• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.224 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.385 acteurs
  • 199.067 gebruikers
  • 9.375.212 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

Volgens mij zijn er nog een paar Belgen onder ons hier (dacht ik tenminste), maar ik ben Nederlands. Speciaal heulemaal naar Maasmechelen afgereisd hiervoor, nu woon ik maar 5km van de grens dus dat scheelt

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

66. The Rocky Horror Picture Show (1975)

RW: 1 punt (123 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten

R3 Thema: Horror comedy (afgevinkt: 10, 11, 16, 22)

https://i.imgur.com/E2mW9yE.jpg

De climax van de horror challenge is uiteraard Halloween. Alhoewel ik enorm van echte horrorfilms houd, heeft Rocky Horror een gigantische plek in mijn hart gekregen de laatste jaren. Vandaar hebben een paar vrienden, mijn man en ik ons verkleed als Rocky Horror-personages. Zo waren Brad en Janet aanwezig maar ook twee versies van Frank-N-Furter. Uiteraard kon je mij vinden in de netkousen, jarretels en hoge hakken. Ik kan u ook mededelen dat zo'n korset niet bepaald lekker zit. We namen ons zakje aan attributen en een geprint script en gingen voor de full experience mét audience participation. Voor wie dit nog niet heeft meegemaakt - en dus een virgin is - moet dit zeker eens beleven. De opkuis achteraf is dan weer minder aangenaam.

Brad (asshole) en Janet (slut) hebben op weg naar hun goede vriend Dr. Scott autopech. Doorheen de regen vinden ze een groot kasteel met daarin wel heel bizarre personages. Zo hebben we de iconische Tim Curry in de rol van Frank-N-Furter die een sexy man genaamd Rocky heeft samengesteld. Uiteraard heeft hij zo zijn eigen seksuele bedoelingen met zijn creatie. Magenta en Riff-Raff zijn de twee handlangers die de hoop vullen met hun humor en bizarre acties. Columbia is de ex-vriendin van Frank en heeft een oogje op Eddie (Meat Loaf). Wat volgt is een geweldige trip vol camp en seksuele vrijheid.

Laat ons gewoon zeggen dat Tim Curry in deze film zijn beste performance heeft gebracht.

4,5*

ibendb

• 5037 berichten
  • 3220 stemmen

67. The Stuff (1985)

FTV: 2 punten (125 totaal) - Thema's R1: 23x2= 46 punten R2: 23 punten

R3 Thema: 80's Horror (afgevinkt: 4, 10, 11, 16, 22)

https://i.imgur.com/JTl5XQx.jpg

Een satire van de Amerikaanse consumptiemaatschappij. Niets vernieuwends maar kan nog leuk zijn als de uitvoering goed zit. Helaas lag het er hier te dik op en zakt het allemaal snel in elkaar. Mysterie nihil, comedy bijna afwezig en spanning nergens te bespeuren. Dit was een lange zit.

1,5*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

(quote)

Mijn teller staat op 23,796 geziene horrors dus ook ik heb er nog voldoende te gaan. Filmpjes uit 1895 -1900 zijn trouwens vaak maar 1á 2 minuten dus daar loop je zo doorheen

Ik zie een uitdaging voor volgend jaar .

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Ik moet nog 24741 horrors kijken volgens de lijst "Every Horror Film Made from 1895 - present " op LetterBoxd, dus ik kan nog wel een deel horror-challenges aan

Hier het linkje naar de lijst der lijsten : Every Horror Film Made from 1895 - present, a list of films by Rose &bull

Mijn teller staat op 2% met 651 geziene horrorfilms .

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Kondoro schreef:

(quote)

Mijn teller staat op 2% met 651 geziene horrorfilms .

24.690 ongezien en 1558 gezien, das 5%. Ik mag dan in de 100+ eindigen iedere challenge, maar zoveel zoden aan de dijk zet dat dus niet, als je het bekijkt op een lijst als deze. Vermoedelijk omdat ik buiten de challenge om beduidend minder horror kijk dan een joolstein of Alexspy

moviemike

• 1309 berichten
  • 5770 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Ik moet nog 24741 horrors kijken volgens de lijst "Every Horror Film Made from 1895 - present " op LetterBoxd, dus ik kan nog wel een deel horror-challenges aan

Hier het linkje naar de lijst der lijsten : Every Horror Film Made from 1895 - present, a list of films by Rose &bull

En dan komen er ieder jaar nog een hele boel nieuwe films uit.

