MENU

BelgiŽ / Frankrijk / ItaliŽ
Komedie / Drama

geregisseerd door Koen Mortier
met Dries Vanhegen, Dolores Bouckaert en Norman Baert

Drie gehandicapte gasten met een rockband zonder drummer zijn op zoek naar een drummer, roem en succes. Ze vragen Dries, een bekend schrijver, zich bij hun band te voegen. Dries stemt toe en beslist dat zijn handicap zal zijn dat hij niet kan drummen. Als een ultieme, maar tevens duivelse god daalt hij de berg af om zich te mengen met het hulpeloze klootjesvolk. Met de komst van deze manipulator wordt ook de toekomst van de band op het spel gezet en het zal niet lang duren voor de andere leden elkaars bloed kunnen drinken. Hun enige toekomst is uiteindelijk geschreven in menige punktekst: 'No Future'...

avatar van 6-6-6
geplaatst op 22 mei 2013, 23:40 uur, permalink
Briljant meesterwerkje van onze zuiderburen.

avatar van blurp194
geplaatst op 4 september 2013, 22:01 uur, permalink
Tweeslachtig.

Aan de ene kant bewonderenswaardig hoe niet zozeer de inhoud maar wel de sfeer van Brusselmans' boek overkomt. Aan de andere kant dan weer de irritatie met de te veel herhaalde gimmicks, het achteruitfietsen dat vanaf de derde seconde al verveelt, en de morsige, vieze helaasheid der dingen die zonodig over alles wat Belgie is moet worden uitgesmeerd.

Toch qua cinematografie af en toe weer heel mooi. Jammer dat dat zovaak verpest wordt. En ik vraag me af of iemand die de boeken van Brusselmans niet kent het verhaal wel gaat snappen. Een acquired taste, dat is het zeker. Wat de film boven het boek heeft is in ieder geval een mooie soundtrack. Want daar is niet zoveel op af te dingen vind ik.

avatar van oemoemenoe
geplaatst op 9 oktober 2013, 15:31 uur, permalink
4 ster voor de eerlijke rauwheid , de rest is oke.

avatar van Insignificance
geplaatst op 27 november 2013, 20:24 uur, permalink
Baldadige afzink in het klootjesvolk met groffe, wrange en toch ook weerzinwekkende, afstotelijke humor. Dat moet je dan liggen neem ik aan, maar het is met name de woeste beeldregie van Mortier die de film op sleeptouw neemt. Achterstevoren, ondersteboven of driftig zwaaiend, het geeft het met z'n afzichtelijke, heetgebakerde en vulgaire tokkies een dikke dosis loeiende, luidruchtige energie.

De korte scŤne in de ontplofte rat is ook goud waard. Bizar, absurd, maar o zo raak. De keren dat het een bepaalde rust opzoekt, veelal omtrent Dries, doen er dan ook meteen toe. Rondom het bandje is het alle remmen los. Goor, ziek, ranzig en noem maar op. De vlammende rocksongs doen nog een flinke duit in de zak en het nauwelijks verstaanbare dialect eist zelfs een tweede hoofdrol op.

De eerste is een geniepige, onverschillige klootzak die met een sardonisch genoegen de boel op stelten zet. Het is lachen, gieren, brullen, maar Mortier weet op een of andere manier en in toenemende mate iets schrijnends in dit Oostende te leggen, waardoor die grijns ook wrange, bittere trekjes gaat vertonen. Er is bloed aan de paal, de rock rally is lekker hysterisch en de finale eigenaardig briljant.

avatar van MichaelMovie
geplaatst op 23 april 2014, 12:03 uur, permalink
Het is eens een ander soort filmpje van Vlaamse bodem.
Ik ben zeker te vinden voor een film met rauwe, ranzige en shockerende scŤnes die extra gekruid zijn met dialogen waarin de meest oneerbare scheldnamen voortkomen.
Deze film bevat het allemaal.
Toch kan ik niet de punten geven die ik zou willen geven voor de 'rauwe echtheid' die getoond wordt.
Het verhaal zelf deed me te weinig. Het verhaal is wat te absurd, waardoor ik me moeilijk kon inleven.

De film zelf krijgt 3,5*, maar mijn kijkervaring slechts 3*.

geplaatst op 29 mei 2014, 1:03 uur, permalink
BelgiŽ op z’n grofst en smerigst, maar wel geinig. Heb met stijgende verbazing zitten kijken naar deze wereld van Brusselmans en Mortier over een stelletje randdebielen, die vechten, zuipen, neuken en muziek maken. Je weet dat deze wereld wel ergens moet bestaan, maar ook op deze planeet en dan in BelgiŽ?

Vond het een authentiek gemaakte film, waar ik me op de eerste tien minuten na, prima mee heb vermaakt. Dat gedoe met die teruglopende beelden had ik na een minuutje wel gezien en ging maar eindeloos door. Behalve de beelden zitten er ook prachtige teksten in. Al vaak geciteerd: 'Zo, hersenbacil. Hersenbacil? Da’s een mooie, die moet ik onthouden. Ja, maar met wat? Ja, met wat....' Pareltje, toch?

avatar van kevin_vp
geplaatst op 21 augustus 2014, 0:51 uur, permalink
Wow, wat ben ik trots op mijn klein rotland genaamd BelgiŽ na de afloop van deze film

Echt waar dit is pas een zieke, walgelijke perverse vuilgebekte film die echt alle registers volledig opentrekt and I LOVED IT!
Hulde !!!

PS. wat voor een geweldige soundtrack heeft deze film!!!

geplaatst op 1 oktober 2014, 15:53 uur, permalink
Verschrikkelijk slecht film. Beetje vloeken en onnozel doen en dat levert blijkbaar bij heel veel mensen een goed score op. Ik vind het helemaal niks.