Sublime (2007)

Horror

geregisseerd door Tony Krantz
met Thomas Cavanagh, Katherine Cunningham-Eves en Kathleen York

George Grieves wordt opgenomen in het Mt. Abaddon ziekenhuis voor een standaard procedure, maar ontdekt dan al snel dat hij er veel erger aan toe is dan hij oorspronkelijk had gedacht. En niet veel later ontdekt George ineens dat het Mt. Abaddon ziekenhuis geen ziekenhuis is waar mensen ziek binnen komen en weer beter naar buiten gaan, maar een plek waar zieke mensen naar binnen komen ... en vervolgens sterven.

avatar van voomzap
Wellicht overbodig te noemen...

Maar het helpt echt vaak eerst even te zien waar deze gebruikers nog meer een 0,5 voor geven of juist een 5.

Komt dat overeen met je eigen stemgedrag is de kans groter dat je het eens zal zijn over de kwaliteit van een film.

Ik had schrik om deze te gaan kijken. De een filt hem af of begrijpt hem niet , de anders prijst hem de hemel in. Heb hem toch gezien en ik vond hem echt goed. Wel kunnen ze het beter thriller dan horror noemen

avatar van lucdecoster
Ja jongens, wat was dit allemaal. Toch geen film voor gevoelige kijkers. Op het einde was er een serieuse bloederige, sadistische scène met een knipmes., waar ik niet goed van was.

avatar van nightbreed
Niet onaardig maar het kwam bij mij nogal emotieloos en leeg over.
Het lijkt er een beetje op of ze krampachtig een stijlvolle en licht artistieke film hebben willen maken, maar niet in die opzet geslaagd zijn. De regie zag er goed uit en het acteerwerk kan ik redelijk noemen. Het einde (ontknoping) maakte veel goed, hierdoor zag ik de hele film in een ander daglicht.

avatar van AmazingPP
Verrassende en prima in elkaar stekende medische thriller! Ik wist helemaal niet wat ik ging kijken, maar ik heb bijna twee uur lang geboeid naar deze film zitten kijken. Erg origineel script, goed camerawerk, goed acteerwerk en veel muziek. Weer zo'n kleine verrassing die dan eigenlijk totaal onverwacht de hoek om komt kijken. Voor mij: 3,5 *!!

avatar van jellylips
Het verbaast me dat mensen nog redelijk positief zijn over deze film hier. Ik heb hem gisteren gezien met een vriendin - zij was uit op een keiharde horror - en tot mijn verbazing en opluchting leek het juist meer een interessante psychologische thriller te worden.

Hoewel ik de stijl en sfeer van de film net voldoende vond uitgewerkt, was het verhaal toch echt te slap voor woorden. Hoogst ongeloofwaardig (OK daar is een reden voor..), maar dan nog: daar zit je dan meer dan de helft van de film naar te kijken.

Tempo van de film lag ook gewoon te laag voor het verhaal dat verteld moet worden. Er gebeurde gewoon veel te weinig voor het centrale gegeven waar de film op draait.

avatar van Kr!kke
Deze film zal me niet lang bijblijven. Ik vond het verhaal op zich wel boeiend, maar er werd te weinig mee gedaan naar mijn gevoel. Het hoofdpersonage is op zich een interessant figuur om volgen, maar ik was niet onder de indruk van de acteerprestatie van de hoofdrolspeler. Ook de rest van de cast acteert niet echt op een hoog niveau, al kan ik het ook niet slecht noemen.

Het gebruik van muziek op sommige momenten stoorde mij ook, ik had geopteerd voor een andere stijl van muziek om toch wat spanning te creëren (die totaal afwezig was in deze film).

Het einde was voor mij eigenlijk niet echt een verrassing, maar ik vond het toch niet slecht gevonden. Ik vond het leuk dat er ingespeeld werd op de dingen die helemaal in het begin van de film werden verteld.

NightSpirit
Weet niet zo goed wat ik van deze film moet zeggen. Hij begon erg vaag, maar wel op zodanige manier dat je in het verhaal wordt gezogen.

De rest van de film was net 1 grote trip gewoon. Hij liet in ieder geval stof tot nadenken na, en hij wijkt es af van de cliche filmpjes!

Leuke poging! 3,5*

avatar van 606
Toch een behoorlijke verrassende film met een onverwachte goed uitpakkende wending naar het einde toe.
Je kijkt een film die vervolgens volledig anders uitpakt.
Goed geacteerd ook.

