- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horror Tip Top & Chit Chat Project
Horror Tip Top & Chit Chat Project
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Spider Baby vorig jaar januari bekeken maar ik kan er eigenlijk niets meer van herinneren. Gezien mijn 3,0* waardering zal die film op mij toch niet te veel indruk gemaakt hebben denk ik. Ik vond het in ieder geval niet de moeite waard er een berichtje over te plaatsen.
Het is ook moeilijk in te schatten wat je echt zoekt. Girly vond je wel goed hoewel ik vind dat die een stuk minder inhoud heeft dan Spider Baby (die uiteindelijk toch vrij diep gaat ondanks de weirdness). Vandaar dat ik dacht dat het wel iets voor jou kon zijn, maar kennelijk blijft het toch wat gokken.
En dank u Onderhond om dat gedrocht niet in de lijst te duwen
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11971 stemmen
De gedrochten laat ik graag aan jullie.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Eerst maar een paar Registraties doen:
29 Secuestrados (2010) van Hollywood007::
85 minuten - FTV
Punten: 85 +9=94; Totaal: 3164+94= 3258
3,5*
https://eskapefilms.files.wordpress.com/2012/02/kidnapped21.jpg
Zal regisseur Miguel Ángel Vivas gedacht hebben; wat als je het psychologische gedoe van de criminelen weg laat, en de misdaad zelf toont? Want tjonge... wat was dit een beklijvende Spaanse film! Ondanks de titel Kidnapped luidt, is het eigenlijk een Home-invasion film Wel is er eerst een beginscène die niet duidelijk aansluit bij de rest van de film. Daarna zien we een vader, moeder en achttienjarige dochter die te maken krijgen met een drietal criminelen. Vanaf het allereerste moment wordt je bij de familie en de drukte rond de verhuizing betrokken. En dan tja...breek de hel los! Die onvoorspelbaarheid van de situatie; het langzame besef van het gevaar was hier goed voelbaar.Hoewel het moeilijk is om voor te stellen hoe zoiets in echt zal gebeuren, streeft Vivas absoluut naar realisme. Slaagt daar vaak ook in! De camera is soms passief en objectief, en dan opeens heel persoonlijk en mobiel; niet één keer staan we ver van de actie of het drama. Wij als kijkers worden zo gedwongen om actief deel te nemen aan zowel de wreedheid als het resulterende lijden.Waarbij het gebruik van Spiltscreen het vaak nog doeltreffender maakte. Er is één scène in het bijzonder waarin de vader en dochter in gesplitst scherm naar elkaar toe lopen. En terwijl ze samenkomen, doet het scherm dat ook naadloos. Dit was dan ook een fascinerend schouwspel met een gewelddadige finale als climax.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Registratie:
30 The Brass Teapot (2012) van Collins:
101 minuten - FTV
Punten: 101 +10=111; Totaal: 3258+111=3369
2*
https://m.wsj.net/video/20130403/040313teapotclip/040313teapotclip_1280x720.jpg
Ik heb er nog wel enigszins van genoten, de film had zeker wel wat potentieel. Het uitgangspunt voor de hoofdpersonen is best iets interessant, ze worden gespeeld door fijne acteurs, en er is een leuke chemie tussen hen. Maar er is niets nieuws hier en er zijn geen verrassingen. Het kan op zijn best als schattige lichte komedie worden beschreven. Een komedie die maar vaag amuseert. Juno Temple levert een veelbelovende bijdrage als actrice maar de film is nu niet echt goed te noemen. Het is ook vrij duidelijk waar het zal eindigen! Uiteraard In een zoetsappig moraaltje (geeuw). Ja we snappen het, ware liefde overwint alles (zucht)
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Registratie:
31 Sexykiller, Morirás por Ella (2008) van FillumGek:
100 minuten - FTV
Punten: 100 +10=110; Totaal: 3369+110=3479
3*
https://assets.mubi.com/images/film/32224/image-w1280.jpg?1445878522
Als Bárbara zich richt tot de camera en charmant mededeelt; “You must be freaking out – thought this would be one of those horror films where the killer chases naked women,” was ik verkocht! In het echt mogen ze dan misschien dun-gezaaid zijn, de vrouwelijke seriemoordenaar, bestaan doen ze zeker wel! Gek genoeg verschijnen ze nog minder in films! Maar in deze film is de charismatische hoofdpersonage Barbara een meedogenloze seriemoordenaar, een psychotische glamourmeisje dat verliefd wordt op de patholoog die lijkschouwingen op haar slachtoffers uitvoert maar zij is in de veronderstelling dat hij een mede-seriemoordenaar is. Macarena Gomez is erg leuk in de hoofdrol! Haar karakter ontkent nooit haar misdaden, de inspecteur die de moorden onderzoekt denkt simpelweg dat ze een grapje maakt, vrouwen moorden nu eenmaal niet! Zo is het dus op z’n minst opmerkelijk te noemen dat de slachtoffers van de lieftallige Barbara nogmaals terug keren. Ze doorbreekt die vierde wand nog meermaals en op sommige momenten betrapte ik mezelf erop dat ik haar zelfs sympathiek begon te vinden! Ook leuk was dat in de film ook vele verwijzingen en ‘inside jokes’ ( een poedel Jason genaamd) zitten naar horrorfilms (zoals; Scream, Re-Animator, Romero films, Carrie). Fijne over-de-top B-film met genoeg girlpower en zombies.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Registratie:
