• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.927 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.978 gebruikers
  • 9.370.556 stemmen

Ik zoek... een filmtitel #2

zoeken in:

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

keukenzout schreef:

Ik zoek me helemaal de blubber...help!

Ik denk een Scandinavische film, biopic over de zanger van een punkband wiens liefde onbeantwoord blijft, uiteindelijk sterft hij in de woestijn ofzo.

Doet me een heel klein beetje denken aan de Russische film Igla...

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

kinjutsu schreef:

Ik zoek een film waarin iemand een gigantisch kwallen aquarium heeft, met een blauwe gloed. Mss wel Aziatisch?

Wie oh wie?

Gokje dan: Mûnraito Jerîfisshu (2004)? Of Tsumetai Nettaigyo (2010)?

Ik zoek zelf trouwens nog steeds een Japanse film van voor de jaren negentig over twee zwaar gehandicapte tieners. De een doet me sterk denken aan Sumida Masakiyo uit Osoi Hito (Late Bloomer), zwaar lichamelijk gehandicapt en zittende in een rolstoel. De ander had volgens mij acromegalie; hij had enorme overhangende wenkbrouwen en een enorm hoofd, gezicht en handen, maar was verder wel fysiek in orde. De twee waren boezemvrienden en de film focuste op hoe zij zich in het leven staande probeerden te houden terwijl ze overal nagekeken en nagegaapt werden en wetende dat ze, met hun uiterlijk, nooit een relatie met een 'normaal' meisje zouden kunnen krijgen. De film maakte een enorme indruk op me, maar ik kan er niets over vinden?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Met Tatsuya Fujiwara, die film zou kinjutsu natuurlijk nooit vergeten.

Ik weet het ook niet, ook niet jouw vraag Baggerman. Blijkbaar moet ik toch maar weer eens Japanse films gaan kijken.

keukenzout

• 429 berichten
  • 473 stemmen

beavis schreef:

(quote)

Doet me een heel klein beetje denken aan de Russische film Igla...

Nee, ook een prachtige film maar is 'm niet.

Ik zoek echt een Deense/Zweedse/Noorse film over de zanger van een punkband met heroïneverslaving.

De band heeft 1 hit gehad in de jaren 60/70/80 ofzo.

matthieu1204

• 49 berichten
  • 11 stemmen

keukenzout schreef:

(quote)

Nee, ook een prachtige film maar is 'm niet.

Ik zoek echt een Deense/Zweedse/Noorse film over de zanger van een punkband met heroïneverslaving.

De band heeft 1 hit gehad in de jaren 60/70/80 ofzo.

Bedoel je deze

Turbonegro: The Movie (Video 1999) - IMDb - m.imdb.com

Kan hem op mm niet vinden

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

McSavah schreef:

(quote)

Met Tatsuya Fujiwara, die film zou kinjutsu natuurlijk nooit vergeten.

Ik weet het ook niet, ook niet jouw vraag Baggerman. Blijkbaar moet ik toch maar weer eens Japanse films gaan kijken.

Haha! Dank voor je vertrouwen in mij maar die heb ik niet gezien! Ik ga m checken. Tsunetaro nettaigyo wel uiteraard, is m niet

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Zat net naar the old guard trailer te kijkenen dacht aan een andere film soort gelijk begint met miljonair, iets met uitvinder supermagneten.

Zijn onsterfelijk??

Ghosts of zo, eindigt met omverwerpen dictator, superjacht wordt supermagneet

keukenzout

• 429 berichten
  • 473 stemmen

matthieu1204 schreef:

(quote)

Bedoel je deze

Turbonegro: The Movie (Video 1999) - IMDb - m.imdb.com

Kan hem op mm niet vinden

Nee, het is ook een film die wel op deze site staat, HBO heeft hem 3 of 4 jaar terug uitgezonden.

