niet..

het is zo'n film als cube... er worden mensen wakker in een huis (met marmer en allemaal wit mooie zetels drinken eten.. maar alle deuren zijn vast, voor de ramen staan bakstenen. er was een poltieman bij en had een wapen.. dank uu

Ch3wb4cc4h

• 116 berichten
  • 0 stemmen

rene1977

• 2 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

weet niet of ik de vraag hier moet stellen, maar ben op zoek naar een film die ik een paar jaar geleden op tv heb gezien, gaat over een gevangenis waar gevangenen moeten werken, maar waar ze ook meedoen met rodeo-wedstrijden, gaat over een jonge vent die in de waskamer begint en zich opwerkt tot rodeo-rijder, misschien dat erbij iemand een lampje gaat branden hahaha, alvast bedankt.

T-Rip

• 28 berichten
  • 69 stemmen

jazzzz schreef:

Dat is:

Sandlot, The (1993)

Alternatieve titel: The Sandlot Kids

Thanks!! Daar was ik echt nooit op gekomen!

wouterbosgra

• 94 berichten
  • 779 stemmen

Ooit een docu gezien over de hobo cultuur in de VS in de jaren 30 tijdens de depressie. Iemand enig idee? thnx

Brix

• 19812 berichten
  • 5221 stemmen

wouterbosgra schreef:

Ooit een docu gezien over de hobo cultuur in de VS in de jaren 30 tijdens de depressie. Iemand enig idee? thnx

Misschien is deze film dan ook wel interessant voor je? Bound for Glory (1976)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.