- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Liefdesverdriet
Liefdesverdriet
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Het is weer eens zover, liefdesverdriet. Zelfs een film opzetten valt zwaar, maar kan misschien juist een extra dimensie geven. Welke films kijken jullie wanneer je hart gebroken is?
Kiezen jullie voor komedie of nog meer drama? Of iets totaal anders waardoor het verdriet minder wordt?
Tips zijn zeer welkom.
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Sterkte man. Maar wat kies je zelf eigenlijk (genre/s)? Dan is het ook makkelijker tips geven.
Ik prefereer muziek als lapmiddel. Maar misschien is L'Illusionniste (2010) wat.
SergioMalick
-
- 1230 berichten
- 1833 stemmen
Sterkte man. Maar wat kies je zelf eigenlijk (genre/s)? Dan is het ook makkelijker tips geven.
Ik prefereer muziek als lapmiddel. Maar misschien is L'Illusionniste (2010) wat.
Dankje!
Heb eigenlijk geen voorkeur. Kan heel fijn zijn om bij een film alles eruit te kunnen laten, maar bijvoorbeeld een lekkere cynische of juist luchtige komedie doet soms ook veel goed. Enige wat nu niet werkt zijn de zwaardere arthouse, films voor 1970 of het genre drama zonder enige hoop erin.
Ben denk ik vooral op zoek naar "hoop" en een eenvoudige boodschap. Maar dat mag bijvoorbeeld best lekker cynisch ingepakt zijn, zoals bij de films van Alexander Payne (About Schmidt, The Descendants, Nebraska). Wes Anderson doet het overigens ook goed.
Maar dank voor de tip, moest deze sowieso nog een keer zien. Muziek werkt inderdaad ook erg goed.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
ZAP!
-
- 5448 berichten
- 3621 stemmen
Best in Show (2000), Waiting for Guffman (1996) en A Mighty Wind (2003) zijn dan misschien ook wel wat voor je. Allemaal van Christopher Guest.