Het is geen superobscure film. Gewoon een Scandinavische speelfilm over een jongeman die verliefd wordt op een meisje tijdens zijn studie. Ze krijgen iets maar zij kan niet monogaam zijn en dus gaat hij op zoek naar zichzelf in Marokko ofzo. Uiteindelijk gaat hij dus dood.

kinjutsu

• 1549 berichten
  • 2582 stemmen

Kent iemand de film waarbij een groep recruitees voor de politie op trainingskamp gaat naar een eiland waar ze alleen zijn om te oefenen in het oplossen van moorden, maar dan vinden ze horloges met een tijd, en dan wordt er steeds iemand op die tijd vermoord. Op een voor die persoon toepasselijke manier, een roker wordt Bijv vermoord door vergiftigde sigaretten

Gang_Star

• 6837 berichten
  • 3401 stemmen

kinjutsu schreef:

Kent iemand de film waarbij een groep recruitees voor de politie op trainingskamp gaat naar een eiland waar ze alleen zijn om te oefenen in het oplossen van moorden, maar dan vinden ze horloges met een tijd, en dan wordt er steeds iemand op die tijd vermoord. Op een voor die persoon toepasselijke manier, een roker wordt Bijv vermoord door vergiftigde sigaretten

Mindhunters (2004) - MovieMeter.nl

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Hey allemaal.

Ik zoek een film met wel één bepaalde en blijkbaar een redelijk bekende, scene. Namelijk dat er iemand zich verbergt in een stockage plaats/magazijn vol met etalagepoppen (ik dacht vrouwelijke poppen). Blijkbaar is dat uit een redelijk bekende (misdaad)film (ik denk van VOOR 2000, pin me er niet op vast!). De scene is ook al enkele keren geparodieerd. Iemand die de scene herkent en weet uit welke film?

Alvast bedankt.

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Mmm het was volgens mij eerder een misdaadfilm. Een politiefilm of thriller ofzo. Naar het schijnt een redelijk bekende (alvast geen B-film), en de scene met de paspoppen is later ook nog verschillende malen gepersifleerd dus.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Killer's Kiss (1955) is wel de bekendste (naast de videoclip The Sun Always Shines on TV van A-HA natuurlijk....)

A.L.I.E.N

• 775 berichten
  • 1054 stemmen

Mmm Killer's Kiss zou inderdaad goed kunnen. Redelijk bekende misdaadfilm (van Kubrick)..

Bubblez

• 2056 berichten
  • 2496 stemmen

A.L.I.E.N schreef:

Mmm Killer's Kiss zou inderdaad goed kunnen. Redelijk bekende misdaadfilm (van Kubrick)..

En anders wellicht staat ie hier wellicht tussen, bij Films-Live Action

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Mijn ouders zitten met de handen in het haar... Ze zoeken een film die ze lang (al ettelijke jaren) geleden op tv gezien hebben, maar ze weten absoluut de titel niet meer. Wellicht kan iemand in dit topic hen helpen. Dit is wat ik weet:

Pap vermoedt dat het om een Duitse film gaat, omdat er Duits gesproken werd. Nasynchronisatie wordt echter niet uitgesloten. Kan dus ook om een Engelstalige titel gaan.

De film draait om een reeks moorden in een hotel. De eigenaren hebben het hotel (tijdelijk) verlaten, waardoor de focus ligt op de gasten die allen ten prooi dreigen te vallen aan de moordenaar; er komt geen recherche aan te pas. Daarnaast speelt de film (de moorden) zich 's avonds of 's nachts af; vermoedelijk op één avond.

Dan nog wat vage herinneringen: de meeste gasten zijn aanwezig in het hotel vanwege een feest, een bruiloft o.i.d. Ten slotte, maar dit is natuurlijk subjectief, ervoeren mijn ouders het als een spannende film. Genre zou dus thriller moeten zijn.

Ik ben benieuwd of iemand kan helpen

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Wellicht Clue (1985)

Niet Duits maar ongetwijfeld wel eens (nagesynchroniseerd) uitgezonden op Duitse tv.

Het is overigens geen hotel maar een landhuis, maar verder klopt de omschrijving wel.

Of, volgens hetzelfde principe, en nog wat ouder: And Then There Were None (1945)

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Bedankt voor de suggesties, kappeuter, maar helaas zijn geen van beide juist.

Ik heb ze beide even voorgelegd; even wat materiaal op YouTube laten zien. Clue is humoristischer qua insteek. De film die zij bedoelen was tamelijk serieus. Daarnaast was het ook een vrij onbekende cast. Vandaar dat pap er nog steeds van overtuigd is dat het mogelijk niet nagesynchroniseerd was en dus daadwerkelijk een Duitstalige film kan zijn.

And Then There Were None is dan weer wat te oud. Het was geen zwart-wit film.

