• 16.333 nieuwsartikelen
  • 179.954 films
  • 12.388 series
  • 34.317 seizoenen
  • 651.323 acteurs
  • 199.649 gebruikers
  • 9.416.611 stemmen

Horrorfilm draft en KO

zoeken in:

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

U96 schreef:

ik doe mee als het nog kan

zeker!

alexspyforever schreef:

Men kan zich tijdens de nominaties nog steeds aansluiten achteraan in de lijst.

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

U96 schreef:

ik doe mee als het nog kan

Long time no see, welkom!

alexspyforever

Shadowed

John Milton

joolstein

Shinobi

TornadoEF5

Hollywood007

Collins

Woland

stinissen

Cikx

Kondoro0614

baspls

Noodless

ZZ TOP

IH88

Glacius

U96

baspls nog steeds aan zet. stinissen heeft The Exorcist (1973) gekozen

Zandadder

• 2602 berichten
  • 3130 stemmen

Ik doe ook graag mee

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

stinissen heeft The Exorcist (1973) gekozen
anders had ik het wel gedaan

Shadowed

• 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Welk tijdstip mag de persoon na baspls stemmen?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Update van de lijst

alexspyforever

Shadowed

John Milton

joolstein

Shinobi

TornadoEF5

Hollywood007

Collins

Woland

stinissen

Cikx

Kondoro0614

baspls

Noodless

ZZ TOP

IH88

Glacius

U96

Zandadder

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Shadowed schreef:

Welk tijdstip mag de persoon na baspls stemmen?

Vanaf nu en ik kreeg de opdracht van Noodless om te nomineren:

À l'Intérieur (2007)

Het is nu aan ZZ TOP

Horror draft - Google Таблиці - docs.google.com

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

Gaan we gewoon steeds het lijstje af? Lijkt me eerlijker om van begin naar eind te gaan en dan weer van eind naar begin.

Collins

• 7388 berichten
  • 4378 stemmen

Cikx schreef:

Gaan we gewoon steeds het lijstje af? Lijkt me eerlijker om van begin naar eind te gaan en dan weer van eind naar begin.

Doen we ook.

TornadoEF5

• 5622 berichten
  • 1775 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
anders had ik het wel gedaan

Nah, ik ging je voor geweest zijn. Dat was mijn volgende film. En The Neon Demon is ook al weg

En met dat ik nog zo lang moet wachten voor de tweede keus... ga ik al niet veel keus meer hebben... Ik weet zelfs niet eens of ik 10 films ga kunnen vullen. Ik ga sowieso nog films moeten kijken lol.

Maar goed mijn eerste keus zou sowieso Suspiria zijn. Ik kon niet anders. Is ook een populaire film, en zonder die film zou mijn "draft" niet persoonlijk gevoeld hebben. Suspiria moest dus in de lead.

TornadoEF5

• 5622 berichten
  • 1775 stemmen

190 films gaan er genomineerd worden. Ik heb nog geen 190 horrorfilms gezien. Nog niet eens de helft lol.

81 horrorfilms gezien, 24 hebben er 4,0*. Zou graag een lijst willen vullen met de 4,0* films, maar dat gaat niet lukken vrees ik

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Hoeveel nominaties gaan we uitkomen per persoon? Gokje?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

TornadoEF5 schreef:

190 films gaan er genomineerd worden. Ik heb nog geen 190 horrorfilms gezien. Nog niet eens de helft lol.

81 horrorfilms gezien, 24 hebben er 4,0*. Zou graag een lijst willen vullen met de 4,0* films, maar dat gaat niet lukken vrees ik

Zit niet zo veel te speculeren jongen, kijk liever wat films

Ik kom makkelijk aan 10 John Milton en wellicht meer ook. Denk dat baspls en joolstein soms wel eens film kunnen gaan 'stelen' van mij

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Oh vast

Ik hoop alleen dat ik straks niet het gevoel heb dat er nog zoveel van mijn favoriete niet eens meedoen, omdat niemand ze genoemd heeft en ik er zelf niet aan toekom met mijn beperkte aantal persoonlijke nominaties...

Shadowed

• 11421 berichten
  • 6719 stemmen

Jammer IH88, die film had ik ook op het oog . Blijft een geweldige claustrofobische film.

joolstein

• 10982 berichten
  • 9091 stemmen

alexspyforever schreef:

Ik kom makkelijk aan 10 John Milton en wellicht meer ook. Denk dat baspls en joolstein soms wel eens film kunnen gaan 'stelen' van mij

Wees gerust alexspyforever, denk dat ik nog 1 film (misschien 2 als jij hem niet nomineert) op mijn lijstje heb staan die ik graag wil nomineren en die jij ook zal kunnen nomineren.

TornadoEF5

• 5622 berichten
  • 1775 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Zit niet zo veel te speculeren jongen, kijk liever wat films

Ja ik pik er ook constant de verkeerde uit tegenwoordig. Mandy, Cannibal Holocaust, The Texas Chainsaw Massacre en Halloween. Vier grote flops.

Glacius

• 4304 berichten
  • 3040 stemmen

It Follows (2014)

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

Glacius schreef:

It Follows (2014)

tag gelijk de volgende op de lijst Glacius, dan weet diegene dat 'ie aan de beurt is. U96 in dit geval. En als we bij de laatste zijn gaan we weer terug.

Cikx

• 2120 berichten
  • 1086 stemmen

Glacius schreef:

It Follows (2014)

Godnondeju!

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

Tot nu toe allemaal films die ik al gezien heb dus ik moet niet meteen mijn kijklijst gaan aanvullen. Mijn favoriete nominaties tot dusver komen van Woland, joolstein en stinissen. Die van Holly is ook nog wel leuk vooral omdat ik die niet had verwacht van haar.