32 Zombi: La Creazione (2007) van jeroentjuhhhhh:
90 minuten - FTV
Punten: 90 +9=99; Totaal: 3479+99= 3578
1,5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/f6Mw3sE4qGCz6BxEyTpAKGiAyRq.jpg
De film lijkt rechtstreeks uit de jaren '80 te komen, niet omdat het een ode daaraan is maar puur omdat regisseur Bruno Mattei vermoedelijk niet beter kan! Het is dan ook niet verwonderlijk dat hij schaamteloos een klassieker uit die jaren reproduceert. En niet alleen beeld voor beeld maar soms ook woord voor woord! Het was bijna niet voor te stellen dat de zin; “I dunno if you’ve been keeping up on current events, but we just got our asses kicked” ooit zo slecht uit iemands mond kon komen! Het mogen nu dan ook duidelijk zijn dit is niets minder dan een goedkope Rip-off van Aliens (1986). Maar met dat verschil, dat er hier dan zombies zijn! De Aliens zijn dus Zombies, De eieren van de Alien zijn Zwangere Zombies, de 'Facehugger' is nu een kleine Zombie-Baby en tot slot, is de Alien-Koningin hier een lichaamsloze brein in een pot. Naast dat het verhaal dus compleet gestolen is, leent Mattei ook nog beelden uit Crimson Tide en blijkbaar een eigen film. Het was nog bekijkbaar door wat aardige gore maar verder vooral tijdverspilling omdat je ook het veel betere Aliens zelf kan kijken!
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Nominatie: The Tall Man (2012)
https://www.film.ru/sites/default/files/afisha/TALLMN/posters/poster4.jpg
Van regisseur Pascal Laugier en speelt zich af in Cold Rock, VS, een voormalig mijnstadje, de inwoners trekken weg waardoor er een heerlijke griezelige unheimliche sfeer komt te hangen en de degene die overblijven zijn creepy. Op IDMB krijg het de tag horror maar verwacht geen volbloed horror, eerder een mysterieuze thriller met wat horrorelementen.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Registratie:
33 Society (1989) van Alexander1900:
99 minuten - FTV
Punten: 99 +10=109; Totaal: 3578+99= 3687
3*
https://miro.medium.com/max/3554/0*5eCwx9psftdsvxRB.jpg
“Didn’t you know Billy boy… the rich have always sucked off low-class sh*t like you!”
Erg leuke Jaren tachtig satirische horror, dit speelfilmdebuut van de man die als producent verantwoordelijk was voor meerdere films van Stuart Gordon. Heerlijk ook hoe het mysterie gedurende de eerste 70 minuten van de film rustig wordt opgebouwd naar de uiteindelijke (beruchte) climax. Niet dat er niets gebeurd, zeker niet! Er vallen doden, Playmate Devin DeVasquez als Clarissa siert meerdere keren (waaronder een keer naakt) het scherm en je vraag je eigen af de gehele tijd af of er iets niet klopt of dat Bill echt paranoia is? En of dat niet genoeg is mag je ook nog naar '80-haar, schoudervullingen en andere mode-misdaden kijken. Daarnaast is soms best grappig en alleen al voor de speciale effecten aan het eind, het bekijken waard. Die finale is namelijk een van de vreemdste dingen die je misschien in film zult treffen. Alle speciale effecten werden gedaan door Joji Tani, of Screaming Mad George zoals hij bekend is.Hij is de echte ster van de film!
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
Backwoods/Rednecks/Hillbillies
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
39.Midsommer (2003). Een tip van Fransman.
94 minuten - FTV
Punten: 94 + 9 = 103 (Totaal: 3722 + 103 = 3825)
3.0*
https://static.kino.de/wp-content/gallery/midsommer-2003/midsummer-1-rcm950x0.jpg
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
joolstein denk eraan alles wat je nog kijkt of gekeken hebt vóór zaterdag (morgen dus) zal niet meetellen bij de horror challenge.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
joolstein denk eraan alles wat je nog kijkt of gekeken hebt vóór zaterdag (morgen dus) zal niet meetellen bij de horror challenge.
Komt goed hoor!! Zoals je misschien weet heb ik genoeg Horror om te kijken en de gehele eerste week ben ik in de gelegenheid om de tijd te doden met filmpjes op mijn werk! Het aantal van 100 films die ik vorig jaar heb gekeken zal ik misschien dit jaar niet halen maar we gaan wel ons best doen!
