- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
Een KO Nederlandse cinema is ook wel leuk. Dan kunnen we daarna bijvoorbeeld een KO Belgische cinema doen.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Een KO Nederlandse cinema is ook wel leuk.
Ben ik zeker voor te vinden. Nog heel wat te ontdekken voor mij.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ook mee eens. Ik denk dat een Nederlandse cinema én Belgische cinema KO een goed idee is. Misschien een idee om beide KO's tegelijk op te starten omdat het toch een beetje bij elkaar hoort 
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Kan ook. Maar ik ben in de eerste plaats te vinden voor een KO Nederlandse cinema. Of eventueel Nederlandstalige films. De Vlaamse en de Waalse film hebben immers ook weinig gemeen. Een KO Belgische cinema lijkt mij daarom minder interessant, en een finale Calvaire vs. Ex-drummer is toch onvermijdelijk 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12844 stemmen
Simon - Soldaat van Oranje doemt anders ook al gevaarlijk sterk op.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Het leuke is natuurlijk dat het een beetje Belgie- Nederland wordt (juist leuk gezien de spreiding van Belgen en Nederlanders hier op de site zeker met enkele discussies of de Belgische of Nederlandse cinema nu beter is in gedachten, die dan weer verder oplaait). Lux(emburg) is verwaarsloosbaar, maar kun je er dan net zo goed bijnemen aangezien Benlux een gebied is dat vaak gebruikt wordt. Ik denk alleen niet dat we een film gaan vinden die aan eventuele toelatingscriteria voldoet.
Ik zou eerste (en misschien ook nog tweede) ronde alle NL films en Belgische films apart doen om dat in de tweede of derde ronde samen te laten komen. Leuk toch; de beste film van de lage landen (kun je hem misschien beter noemen). Leuker dan per land. Is weer zo'n standaard verkiezing, het hoeft niet altijd te veel voor de hand te liggen en het zorgt misschien voor een leuke discussie.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Ik ben voor of lage landen of een heuse KO trilogie. Wat mij betreft moet er (vroeg of laat) een contest Belgie- Nederland komen. Dat is tenminste niet zo standaard en past ook goed bij de site; de twee meest voorkomende bevolkingsgroepen. Bovendien is het wat mij betreft wat je ook vergelijkt al snel interessant om Nederland naast Belgie te leggen en andersom.
Of Lage landen;
Eerste ronde NL: 64 NL films tegen elkaar, 64 Belgische films tegen elkaar.
Tweede ronde: 64 films over, alles door elkaar.
Derde Ronde: 32 films over etc.
Ben eerlijk gezegd heel benieuwd, hoe de laatste 16-8 eruit komen te zien.
OF een heuse KO trilogie
Je zou het ook in drie delen kunnen doen. Eerst NL KO, dan Begische KO, en met de resultaten van die twee een lage landen KO. Kunnen we weer even vooruit.
@ OH: Denk dat Spoorloos een goede kans maakt, die lijkt weinig tegenstanders te hebben.
@ Whoknowz: C'est Arrivé près de chez Vous zet ik mijn geld op in.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik ben nog steeds tegen, al is het alleen maar omdat in zo'n knock-out de Waalse films zwaar bevoordeeld zijn. Onnaturel acteerwerk valt in die films veel minder gauw door de mand dan in Nederlandstalige films.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Verschillen heb je in alle KO's. Veel film noirs zijn ook eigenlijk helemaal niet met elkaar te vergelijken. Voor elke ko die ooit hier is gehouden zijn argumenten te verzinnen waarom de films te ver uit elkaar liggen. Het voordeel dat je noemt voor Waalse films, vind ik zwaar overtrokken en zeker geen reden om de ko niet te houden. Als dat al zo zou blijken is dat zelfs interessant om waar te nemen (maar geloof daar niet in, al snap ik wel je punt). Snap nog steeds niet wat het bezwaar zou zijn om een trilogie van deze ko te maken. Is tenminste weer eens wat anders.
Maar goed jouw mening was al duidelijk, ben eigenlijk benieuwd naar de mening van anderen. Als de voorkeur dan uit blijkt te gaan naar weer van die standaard ko's, leg ik me er uiteraard bij neer. Tot nu toe gaat het gelijk op in de consencus, al is het bij sommigen niet geheel duidelijk wat ze nu leuker vinden.
