Tais-Toi! (2003)

Alternatieve titel: Shut Up!

Frankrijk
Komedie / Misdaad

geregisseerd door Francis Veber
met Gérard Depardieu, Jean Reno en André Dussollier

Ruby (Jean Réno) heeft maar één ding in zijn hoofd: wraak nemen op de man die zijn geliefde vermoord heeft. De altijd pratende Quentin (Gérard Depardieu) heeft genoeg hersenen om toch aardig te zijn, maar is niet moeders slimste. Op een dag ontmoeten de dorpsgek en de moordzuchtige bink elkaar. Zal de aardige Quentin de gewelddadige wraakzucht van Ruby kunnen temperen?

Geweldig grappige film.
Een echte aanrader voor mensen die van comedy films houden.

5 sterren is ie zeker waard.

puckb96
jean reno is het enige goeie aan deze film.
die depardieu is gewoon zo verschrikkelijk irritant, hij kon me echt niets boeien.
gelukkig op school gezien, dus heb er geen geld aan hoeven uitgeven.
gewoon bagger!

ExXxtreme
Deze film viel wat tegen.. ik vond het eigenlijk niet zo grappig.. vooral redelijk flauwe & voorspelbaar eigenlijk.

avatar van Bandit
Viel mij ook tegen, erg voorspelbaar en zeker niet altijd grappig.

avatar van Pazmaster
Wat een hoog gemiddelde voor deze film zeg! Het is op zich geen slechte film maar zo goed is het nou ook weer niet! Geen bijzonder verhaal, matige actie en de humor is redelijk flauw. Er zitten wel enkele leuke momenten in maar daar is ook alles mee gezegd. Ik kom niet hoger dan 3 kleine sterren

Dh PING
Geniale humor inderdaad en dat 'typetje' dat Gerard Depardieu speelt was af en toe inderdaad ook erg lachen. Ook het Franse sfeertje was zeer aandoenlijk.

Maar wat heb je aan die geestige humor als de personages worden gezien als stukjes bordkarton en het verhaal gewoon een en al ruk is? Niks natuurlijk. Het concept van de film is gewoon uit verschillende Franse misdaadkomedies zoals Taxi gehaald en voelt daardoor zeer simpel aan, wordt daardoor dan weer saai, omdat je het idee al meerdere keren eerder hebt gezien. Ook valt Jean Reno zwaar tegen. Hij speelt eigenlijk gewoon een copy van Leon, alleen dan gewoon saai en oppervlakkig terwijl dat in Leon niet het geval was. Het is dan ook niet onlogisch dat die wipneus van een Depardieu zijn tegenpool moet spelen. Nee, deze Tais-Toi! vind ik gewoon tien keer niks.

Leuke franse wegkijk/komedie film! Het verhaal van de film is vrij voorspelbaar en heeft niet veel diepgang, maar dat is niet erg... maar de film heeft een enorme vaart waardoor de film geen seconde verveelt.
Je gaat je niet kapot lachen bij de film, maar je zit de hele film met een lach te kijken...
Het acteerwerk is verder prima.
Gewoon een erg leuke film om te zien tussendoor, zeker je tijd waard!

avatar van Gang_Star
Redelijke komedie, met leuke rollen van Jean Reno en Gérard Depardieu. Ondanks dat het nergens echt bijzonder wordt en de humor vaak erg flauw is, kijkt het nog redelijk weg. Voor mij een type komedie waarin eigenlijk niet meer in zit, dan eens een keer te bekijken.

avatar van lars-pixar
Leuk, maar ook goed uitgewerkt.
Erg vermakelijk filmpje met daarin leuke situaties die ook bestaan uit woord grappen.
De eerste helft van het verhaal zit vol met verrassingen, maar op één of andere manier was het laatste half uurtje iets minder leuk en vast houdend als het eerste uur.
Toch wist het mij aardig te vermaken en vond ik Jean Reno (wel bekend bij mij) en Gerard Deparieu (onbekend bij mij) erg leuk gecast!
En omdat het totaal plaatje allemaal vrij origineel overkwam, geef ik het vier sterren!

avatar van Robi
Onverwacht eigenlijk best wel heel erg leuke film met Gerard Depardieu als simpele ziel die bevriend raakt met een zware crimineel die helemaal geen behoefte aan vriendschap heeft. De humor ligt er allemaal behoorlijk dik bovenop en is ook vaak simpel en melig, maar ik heb toch best vaak gelachen. Vooral omdat ik me helemaal niet ingesteld had op een komische film met Gerard Depardieu.