Hide and Seek (2005)

Verenigde Staten / Duitsland
Thriller / Horror

geregisseerd door John Polson
met Robert De Niro, Dakota Fanning en Famke Janssen

Dr. David Callaway probeert zijn leven weer op te pakken, nadat zijn vrouw zelfmoord pleegt. Zijn dochter heeft het erg moeilijk met de dood van haar moeder, maar vindt een troostende vriend. Na enige tijd neemt deze 'vriendschap' echter heel bizarre vormen aan.

avatar van Minyahilwen
Lady_Farah schreef:
Leuke film. niet echt horror naar mijn mening. alleen de film laat te veel vragen achter. zoals wat doet dat meisje op het eind in een kliniek of hoe dat ook mag heten. En waarom in hemelsnaam is die vader gek geworden ?? alleen omdat zijn vrouw vreemd ging ? wel een beetje overdreven om dan meteen je eigen dochter gek te maken met '' Charlie '' . Ik had er meer van verwacht. maar toch heeft de film mij een bonkend hart bezorgd met name de badkamerscene's . En toen die vrouw die langs kwam in die kast ging kijken en zo uit dat raam werd gemikkerd. Wauw ! dat was wel even schrikken , alhoewel je het wel zag aankomen.

Verder onwijs goed geacteerd door Dakota & Janssen ! De niro trouwens ook maar minder in deze film.

Die vader heeft MPS. Dus zodra hij een situatie niet aankan neemt een andere persoonlijkheid het over van hem. Helaas een psychopaat. Ik vond het zelf een goede film, in het begin lekker raadselachtig en het wekt allerlei vermoedens op. En op het einde spannend!
Ik vond de acteurs overtuigend en petje af voor Dakota Fanning

avatar van aburex
Best aardige thriller en het einde had ik helemaal niet verwacht. De alternatieve eindes heb ik niet gezien en kan er dus geen oordeel over geven. Heb mij al bij al niet verveeld.

Redelijk flauw.

Erg by the numbers allemaal. De twist voel je aankomen, het enige vreemde was dat de twist niet meteen het einde van de film betekende, maar een nogal saai en langgerekt einde inluidde. De laatste 15 minuten hadden best wat compacter gekund. De twist zelf was redelijk effectief, maar weinig memorabel.

Verder een erg braaf thrillertje, horror kan best weg als genre aanduiding. De Niro baggert op automatische piloot doorheen de film, Fanning kan niet helemaal overtuigen en de rest van de cast weet er ook niet veel van te maken.

Visueel ook erg braaf. Een hoop bekende shots, je kan een film als deze bijna zelf bij elkaar dromen. Kan dan nog wel als genrefilmpje werken maar daarvoor mist de film een hoop spanning, niet al te best voor een thriller natuurlijk.

Eerste uur was nog wel aan te zien, daarna gaat het iets te snel bergaf met deze film.

avatar van Franza
dit soort films zijn mijn favoriete films,
toch viel hij mij een beetje tegen.
ik zat met hoge verwachtingen te kijken en was ook heel benieuwd wie charlie was.
Maar ik heb me geen moment verveeld dus een

avatar van Titatiko
Erg goed verhaal, prima film! snap de lage beoordeling niet...

Erg goede film.snap het lage gemiddelde niet...

hoe kan je die film kijken waar staat start ofzo

Tegenvallende film waarin een man samen met zijn dochtertje naar het platteland verhuist nadat zijn vrouw zelfmoord heeft gepleegd. Een trage opbouw waarin ook maar weinig gebeurd. Ook de plot-twist kan dit niet goedmaken. Spannend wordt het nergens, maar saai wel. Het acteerwerk van de jonge Dakota Fanning is vrijwel het enige positieve aan deze film.

avatar van Daan258
Na jaren weer is opgezet en heeft me dit keer veel beter vermaakt.
Een lekkere thriller met een mooi verhaal, goede sfeer, hier en daar spannend en erg goed acteerwerk van De Niro maar vooral van Dakota Fanning.
De twist op het einde vond ik zeker leuk gedaan, al moet ik wel zeggen dat je het toch redelijk snel voelt aankomen.
Al met al heb ik me met het 2e keer kijken van deze film erg goed mee vermaakt.

net aan een 3,5*

avatar van Corcicus
Bijzonder goed geacteerde thrller met een indrukwekkend plot.

avatar van Antonev
Aardige thriller, die het hoofdzakelijk moet hebben van een creepy sfeertje en een nare onderhuidse spanning. Het plot is aardig bedacht en ik zag het persoonlijk niet helemaal aankomen, hoewel de mogelijkheid wel aan mij voorbij schoot.

Liet me zelfs nog verassen door een schrikmomentje (in de kelder als opeens het licht uitgaat).

Helemaal eens met Onderhond

Ik snap niet dat Robert de Niro zich voor zo'n flauw verhaal leent. Hij heeft wel meer films gemaakt waarbij ik dat denk, maar hier was het toch wel erg....

avatar van dvdfreak123
Jaren geleden dat ik deze zag en heb me weer vermaakt. In begin een beetje traag, maar je wilt gans de film ook weten hoe het in elkaar zit. De plottwist is goed en ja wist het nu nog van vroeger maar de eerste keer was ik verrast. De niro en Fanning vond ik beiden zeer goed spelen. Geeft natuurlijk ook minpunten, maar is zeker en vast goed vermaak en verveelt niet. 7/10

avatar van Rodger
Wel een aardig filmpje, beetje erg voorspelbaar, maar prima vermaak.
Alleen mis ik de echte schrik momenten in de ze film.
2.5 **

avatar van Decec
Een goede drama/horror/mysterie/thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Robert De Niro...
Jonge bekende actrice Dakota Fanning (ze is nu groter geworden)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...
Spannend laatste slot...

avatar van Shadowed
Goed.

Hide and Seek lijkt een beetje verschillende genres te mengen, zoals de spookhuis horror,
enge kelders en enge dochters
. En dat kan zijn momenten hebben. Fanning speelt beter dan de Niro in mijn mening hier. Kwam gewoon iets meer overtuigend over.

De film heeft een heel naar sfeertje, moet het niet zo van schrikmomenten hebben maar gewoon van sfeer. Dus voor mensen die van zo veel schrikmomenten mogelijk houden is dit niet echt een aanrader. De film is een beetje saai op z'n momentjes maar af en toe zit er dan opeens een hele goede scene in. Met als hoogtepunt de badkamerscenes.

Na de twist lijkt de film in een te harde vaart te gaan waardoor alle spanning wegvalt. Ook de twist zelf was een beetje voorspelbaar. Maarja, uiteindelijk is hij me wel bevallen. Prima.

avatar van SmackItUp
Net niet.

En dat komt eigenlijk door het laatste deel. Het eerste uur is een fijn thrillertje, al brengt het verder weinig nieuws. Fanning speelt sterk, maar haar rol is bij tijd en wijle erg vervelend. De Niro vond ik wat tegenvallen. Sfeertje is aangenaam, al heeft de film zijn setting wel mee. Niet dat we dit soort settings nog niet 1000 keer eerder hebben gezien, het werkt gelukkig wel. Het laatste halfuur maakt de film echter een ommezwaai en verzand de film in nog grotere clichés dan daarvoor. Vervelende clichés. Daardoor gaat de film uiteindelijk als een nachtkaars uit.

Gemiddeld, 2,5*.