3,5 ster

avatar van dalma
jellylips schreef:

helemaal met u eens !

avatar van eddyeddy
Psychologische thriller wat een betere titel is dan het predicaat horror. Het steekt goed in elkaar, een aardige verrassing....

avatar van wendyvortex
Uit de B-categorie....veel decor is er niet en het is allemaal ook een beetje vlak gefilmd.
Maar goed het is horror en dan is de belangrijkste vraag: Valt er nog wat te gruwelen?
Die vraag kan dus positief beantwoord worden.
Ziekenhuizen zijn al pure horror an sich, maar als je dan met het opereren ook nog eens in de verkeerde operatiekamer belandt en daarna nog zo'n beetje alle mogelijke complicaties oploopt ...huuuu...huiver!!!
Invalshoek is in ieder geval wel lekker afwijkend en allemaal ook nog wat beter geacteerd dan gebruikelijk in dit genre....geen grote klasse, maar aardig tussendoor-horrortje.

avatar van Thomas83
Erg vage film en totaal niet waar ik op had verwacht. Misschien doe ik de film daarom niet helemaal recht, maar uiteindelijk overheerst vooral het gevoel van teleurstelling en verveling bij de film. Bij het zien van dat dromerige en zeer kleurige shot aan het begin dacht ik even in de verkeerde film te zijn beland. Wel hilarisch die poppenkastvogel. Zag er echt niet uit, haha.

Verder is er in de film aan het camerawerk, montage en kleuren juist duidelijk veel aandacht besteed, maar ik vond het toch een beetje pretentieus overkomen, ook door die wat gewichtige dialogen en de manier waarop het verhaal in elkaar steekt en wordt verteld. De film weet hiermee wel een bepaald sfeertje neer te zetten, ook met die erg zeurderig-zalvende muziek op de achtergrond, maar ik werd er maar slaperig en loom van. Eigenlijk is het nog een behoorlijk diepzinnige film, vooral binnen het genre, maar ik kwam er maar met moeite doorheen.

Best wel een verrassend leuke en ook goede thriller. Het verhaal vond ik zeer goed gevonden en was ook boeiend van de eerste tot de laatste minuut. De opbouw van de film vond ik ook goed en de climax (ook best verrassend) wordt uitstekend bewaard tot het einde. Het einde was overigens prima. De cast deed het best leuk, ik had nooit eerder van ze gehoord maar ze deden het goed en dan vooral Tom Cavanagh, Katherine Cunningham-Eves (die er ook zeer mooi uitzag) en Lawrence Hilton-Jacobs. De laatste speelde de rol van Mandingo zeer goed en vooral op het einde was het echt genieten geblazen met hem. Al met al best een verrassend leuke thriller die je ook aan het denken zet.

P.S. er zitten soms ook best wat grove momenten in een daarom zal deze film waarschijnlijk betiteld staan als een "Horror".

avatar van K. V.
Hm, de film begon redelijk goed, maar al gauw werd het een warrige, vreemde film. 'k had zelf zin om de film stop te zetten, omdat hij me eigenlijk totaal niet meer kon boeien. Maar gelukkig heb 'k het toch uitgehouden tot het einde, want ze kwamen toch nog verrassend uit de hoek en was het toch nog een straffe ontknoping. Jammer dat de film dus grotendeels een warrige film is, anders was het toch nog een straffe film geworden.
De cast vond 'k eigenlijk niet zo bijzonder. Enkel de verpleegster sprong er nog uit , maar dan meer door haar verschijning. Soms deed de film me toch een beetje tv-film achtig aan.
De poster is wel niet echt representatief voor de film. De film is niet zo'n bloederige film, enkel naar het einde toe wordt het wat bloederiger.
Een echte aanrader zou 'k het niet noemen, maar dankzij het einde ben 'k toch eerder positief gekant dan dat 'k oorspronkelijk ging zijn. Probeer je misschien niet te veel te ergeren in het middenstuk en "go with the flow" en zo kun je hem misschien eens meepikken via tv.

avatar van misterdhdh
Middelmatige film die me niet echt kon overtuigen. Het verhaal op zich is best interessant, de uitwerking ervan is matig. Een originele en aparte film is het wel, helaas allemaal niet goed genoeg. Hou wel van dit soort films, echt pure horror is deze Sublime zeker niet, eerder een psychologische thriller. Echt spannend of eng wordt deze film dan ook niet. Wel is er een enorme bloederige sadistische scene met een knipmes, wat er best wel goed en lekker pijnlijk uitzag. Voor de rest is de film eerder saai te noemen en iets te weinig sfeervol. Ook de personages en hun acteerwerk konden niet volledig overtuigen. Het einde vond ik dan wel goed, toen het bleek dat hij al lang comapatiënt was, en nog zal zijn. Hou wel van dit soort slechte eindes, het hoofdpersonage blijft nog steeds in een nachtmerrie leven.. Al bij al zitten er zeer goede stukken in deze film maar helaas ook veel meer onnodige, saaie delen die niet kunnen overtuigen. Wat de film niet meer dan een middelmaat maakt die niet echt zal blijven hangen. Duurde misschien iets te lang. Er viel meer uit te halen.
2.75/5