• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.763 acteurs
  • 199.135 gebruikers
  • 9.379.410 stemmen

Horror Tip Top & Chit Chat Project

zoeken in:

remorz

• 2497 berichten
  • 2744 stemmen

Als alexspyforever Hereditary én The Wicker Man niet hoog heeft zitten (en geen fan is van symboliek, dubbele lagen en slowburners), dan resteren er in Midsommar slechts een handjevol gory moments, ben ik bang.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

remorz schreef:
Als alexspyforever Hereditary én The Wicker Man niet hoog heeft zitten (en geen fan is van symboliek, dubbele lagen en slowburners), dan resteren er in Midsommar slechts een handjevol gory moments, ben ik bang.

En een handvol grappige momenten. Denk je dat het de regisseur zijn bedoeling was overigens om de film deze toon mee te geven. De scène in de sekshut was vrij hilarisch. En ik was zeker niet de enige die lachte in de zaal. Toch wel 80 %

remorz

• 2497 berichten
  • 2744 stemmen

Ik denk dat de uitdrukking op Chris Rogen (of Seth Pratt) zijn gezicht onvermijdelijk komisch is ja. Dat kan Aster niet ontgaan zijn. Maar wederom: in mijn optiek een keuze die de absurditeit verhoogt (je voelt zijn wtf-erlebnis), het gaat ten koste van de rillingen. Of alexspyforever die humor kan waarderen, vind ik lastig inschatten. Maar ik gok van niet.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

remorz alleen koppigaards zoals John Milton durfden de gok te wagen zo een films aan mij persoonlijk te tippen (hij tipte mij ooit de originele The Wicker Man). Omgekeerd ging het dus ook waarbij hij er rotsvast van was overtuigd dat The Witch niets voor mij ging zijn en ik die dan wel weer goed vond. Achteraf kunnen we er wel goed mee lachen uiteindelijk

Hollywood007 wat The Shining betreft denk niet dat je je dom moet voelen als je het niet hebt begrepen. Schrijver King is zelf erg anti de versie die Kubrick verfilmde om diverse redenen (King verfilmde uiteindelijk een eigen versie trouwer aan het boek maar die was weinig populair). Het grootste probleem naar mijn mening is niet zozeer het mysterie dat nooit echt helder wordt. Het karakter Jack wordt verondersteld langzaam gek te worden van de horrorbeelden die op hem afkomen, maar uiteindelijk ziet hij er al gestoord uit van bij het begin. Het drijft vooral op sfeer, de rest lijkt bijzaak. Ik was vooral teleurgesteld dat er met de gave 'The Shining' van dat kleine jochie weinig werd gedaan.

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

5. The Den (2013), Een tip van remorz.

81 minuten - FTV

Punten: 81 + 8 = 89 (Totaal: 318 + 89 = 407)

3.0*

https://hisnameisdeath.files.wordpress.com/2014/05/theden2.jpg

Review.

Kondoro

• 11525 berichten
  • 2867 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Dan moet ik toch nog eens op zoek gaan! Ik kwam wel een Blu-ray tegen maar 31,4 GB is net iets teeel van het goede! Maar met zoeken naar een afbeelding kwam ik fragmenten tegen die ik niet heb gezien maar wel nieuwsgierig maken!

Check je PM!

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Alexander1900

baspls

Collins

dimi303

dualcia

Dying Rose

EW101

FillumGek

Fransman

Harmonica Man

Hollywood007

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

joolstein

Kondoro0614

Mariovane

MovieMind

Onderhond

remorz

Shaky

TornadoEF5

VanRippestein

Woland

ZZ TOP

Een nieuw thema:

Psychological/drama

Veel uitleg behoeft dit niet denk ik. Horrorfilms die eerder inspelen op het psychologische dan het grafische alsook dramafilms met horrorelementen.

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Leuke tip.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8941 stemmen

Registratie:

Slaughter High (1986) van Harmonica Man:

91 minuten - FTV

Punten: 91 +9 = 100; Totaal: 503+100= ‭603

2*

https://frombeyondthecouch.files.wordpress.com/2016/11/slaughterhighshower.png?w=748

Oef, dit was iets waar ik maar weinig mee kon! Het duurt veel te lang voordat er doden gaan vallen. De killer is vanaf de eerste minuten al bekend. Veertig minuten door Porky-taferelen worstelen valt dan ook niet mee! En gaat het los blijft het nog steeds een behoorlijk slordige film met een paar aardige kills en nog veel meer... domme acties. Enfin het is een slasher, echter zelfs daarvoor al... het gebouw is op slot, duidelijk verlaten en rijp voor de sloop. Waarom ga je naar binnen? En hoe zit dat met de elektriciteit en stromend water? Carol die we aan het begin de grap onder de douche zien uithalen, was Caroline Munro, één van de vele Bond-girls uit The Spy Who Loved Me (1977) en hier duidelijk te oud voor! En het is einde was één grote klap in je gezicht. Over het algemeen, is dit dan ook één van domste toevoeging aan het slasher-genre. Een paar punten voor het bloed en een paar borsten.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Poehh... lastig om een film te kiezen want dit genre vind ik over het algemeen geweldig en hoe meer keuze, hoe minder gemakkelijk om er een aan te wijzen. Ik kijk dan ook echt uit naar jullie tips!