Ik heb geen flauw idee hoeveel horrorfilms dat jaarlijks zijn.

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

John Milton schreef:

24.690 ongezien en 1558 gezien, das 5%. Ik mag dan in de 100+ eindigen iedere challenge, maar zoveel zoden aan de dijk zet dat dus niet, als je het bekijkt op een lijst als deze. Vermoedelijk omdat ik buiten de challenge om beduidend minder horror kijk dan een joolstein of Alexspy

My Life = horrorfilms horrorfilms = my Life Ik kijk inderdaad buiten deze challenge ook veel horror alhoewel ik dan ook regelmatig aanverwante genres kijk En met 2,452 films gezien kom ik op 9% dat is ook niet zo heel veel meer

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

moviemike schreef:

(quote)

Minstens 83, maar ik vermoed dat het werkelijke aantal daar een veelvoud van is, als je alle B en C films meerekent. Vermoedelijk honderden

joolstein

• 10839 berichten
  • 8927 stemmen

moviemike schreef:

Dat is lastig omdat films ook niet altijd direct worden uitgebracht maar er zijn minstens 250 nieuwe films (van dit jaar) die ik weet dat ze voorhanden zijn. Het werkelijk aantal zal denk dus rond de 300 uitkomen!

Edit; bij die 250 zitten films zoals The Menu (Film, 2022) die nu in de bioscoop draaien nog niet eens bij

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

Dat zou wel een challenge zijn, van 1 januari tot 31 december IEDERE horror kijken die 'uitkomt' 'én iedere die gereleased wordt op de pindakaasbaai en meer obscure sites. Dan krijg je een hoop meuk voor de kiezen

Maar je ontdekt vast ook het een en ander!

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Haha jeetje dat verbaast me opzich wel. Hoe bevallen de nachten je JM?

John Milton

• 24226 berichten
  • 13390 stemmen

https://www.capecodhealth.org/app/files/public/7361/sleepless-night-cchn.jpg

What can I say

eigenlijk spreken mijn statistieken boekdelen, ik heb geen horrorfilm meer gezien en uberhaupt weinig films. Begint nu weer iets aan te trekken, maar ik moet het combineren met andere activiteiten als was opvouwen of babytje wiegen, en dan wordt een film vaak onderbroken. Dat werkt met horror niet, dus kijk ik maar wat anders.

Maar verder redden we onszelf goed hoor, het is heel bijzonder. Los van de insomnia en het snelle gewichtsverlies, uiteraard. We moeten goed op de voeding letten, want anders is het in no-time:

https://www.ladbible.com/cdn-cgi/image/width=648,quality=70,format=jpeg,fit=pad,dpr=1/https%3A%2F%2Fs3-images.ladbible.com%2Fs3%2Fcontent%2Fcdba5e365a4f98083533a361b66fc8b0.jpg

Ik snap nu wel waarom vaders het een levensveranderende gebeurtenis noemen. 'Dat snap je pas wanneer het gebeurt' is een kutcliché, maar hoezeer ik die ook haat, wèl waar...

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

Twee van de stapel ongeziene Blu-Rays, en ein-de-lijk kan ik Hatchet gaan kijken. Nog nooit gezien en ik had er wel zin in. Uiteindelijk bleek het behoorlijk standaard en flauw te zijn. Deel I voornamelijk vreselijke humor, deel II duurt (geen grap) 53 minuten totdat er voor het eerst iets gebeurt.

Jammer van de heerlijke horrorcast. Paar erg fijne kills / gore scenes, maar overall toch maar erg matig allemaal.

Deel I: 3*

Deel II: 2,5*

147. Hatchet (2006)

FTV: 2 punten (totaal: 294 punten)

Categorie: nr. 23 Slasher (totaal: 8 punten)

Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3 (volle kaart). Ronde 4 (volle kaart).