TornadoEF5

• 5622 berichten
  • 1775 stemmen

Cikx schreef:

(quote)

Godnondeju!

Komt ervan als je The Neon Demon pakt.

Als je weet dat er nog 15 of 16 mensen na mij volgen, dan vrees ik voor het ergste.

U96

• 731 berichten
  • 762 stemmen

ok mijn beurt, is dit de voorlopige lijst van nominaties John Milton & alexspyforever?

The conjuring2 (2016)

martyrs (2008)

The thing (1982)

oculus (2013)

get out (2017)

susperia (1977)

house of wax (1953)

Dead end (2003)

Carrie (1976)

the neon demon (2016)

dawn of the dead (2004)

The Exorcist (1973)

'A l'lntérieur (2007)

The evil Dead (1981)

The Descent (2005)

It follows (2014)

mijn nominatie:

Hellraiser (1987)

Zandadder jouw beurt nu

John Milton

• 24270 berichten
  • 13444 stemmen

alexspyforever schreef:

[In tegenstelling tot vorige editie gaan de films niet in 1 pot op het einde voor een KO maar blijven ze gebonden aan de user die deze genomineerd heeft. Eens dat alle deelnemers een top 10 hebben kunnen we de lijstjes gaan vergelijken/waarderen tov van elkaar. Dit is misschien een goede gelegenheid om het groepsfase idee eens uit te proberen zodat we daarna tot een KO der lijstjes kunnen komen.

alleen dat gedeelte is me niet helemaal duidelijk.

Hoe kun je een lijst nou waarderen als diegene zijn meest favoriete titels er al niet meer in heeft kunnen zetten omdat die reeds door anderen waren genoemd? En wat is een KO der lijstjes? Gaan we die lijstjes tegen elkaar laten strijden? Dat is toch niet te doen?

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
alleen dat gedeelte is me niet helemaal duidelijk.

Hoe kun je een lijst nou waarderen als diegene zijn meest favoriete titels er al niet meer in heeft kunnen zetten omdat die reeds door anderen waren genoemd? En wat is een KO der lijstjes? Gaan we die lijstjes tegen elkaar laten strijden? Dat is toch niet te doen?

Diversiteit mijn vriend

Iedereen probeert een lijst samen te stellen die zijn/haar smaak zo goed mogelijk weergeeft en anderzijds ook uniek is. Zie het als een challenge. Als echte horrorfan zou dat geen moeite mogen zijn wat anders te bedenken als iemand anders een van 'jouw' potentiële keuzes heeft genomen.

Maak je maar niet druk over dat KO-gedeelte. Je hoeft heus niet elke film te hebben gezien van beide lijstjes. Ieder bepaalt voor zich welke criteria hij/zij hanteert voor welk lijstje ie stemt. Als ik bijvoorbeeld een lijstje zie met weinig diversiteit (hoofdzakelijk slashers bijvoorbeeld) dan zal die het wellicht gaan afleggen tegen die andere lijst die meer variatie vertoont. Er zijn mensen die kijken hoeveel ze elke film hebben gegeven van beide lijstjes (of toch van die wat ze gezien hebben) en dan een gemiddelde nemen en het lijstje met het hoogste gemiddelde wint. Maar ieder maakt voor zich uit welke methode ie hanteert. Ik kijk meestal welke films vind ik het beste uit elk lijstje en dan zet ik die tegenover elkaar. zo kom ik vrij snel tot een oordeel. Heb ik van een of beide lijstjes weinig gezien dan onthou ik mij van stemming.

Maar om eerlijk te zijn ik vind het KO-gedeelte minder belangrijk. Ik vind het interessanter om te zien wie wat kiest en de smaak van eenieder te zien (met de bijkomende challenge dat de lijst totaal uniek gaat zijn), met een top 10 zal dat makkelijker gaan dan de 4 of 5 films per persoon die we vorige editie hebben gedaan.

En kan iemand een opsporingsbericht verzenden voor baspls? Waar zit die kwajongen

edit: hij is gevonden. Blijkbaar had hij de vrije natuur opgezocht gisteren, dus hij doet straks nog zijn nominatie

alexspyforever

• 21537 berichten
  • 2328 stemmen

U96 schreef:

ok mijn beurt, is dit de voorlopige lijst van nominaties John Milton & alexspyforever?

The conjuring2 (2016)

martyrs (2008)

The thing (1982)

oculus (2013)

get out (2017)

susperia (1977)

house of wax (1953)

Dead end (2003)

Carrie (1976)

the neon demon (2016)

dawn of the dead (2004)

The Exorcist (1973)

'A l'lntérieur (2007)

The evil Dead (1981)

The Descent (2005)

It follows (2014)

mijn nominatie:

Hellraiser (1987)

Zandadder jouw beurt nu

Ja, volgende keer mag je de film ook plaatsen in de excel (ik heb dit nu even voor jou gedaan)

Zo zie je meteen welke films al zijn genomineerd

Zandadder jij bent de laatste in de rij dus jij plaatst 2 nominaties waarna we van onder naar boven werken, dan is het dus weer aan U96 vervolgens Glacius etc

GoodOldJack

• 1339 berichten
  • 4646 stemmen

Best leuk dit wel maar heb het momenteel zo druk dat ik maar niet zal meedoen en de boel nodeloos vertragen .

baspls

• 4118 berichten
  • 1673 stemmen

Sorry voor mijn absentie ik kom even tussendoor

Psycho (1960) - MovieMeter.nl (toch eerst maar eens de klassiekers er in)

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.