Hier heb ik wel erg van genoten:

Naboer (2005)

joolstein

• 10841 berichten
  • 8941 stemmen

Registratie:

Hide and Seek (2005) van Alexander1900:

100 minuten - FTV

Punten: 100 + 10 = 110; Totaal: 603+110= ‭713

1,5*

https://2.bp.blogspot.com/-aZiLZhAqaCM/XAxr7uNJKyI/AAAAAAAAEjk/SJfbi9S3j5kqnb-Ix-0Fvam2Pn3r0nVDACLcBGAs/s1600/2.%2BHide%2Band%2BSeek.jpg

De cast met bekende namen als; Robert De Niro, Famke Janssen en een zeer jonge Dakota Fanning kunnen zelfs niet voorkomen dat dit een draak van een film is. Het is een nietszeggende doorsnee horrorfilm, een thriller met psycho-nonsens. Wie een beetje heeft opgelet bij het horrorgenre weet al vanaf het begin waar alles op uit zal draaien. Het is niets meer dan een bloemlezing uit het grote boek der griezelclichés. En het einde is ronduit teleurstellend. Ongeïnspireerd en routineus. Grote vraag was hoe regisseur John Polson het na het al even teleurstellende Swimfan (typisch voorbeeld van een slechte B-film) voor elkaar kreeg om een film te maken met deze bekende namen?

Woland

• 4802 berichten
  • 3820 stemmen

Leuk thema deze keer, waar ik wel wat mee kan. Ik had nog een paar andere films achter de hand, maar ik ga voor deze best wel ongemakkelijke kijkervaring: Tras el Cristal (1987)

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein dan zijn we het toch over eens dat we beide die Porky toestanden niet echt leuk vinden. Van Hide & Seek herinner ik me bitter weinig heb die in het productiejaar zelf gezien. Dakota Fanning was toen het opkomende kindsterretje dat toen al erg volwassen acteerde zowel in drama als familiefilms. Ik was onder de indruk van haar. Maar ook Hide & Seek kon zij niet boven de standaard verheffen naar mijn mening. Dat het aardig cliché en formulewerk was dat weet ik wel nog.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Kan me niet alles meer herinneren, maar weet nog dat ik Krai... Nai Hong (2010) erg sterk vond met een creepy einde.

remorz

• 2497 berichten
  • 2744 stemmen

Perfect thema om deze te droppen, zodat ie niet teveel met verkeerde verwachtingen (negeer ook de poster!) te maken krijgt: Sublime (2007). Had nog wat andere in gedachten die hoger scoren of onbekender zijn, maar hopelijk kan ik die nog bij een ander thema kwijt.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

11. Killing Spree (1987)
tip van jeroentjuhhhhh
Slasher
90 minuten + FTV (90+ 9 = 99 punten) Totaal: 846 + 99 = 945 punten
1*

https://pm1.narvii.com/6288/06edda69b503e87f91a8484c3412e8efee529431_hq.jpg

'Dedicated to Herschell Gordon Lewis the true godfather of gore' is er te lezen in de laatste seconden van de eindcredits. Dat is natuurlijk wel mooi, maar als ik als fan zo een film zou afleveren ik zou me doodschamen. Ja er zit gore in maar dat en de (flauwe) humor doet me eerder denken aan een Troma film dan een Lewis film. Dat er wederzijds respect was tussen HGL en Troma is mooi, maar dat betekent niet dat ik als HGL fan ook Troma goed moet vinden. Ik moet wel toegeven dat Troma zeker wel leuke ideeën heeft alleen vind ik de uitwerking vaak (pun intended) strontvervelend. Zo dus ook bij deze Killing Spree. Er zijn geen leuke karakters te beginnen bij de anti-held wiens echte naam 'Asbestos Felt' (al heb ik daar mijn twijfels over) veel cooler klinkt dan het karakter dat hij uiteindelijk speelt. Het is allemaal overdreven dom en flauw, zwak en saai script, vreselijke dialogen en onevenwichtig tempo. Over het slecht acteerwerk ga ik het niet hebben daar kan ik nog wel mee leven. Met Courtney Lercara die Felts vrouw speelt heb je een leuke verschijining die te bewonderen is in bikini en andere luchtige outfits, maar zelfs een douchescène ten spijt is er geen streepje naakt te zien. De film voelde aan als een parodie Seduction Cinema stijl maar dan zonder seks en naakt. Af en toe wel leuke gore, maar ook even vaak ziet de gore er verschrikkelijk slecht uit vooral dat afgehakte hoofd van dat 18-jarige meisje.
Ergens denk ik dat ik blij moet zijn dat HGL al zo vroeg met filmpensioen ging (begin jaren 1970) want ik zou het vreselijk hebben gevonden als hij bij gebrek aan inspiratie gedrochten als Killing Spree zou beginnen afleveren.
het concept van een vrouw die haar overspelige avonturen neerschrijft en het idee heeft deze te publiceren zou elke exploitatiefan doen watertanden, ware het niet dat je de beelden er zelf bij moet verzinnen.