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Tips Backwoods/Rednecks/Hillbillies
Shaky: Two Thousand Maniacs! (1964)
wibro: Bone Tomahawk (2015)
alexspyforever: Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)
john mcclane 2: Tucker and Dale vs. Evil (2010)
remorz: Wrong Turn 2: Dead End (2007)
Onderhond: Sheitan (2006)
FillumGek: Inbred (2011)
joolstein: The Tall Man (2012)
Alexander1900: Dying Breed (2008)
Colins: Just before Dawn (1981)
Tips per thema - Google Spreadsheets - docs.google.com
Compleet list of films nominated for the Horror Tip Top , a list of films by joolstein • Letterboxd
Zo dit is dan ons voorlopig laatste lijstje. Er kan nog steeds worden getipt bij vorige thema's voor zover dat niet is gebeurd. Je kan films kijken uit de lijstjes en registeren. Eventueel kan je dat combineren met de horror challenge die ik asap zal aankondigen. De overige thema's zullen pas worden behandeld na afloop van de horror challenge, ongeveer half november.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Zo dit is dan ons voorlopig laatste lijstje. Er kan nog steeds worden getipt bij vorige thema's voor zover dat niet is gebeurd. Je kan films kijken uit de lijstjes en registeren. Eventueel kan je dat combineren met de horror challenge die ik asap zal aankondigen. De overige thema's zullen pas worden behandeld na afloop van de horror challenge, ongeveer half november.
Kunnen die niet eerder behandelde thema's ook nog later getipt worden wanneer jullie hier weer mee verder gaan?
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Niet te enthousiast hoor of wordt dit topic nu gewoon volledig vermeden ?
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
Kunnen die niet eerder behandelde thema's ook nog later getipt worden wanneer jullie hier weer mee verder gaan?
Gewoon doen.
Collins
-
- 6244 berichten
- 3719 stemmen
40. Creature from the Black Lagoon (1954). Een tip van Hollywood007.
79 minuten - RW
Punten: 79 (Totaal: 3825 + 79 = 3904)
3.5*
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Ik kreeg dit in een pm van Alexspyforever:
'Natuurlijk mag dat. Volgend weekend ga ik starten met de horrorchallenge, dus tot dan kan het nog.'
Zijn pm en eigen post spreken elkaar dus tegen. Dus een normale vraag waar best op geantwoord had mogen worden door hem. Ik ga er nu dus geen tijd meer insteken.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
Ik kreeg dit in een pm van Alexspyforever:
'Natuurlijk mag dat. Volgend weekend ga ik starten met de horrorchallenge, dus tot dan kan het nog.'
Zijn pm en eigen post spreken elkaar dus tegen. Dus een normale vraag waar best op geantwoord had mogen worden door hem. Ik ga er nu dus geen tijd meer insteken.
Gang_Star sorry als het overkwam dat ik u negeerde maar ik zal ook veel sneller reageren als ik word getagd. Dus ja excuses als ik mezelf tegensprak. Jij mag zelf kiezen of je die tips nu plaatst of als we hier terug mee verder gaan. En kan je mij in het vervolg aub taggen of een pm doen als ik niet (snel genoeg) reageer. Je kent me toch al langer dan dan vandaag om te weten dat ik je niet opzettelijk ga negeren.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
alexspyforever Ik heb hier inmiddels geen tijd meer voor maar vraag me toch af waarom organiseer je die horror draft en ko weer, terwijl dit topic inmiddels al bijna 3 maanden stil ligt?
De overige thema's zullen pas worden behandeld na afloop van de horror challenge, ongeveer half november.
alexspyforever
-
- 21063 berichten
- 2328 stemmen
alexspyforever Ik heb hier inmiddels geen tijd meer voor maar vraag me toch af waarom organiseer je die horror draft en ko weer, terwijl dit topic inmiddels al bijna 3 maanden stil ligt?
Omdat de draft meestal in die periode wordt gedaan. De 2 combineren zou een beetje veel zijn. Ik denk niet dat iemand haast heeft om dit project dat geen eindpunt hoeft te hebben af te werken. Maar als iemand dezelfde mening deelt als jij en de organisatie zou willen overnemen, dat mag. Liefst natuurlijk iemand waar ik dan geregeld mee samenwerk en wat kennis van zaken zoals
Die kunnen er eventueel ook hun eigen draai aan geven.
Shaky
-
- 3717 berichten
- 12392 stemmen
Bedankt dat je aan me denkt voor het mogelijk overnemen van de organisatie. Super leuk topic om aan mee te doen, maar gezien de geringe tijd die ik beschikbaar ben om online te zitten lijkt het me niet verstandig om dit over te nemen.
Wellicht dat één van de anderen dit op zich kan nemen. Mocht dat niet lukken, dan wacht ik met al het plezier tot alexspyforever het weer op zich neemt na de draft.
joolstein
-
- 9156 berichten
- 7611 stemmen
Sorry ook ik heb de tijd en wil er niet voor om dit op me te nemen. De Horrorfilm draft en KO kost amper tijd en doe ik er zo tussendoor maar verder ben ik alleen maar lui en wil ik even alleen maar film en een paar series kijken!