• 17.551 nieuwsartikelen
  • 182.897 films
  • 12.627 series
  • 34.958 seizoenen
  • 658.252 acteurs
  • 200.659 gebruikers
  • 9.484.224 stemmen

Ik zoek... een filmtitel

zoeken in:

Jesse84

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb een aantal jaar geleden een film gezien, ik denk gemaakt tussen 1985 en 1997, die over olie terkorten ging. Het was in mijn optiek geen goede film, maar ik zou 'm graag nog eens zien. Het draaide erom dat olie/benzine erg schaars zijn en dat bepaalde bendes om die overgebleven reserves vechten. Er wordt veel op de wegen gevochten in een zanderig gebied. Er is ook een soort kamp met omheining met een Jaknikker in het midden, het kamp is omringd door een muur en wordt regelmatig aangevallen.

Iemand enig idee?

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

mikey

• 29036 berichten
  • 5195 stemmen

Mad max 2

Te laaT

Geniale flm trouwens!!!

Jesse84

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Wat gaaf, klopt helemaal! Mad Max 2: The Road Warrior. Ik was toen 10 of 11 toen ik 'm voor 't eerst zag

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Ik zoek een western waarin een groep blanken door indianen worden aangevallen. Het kleine jongentje dat erbij is wordt opgenomen door de indianen (ik geloof sioux). Verder weet ik niet veel meer.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

In Dances with Wolves werd een meisje opgenomen bij Indianen.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Nee nee het was een jongetje die later zelf indiaan was. Hij werd door het opperhoofd opgevoed en was toen hij groot was een krijger.

wimnoot

• 3963 berichten
  • 3948 stemmen

Dat doet me weer aan Last of the Mohicans denken.

Brix

• 19812 berichten
  • 5221 stemmen

The light in the forest (1958) misschien?

Maar ik twijfel er zelf aan.

Het thema is vaker gebruikt in films en western TV series.

Ook in Little Big Man bijvoorbeeld.

Querelle

• 6548 berichten
  • 4894 stemmen

Little Big Man moest ik ook aan denken ja.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Nee allemaal niet. Ik zal eens ver denken misschien dat ik meer details weet. Het was in ieder geval een film van voor de jaren 80.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Ik denk dat ik hem heb maar weet het niet zeker. Pawnee (1957) wie hier meer over weet of een foto heeft van de film laat het me asjeblieft weten.

Allemaal bedankt.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Bedankt Brix dat is hem. Ik herkende hem aan de foto's van de hoofdpersoon als indiaan.

Brix

• 19812 berichten
  • 5221 stemmen

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Ik had ooit een keer toen ik in de free record shop liep een dvd hoesje gezien van een horrorfilm waarvan ik de titel kwijt ben.het ging over een gamer die zelf games maakte en daar helemaal van geobsebeerd was. Op een dag maakte hij een game die zo echt leek dat het het spannendste spel was dat hij ooit had gespeeld. In de game ging hij een huis in pakte een hakbijl uit de schuur en vermoordde de huiseigenaar op zijn slaapkamer. De volgende dag komt hij erachter dat een paar huizen verderop iemand met een hakbijl in zijn slaap vermoord is. Zo ongeveer ging het plot, iemand een idee?

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Ja, ik heb die film gezien, maar kan niet op de titel komen. Denk tussen jaren 80/90 film he?

Sasja

• 1338 berichten
  • 120 stemmen

hmm, klinkt als Brainscan

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat mij betreft is hem dat ook

van duijn

• 935 berichten
  • 845 stemmen

Sasja schreef:

hmm, klinkt als Brainscan

Dat is hem, bedankt

Antonio9000

• 6 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Algemeen > Ik zoek... een soortgelijke film (zelfde genre / onderwerp):

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een film die ik lang geleden gezien heb. Het verhaal haat over een man die in het huis komt te wonen waar een of andere vrouw vroeger woonde en er contact mee krijgt. Later blijkt dus dat ze in twee verschillende tijdsperiodes leven, heel apart. Ze schrijven naar elkaar en blijkt dus dat ze in een ander jaartal leven. Toch ontmoeten ze elkaar. Op het einde blijkt dus dat de vrouw in de auto ongeluk de vrouw is met wie deze man schrijft.

Weet iemand hoe deze film heet?

Groetjes Antonio9000

ErikvH

• 29 berichten
  • 147 stemmen

Ik zoek een film waarin een ramp uitbreekt en de hoofdrolspeler uiteindelijk in quarantaine komt te zitten in, volgens mij , zijn eigen huis.

Meer weet ik er eigenlijk niet meer van. Zo'n zes jaar geleden gezien bij een filmnacht en het was de laatste film. Misschien dat iemand het toch weet, alvast bedankt.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Misschien the patriot met steven seagal?

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Ik zoek een film over een man die met een dikke vrouw date en haar ziet als een dunne mooie vrouw. Dit kwam omdat hij bij een man (psycholoog???) was geweest omdat hij vooroordelen had.

Het was een komedie.

Alvast bedankt.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2649 stemmen

Dat is hem bedankt.

Schalkexxx

• 3 berichten
  • 0 stemmen

ik heb jaren terug ( zo'n 8 jaar ) een film gezien die destijds op tv was, het ging over 4 jongens van rond de 10 jaar in een amerikaanse wijk (kan ik me vaag herrineren) en de jongens komen er achter dat hun buurman een lijk begraven heeft onder het huis, en gaan op onder zoek uit!

iemand een id?

Poolvos

• 2 berichten
  • 381 stemmen

Ik ben op zoek naar een film die ik nog niet heb gezien, maar die ik eens tegenkwam op moviemeter maar was vergeten in mijn to-watch lijstje te zetten.

Ik herinner me dat het ging over een meisje aan het einde van haar school die voor haar (Spaans?) docent viel en hij daarop inging, maar het meisje had tegelijkertijd al een vriend die erachter kwam. De film zou verder gaan rond de drama hieromheen.

Volgens mij was het een Spaanse of Portugese film, nog niet zo oud. Iemand enig idee?

newG

• 956 berichten
  • 2369 stemmen

Schalkexxx schreef:

ik heb jaren terug ( zo'n 8 jaar ) een film gezien die destijds op tv was, het ging over 4 jongens van rond de 10 jaar in een amerikaanse wijk (kan ik me vaag herrineren) en de jongens komen er achter dat hun buurman een lijk begraven heeft onder het huis, en gaan op onder zoek uit!

iemand een id?

Stand by Me (1986) het klopt wel niet dat iets onder een huis begraven is maar voor de rest lijkt het er wel op...

of deze misschien?

'burbs, The (1989)

Schalkexxx

• 3 berichten
  • 0 stemmen

newG schreef:

(quote)

Stand by Me (1986) het klopt wel niet dat iets onder een huis begraven is maar voor de rest lijkt het er wel op...

of deze misschien?

'burbs, The (1989)

nee stand by me is het niet, had ik ook eerst het vermoeden van, dvd gekocht maar bleek hem helaas niet te zijn ( burbs is het ook niet )

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.