WhoKnowZ
-
- 5336 berichten
- 2208 stemmen
Ik vind jouw idee KO Lage Landen wel leuk. In de eerste ronde Belgische en Nederlandse films gescheiden houden.
wibro
-
- 11590 berichten
- 4098 stemmen
Laat maar komen die KO. Ik ga voor de finale "Spoorloos" vs "Any Way the Wind Blows".
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 berichten
- 5448 stemmen
Goed idee, aparte KO's is aangeraden omdat er toch nog een verschil is tussen de Belgische en Nederlandse films. Maar een uiteindelijke battle tussen de finalist(en) zou evengoed leuk zijn!
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ik ben voor het volgende idee:
Eerste ronde NL: 64 NL films tegen elkaar, 64 Belgische films tegen elkaar.
Tweede ronde: 64 films over, alles door elkaar.
Derde Ronde: 32 films over etc.
Misschien een idee om de battle met een volledige stemverplichting te doen? Ik heb namelijk het gevoel dat het een soort strijd tussen Belgie en Nederland (niet alleen films) gaat worden en als er dan discussies gaan ontstaan kan de objectiviteit ver te zoeken zijn...
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Dat is dus 6-1 voor KO lage landen. Leuk! Nu nog iemand vinden die het leuk vindt (en er goed in is) om te organiseren. 
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Ik wil die KO wel organiseren.
Maar voor de duidelijkheid bestaat de eerste ronde uit een KO Nederlandse films en een KO Belgische films (beide 64) en in ronde twee worden de 64 winnaars door elkaar gegooid?
En verder:
Minimaal aantal stemmen per film?
Volledige stemverplichting?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8153 stemmen
Leuk! Ik zou het minimum aantal stemmen op 50 of zelfs nog wat hoger houden. Stemverplichting is op zich wel leuk ja, dat kan een hoop discussies voorkomen. Ik zou dan wel de mensen 24 uur de tijd geven om te stemmen, op die manier is er ook wat meer tijd om films te bekijken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Dat ben ik met je eens ja.
Dan duurt de KO wat langer maar in principe motiveert ons dat alleen maar om actief films te gaan kijken uit Nederland en Belgie:)
Trouwens: Bedoel je daarmee dat elke battle 24 uur duurt?
Zijn hier mensen tegen?
Ik zou zeggen laten we de lijsten compleet maken, 64 Nederlandse en 64 Belgische films met minimaal 50 stemmen.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Oh nee, beginnen ze weer met die belachelijke stemverplichting. Elke knock-out met stemverplichting die we hebben gehad is uitgedraaid op een deceptie, knock-outs die jaren duren, dat soort dingen, ik dacht dat iedereen het er wel over eens was dat stemverplichtingen een gesloten hoofdstuk zijn.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12844 stemmen
Minimum één film gezien vind ik best, van stemverplichting absoluut geen fan.
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Ik wil die KO wel organiseren.

Ja, je krijgt dan een eerste ronde; deel NL(32 duels, 64 films), deel Belgie (32 duels, 64 films) en dan een tweede ronde alles door elkaar (64 films over; 32 NL, 32 Belgie).
Volledige stemverplichting?
Middenweg voor één film gezien doen dan maar?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ook dat lijkt me overbodig, hoeveel mensen zijn er nou die stemmen als ze beide films niet gezien hebben?
En mijn nominaties:
NL:
Nothing personal
Tussenstand
BE:
Any way the wind blows
Calvaire
Ex drummer
Rundsklop
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
In jouw geval begrijp ik dat je er volledig tegen bent maar laten we dan maar geen stemverplichting doen en hopen dat het geen onwetend Nederlands front tegen een onwetend Belgisch front wordt:)
Zou je de nominaties inclusief link willen plaatsen?
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
NL:
BE:
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Hoeveel nominaties mag je doen?
mister blonde
-
- 12696 berichten
- 5828 stemmen
Goede vraag, bovenstaande, maar denk dat deze er toch wel in komen vroeg of laat.
NL
BE
schram101
-
- 16683 berichten
- 2293 stemmen
MatthijsGr00t
-
- 14031 berichten
- 1342 stemmen
Hoeveel nominaties mag je doen?
Geen idee..
Hou er rekening mee dat het 'maar' 64 films per land zijn en dat iedereen wat wil toevoegen..