ad

Geregisseerd door: Marcos Siega

Met onder meer: Ryan Reynolds, Emily Mortimer en Stuart Townsend

Releasedatum: 14 maart 2008

Over Chaos Theory

"This man will bring order to the universe...or not."

Frank is obsessief in het organiseren en regelen van zijn leven. Het lot dwingt hem echter zijn leven overhoop te gooien en met de wind mee te waaien, wat leidt tot onverwachte inzichten en een nieuwe liefde. Ook Franks vriend Buddy wordt meegetrokken in de nieuwe richting van Franks leven.

image

avatar van Imperial Figure

Imperial Figure

Ryan Reynolds is een goed acteur maar ik zie hem toch liever als de humoristische kerel zoals in van wilder of just friends en niet als een wat serieuze acteur, ik weet het doet zijn acteer carrière goed en er is ook niks mis met deze film die je waarschijnlijk maar 1 keer in je leven ziet.

avatar van monaldo

monaldo

Weinig komedie maar wel te doen. Op zich wel een leuke wending die hij in zijn leven krijgt ,maar ik had wel meer grappige situaties hierdoor verwacht.

avatar van rep_robert

rep_robert

Best geinig en origineel filmpje. Reynolds is heerlijk in vorm, vindt hem sowieso altijd al wel een prima, charismatisch acteur. Het plot is ook vrij origineel en weet prima te boeien. Helaas was het soms iets te serieus, had het her en der wat luchtiger gewild, maar al met al was dit een prima film om te kijken. Ook de acties van Reynolds waren een beetje tijdrekkend vond ik, ik had mijn vrouw gelijk geconfronteerd met zulke fouten, maar dat ben ik ook maar he

Leuk vermaak voor een keertje, het zal denk ik niet al te lang blijven hangen.

p.s. die dochter van Reynolds(Elisabeth Harnois) aan het begin en het einde van de film zag er uit.

avatar van _Casper_

_Casper_

leuke film die vermaakt tot het einde en de hele tijd interessant blijft omdat ie niet voorspelbaar is. Leuk om gezien te hebben

avatar van Wilderness

Wilderness

Ik vond het eigenlijk een erg fijn filmpje. Meer drama dan humor maar dat geeft niet. De humor vond ik vooral zitten in de houding of uitingen van Ryan Reynolds. Keek erg lekker weg en gebeurde genoeg. 3,5 *

avatar van manifestos

manifestos

Net bekeken, heerlijke serieuze film. Er zat een goede boodschap in de film,

Ryan Reynolds zat lekker in zijn rol. Er was een goede sfeer, ook de acteurs

onderling. Ik snapte alleen het stukje niet dat die vader (Frank), aan het

begin en aan het eind had over die ´Jake´figuur... Jammer dat ze zoiets er

aan toe hebben gevoegd. Voor de rest was het een boeiende film, zeker

waard om nog een keer te bekijken.

avatar van Rodney9

Rodney9

chaos theory moet gewoon elke ryan reynolds/komedie-drama fan gezien hebben, net zoals the nines. het zijn beiden films waarvan ik het idee dat ze erg niet gewaardeerd zijn hoewel ik toch echt van mening ben dat ze dat toch echt wel verdienen.

eerlijk gezegd kan ik niet kiezen tussen chaos theory en the nines? beiden vind ik ze super goed, en hoewel ze niet op elkaar lijken zie ik toch wel dat ze een soort verband hebben (hoofdrolspeler, zelfde release jaar)

chaos theory; zowel humor en drama aan de top, en dan nog met mijn favo acteur ryan reynolds.

mag ie vaker doen wat mij betreft!

avatar van Nostak

Nostak

Goeie film heb me erg vermaakt

avatar van aburex

aburex

Goede film zonder meer.

avatar van Noodless

Noodless

alwel, dit vind ik nu eens een leuke speelfilm met komische en dramatische aspecten.

Ryan Reynolds speelt voortreffelijk als de onfortuinlijke planner. Geweldig met al zijn briefjes

Het verhaal is interessant en heeft heel wat grappige en wanhopige situaties. Een film die wel blijft hangen. 7/10

avatar van blurp194

blurp194

Oh, die film.

Vorige keer kennelijk zo weinig indruk gemaakt dat ik vergeten was dat ik 'm al eens gezien had. En het is ook een behoorlijk vergeetbaar verhaal, goedbeschouwd. Nauwelijks een comedy te noemen - en de hele situatie en persoon van Reynolds zijn nogal flauw. Het is dat Emily Mortimer meespeelt, anders had ik 'm misschien niet eens afgekeken.

Matig.

avatar van wendyvortex

wendyvortex

Je kan nou eenmaal niet elke dag Tarkovsky of Italiaanse zombiefilms doen, dus proberen we af en toe zowaar een normale film te kijken, helaas leidt dit zelden tot enige tevredenheid mijnerzijds.

Soms zit ik zo'n film zelfs met enige verwondering gade te slaan: je kan na twee minuten al voorspellen hoe de film zal gaan, er is niks filmisch aan en nog erger er is gewoon geen ene klap aan. O ja precies één grapje vond ik wel leuk: "How's Frank?" "Oh okay, we bailed him out".