PS de afbeelding is niet te zien in de film, de bikini draagt ze wel in een droomsequentie. En nogmaals meer dan dat krijg je niet te zien dus don't bother Fransman

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Hij is er zelf gelukkig (en terecht) wel fan van Outrageous H.G. Lewis and Tim Ritter 1994 Interview (Killing Spree)

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Voor dit leuke genre heb ik ook een tip, maar ik kan hem niet vinden, want ik deel mijn films niet in per genre.

Het gaat om een meisje dat zich verhuurt als gouvernante en dat terecht komt bij een ouder echtpaar in een sfeervol (of spooky) huis en het blijkt dat ze daar op hun pop moet passen. Ze mag niets naars zeggen tegen de pop, want dan gebeuren er enge dingen. Ze krijgt hulp van de delivery boy uit het dorp die een oogje op haar heeft.

Ik kan de titel niet vinden. Help, help. Voor zover ik me herinner een Amerikaanse film.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13057 stemmen

Dat moet haast wel.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Euh je maakt een grapje zeker?

Shockingly, Lewis pretty much tore Ritter and his movie KILLING SPREE apart live over the air!

Ik blijf erbij Killing spree is veel meer Troma en een weinig HG Lewis. Maar het blijft wel leuk dat Ritter een fan was van Lewis.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

12. The Burning Moon (1992)

tip van Woland

Splatter/gore

99 minuten + FTV (99+ 10 = 109 punten) Totaal: 945 + 101 = 1046 punten

3*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDZiODVjMTAtZDRkMy00YjgwLTk2OTQtM2ZkY2FlMTZkMTQ1XkEyXkFqcGdeQXVyOTA0MTc0NDU@._V1_SY1000_CR0,0,707,1000_AL_.jpg

Mijn eerste Ittenbach. Of het naar meer smaakt weet ik nog niet. De film is van 1992 maar ziet er een stuk ouder uit. Het gedeelte dat voorafgaat aan het het moment dat broer aan zus zijn slaapverhaaltjes gaat vertellen is niet bijster interessant maar is dus blijkbaar nodig als introductie. Het eerste verhaal vond ik ook meteen het leukste, een jonge man die omwille van een dramatische gebeurtenis in zijn jeugd is uitgegroeid tot een seriemoordenaar. Dit is niet meer dan een slasher maar dan wel erg grafisch. Zonder meer fun.

Het tweede verhaal over de moordlustige priester poogt blijkbaar een of andere moraal mee te gevenvermoord een onschuldige en gij zult vreselijke pijn lijden in de hel. Het wordt een heel stuk minder boeiend gebracht ondanks erg bloederige taferelen in de hel aan het einde. Filmen van mannenkonten (en een pijnlijke afwezigheid aan vrouwelijk naakt) vind ik ook niet bepaald plezierig.

Ach sowieso ga ik er nog een kijken want ik heb No Reason op mijn kijklijst staan.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Beast (2011)

Jammer genoeg is het daarna wat bergaf gegaan met Christoffer Boe, maar deze was nog zeker de moeite. Past ook perfect binnen het thema.

Hollywood007

• 3342 berichten
  • 3849 stemmen

Ghost Stories (2017) gaat hey worden voor mij deze keer.

Al twijfel ik of ik deze all eens getipt heb bij een vorige challenge. Andere kanshebbers waren shutter Island, maar die is te bekend, en dead end die ook zeer aan te raden is.

Harmonica Man

• 280 berichten
  • 0 stemmen

Door velen al gezien maar voor mij het schoolvoorbeeld van een psychologische horrorfilm.

Repulsion (1965)

Het geestelijke verval van een in zichzelf opgesloten meisje met een schitterende Catherine Deneuve.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Gezien de scores die ik aan de geziene tips heb gegeven in het verleden:

In the Mouth of Madness (1994): 3*

Ghost Stories (2017): 0,5*

Repulsion (1965): 2*

en de rest me niet aanspreekt is het duidelijk geen thema voor mij

Ik ga dan maar gaan voor een film die evengoed in het rijtje occult of creepy kids had kunnen staan:

Veneno para las Hadas (1984)

https://kalafudra.files.wordpress.com/2014/09/veneno-para-las-hadas1.png

Wie deze graag wil zien met Engelse ondertitels, geef maar een seintje.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Tips Psychological/drama

Dying Rose: Magic Magic (2013)

Shaky: Naboer (2005)

Woland: Tras el Cristal (1987)

FillumGek: Krai... Nai Hong (2010)

remorz: Sublime (2007)

Onderhond: Beast (2011)

john mcclane 2: In the Mouth of Madness (1994)

Hollywood007: Ghost Stories (2017)

Harmonica Man: Repulsion (1965)

alexspyforever: Veneno para las Hadas (1984)

Fransman: The Boy (2016)

Volledig overzicht:

Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com

Fransman

• 3022 berichten
  • 2267 stemmen

Dat is 'm: The Boy (2016).

Bedankt remorz

Dat is mijn tip alexspyforever voor psychological/drama

Geweldige film.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.