Ze zeiden overigens wel dat dit logische suggesties waren op basis van hun omschrijving. Dus je zat in de buurt, maar ik vermoed dat het nog wat onbekender is

Nog wat aanvullingen: ze vermoedden dat het zelfs om een televisiefilm zou kunnen gaan. Ze schatten dat de film uit de jaren 70 of 80 komt en de film zelf speelde zich ook in die tijd af.

Bubblez

• 2056 berichten
  • 2496 stemmen

tommykonijn schreef:

Mijn ouders zitten met de handen in het haar...

Zou het een een aflevering van Miss Marple kunnen zijn?

Of de Poirot-film Evil under the Sun (1982)

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8277 stemmen

tommykonijn schreef:

Nog wat aanvullingen: ze vermoedden dat het zelfs om een televisiefilm zou kunnen gaan. Ze schatten dat de film uit de jaren 70 of 80 komt en de film zelf speelde zich ook in die tijd af.

kappeuter schreef:

Of, volgens hetzelfde principe, en nog wat ouder: And Then There Were None (1945)

Deze zou ik ook hebben geroepen, maar waarschijnlijk is het een latere versie:

And Then There Were None (1945) - Connections - IMDb

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Ik ga ze straks weer even voorleggen. Bedankt voor de hulp!

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Helaas. De titel zit er nog niet tussen. Ik heb ook wat modernere versies van And Then There Were None laten zien, maar zonder succes.

Ik denk dat het in de Duitstalige hoek gezocht moet worden. Het betreft schijnbaar ook totaal geen bekende cast. In zowel fragmenten van Evil under the Sun als versies van And Then There Were None herkende pap bepaalde acteurs, hetgeen niet het geval was in de film waar ze naar op zoek zijn.

narva77 (crew films)

• 12723 berichten
  • 6540 stemmen

Klinkt idd als een Agatha Christie verhaal. Denk dat je het in die hoek moet zoeken.

tommykonijn

• 5139 berichten
  • 2356 stemmen

Baggerman Helaas niet. Film oogde volgens pa toch wat moderner.

narva77 Zal ik voorleggen. Het was in ieder geval niet Miss Marple volgens hen.

Nog een mogelijke aanwijzing: ma is ervan overtuigd dat de film zou openen met een scène met kinderen die als eerste zouden verdwijnen. In ieder geval een scène die vroeg in de film zou plaatsvinden.

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Titel gezocht van een horrorfilm:

Ik weet dat ik een aantal jaar geleden (tussen 2008 en 2011) een horrorfilm gekeken heb die ik toen erg goed vond, maar ik kom niet meer op de naam. Ik weet nog enkele scènes. Op een gegeven moment vrij aan het einde van de film ontdekt de hoofdrolspeelster een luik dat verstopt is onder een tapijt in de woonkamer. (volgens mij verstopt zij zich voor een man die ook in het huis is, maar dit weet ik niet zeker.) Zij ontdekt dit omdat er allemaal beestjes naartoe lopen. Onder het luik bevindt zich een tunnelstelsel. Hierin komt de hoofdrolspeelster een eng, verwilderd meisje tegen. Dit meisje bevindt zich al een flinke tijd onder de grond (en is hier volgens mij door familie ingestopt, maar dit weet ik niet meer zeker). Het enge meisje begint de hoofdrolspeelster te achtervolgen. Op een gegeven moment zijn beide meisjes in een soort grote bak met water. Eén van de twee meisjes ziet een ketting om de nek bij de ander en je ziet enige herkenning.

Veel meer kan ik me niet herinneren van deze film. Hopelijk is er iemand die mij uit de brand kan helpen!

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Niet friday the 13th remake?

morvan

• 265 berichten
  • 0 stemmen

Halo

zoek een folm waarin een jonge vrouw terugkeert naar het plaatsje waar ze ogegroeid is

daar ontmoet ze haar oude vlam

wat ze pas verder op te weten komt dat deze een glasfabriek heeft waar hij onder ander soort van kunstwerken heeft door al er onweer komt hij metalen staken in het stran in het zand steekt zodat de bliksem inslat waardoor het zand in grillige vormen glas vormt van het zand

iemand??

alvast bedankt

Bubblez

• 2056 berichten
  • 2496 stemmen

morvan schreef:

Halo

zoek een folm

Volgende keer wat meer tijd nemen om een helder verhaal neer te zetten, lijkt me.

Je zoekt: Sweet Home Alabama (2002)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.