Ronde 5: nr. 1, 3, 6, 10, 11, 17, 21 & 23

https://1.bp.blogspot.com/-wFgMClEvS3I/XpXvYequkXI/AAAAAAAAuKk/TylFPd8m5YomWIEd89RTUBcUv1TSgZAwwCLcBGAsYHQ/s1600/Hatchet_Victims_%2528Hatchet%2529.jpg

en

148. Hatchet II (2010)

FTV: 2 punten (totaal: 296 punten)

Categorie: nr. 16 Comedy (totaal: 9 punten)

Afgevinkte categorieën: Ronde 1 (volle kaart). Ronde 2 (volle kaart). Ronde 3 (volle kaart). Ronde 4 (volle kaart).

Ronde 5: nr. 1, 3, 6, 10, 11, 16, 17, 21 & 23

http://2.bp.blogspot.com/_RO0VN8CvKkg/TLFQdtnslhI/AAAAAAAAAig/gnlT8oy9aZs/s1600/Victor+Crowley.jpg

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

LOL. Neen hoor. Ontwijken kwam er niet bij kijken. Ik ben blij dat ik niet afgezakt ben vanwege de twee crap films

Trouwens. Ik dacht dat ik samen met alexspyforever de enige Belg was Had zeker niet verwacht dat er iemand van de Maaskant bij zat.

Neen hoor zij zijn ook Belgen:

Noodless

Hollywood007

ibendb

En nogal wat grensbewoners zoals Shaky en ik dacht ook Theunissen en Brix is een halve Vlaming die soms nog meer weet van Vlaamse media dan ik.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

My Life = horrorfilms horrorfilms = my Life Ik kijk inderdaad buiten deze challenge ook veel horror alhoewel ik dan ook regelmatig aanverwante genres kijk En met 2,452 films gezien kom ik op 9% dat is ook niet zo heel veel meer

Zelf zou ik het ook wel kunnen hoor elke dag horror kijken en misschien wedijveren met de veelkijkers maar ik heb teveel andere interesses. Horror zal wellicht altijd mijn favoriete genre blijven maar bij mij is de interesse er vooral gekomen vanuit een interesse voor fantasy. Ik heb altijd meer van onrealistisch, mythisch, fairy tales gehouden van kindsbeen af. Ik prefereerde als kind speelgoed van He-Man en She-Ra boven GI Joe. Vintage toys (momenteel bezig met 70s Lego) is een van mijn hobby's. Videogames al ook altijd wel altijd een van mijn interesses blijven net als stripalbums. En dan is er ook nog een Formule 1groep die ik heb te onderhouden op Facebook. Aan mijn passie voor verhalen schrijven kom ik daardoor ook al jaren niet meer toe. Maar een ode aan mijn favoriete horrors ligt nog steeds op tafel, misschien als ik met pensioen ben haha

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

44. Goh Yeung Yee Sang (Film, 1992)

FTV, 89 minuten - Totaal 86 punten

Thema: -

Thema's gezien: R1 compleet. R2: 1, 2, 3, 6, 9, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23

https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24686.jpg

Inderdaad een wat rare opbouw, waarbij de seriemoordenaar 'Dr. Lamb' al in het begin in de boeien wordt geslagen en we vooral een visueel verslag van zijn bekentenissen/gesprekken met de politie krijgen. Het begint allemaal ook best wel langzaam en tam, maar hoe verder in de film, hoe meer van zijn praktijken we in beeld krijgen. Het is allemaal best wel goedkoop en de gore is niet superovertuigend, maar het scheelt wel dat Lam goed gespeeld wordt en best wel nare zaken uithaalt met z'n slachtoffers, met in het bijzonder de borstamputatie. Redelijk maar niet geweldig, en toch blijven dit soort Category III filmpjes me wel genoeg boeien om in de toekomst meer te kijken. 3.0*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Shaky schreef:

Horrornight ("night", het was pas net avond) in de Euroscoop Maasmechelen. Altijd gezellig, lekker wat horrorfilms kijken op Halloween met gelijkgestemden.

De films waren slecht, heel slecht. Prey for the Devil zal over een tijdje in de 1 Euro-bakken liggen vermoed ik. Schaamteloos jatwerk en dan ook nog eens slecht uitgevoerd. Veel gelach in de zaal op alle onbedoeld grappige momenten. Tijdens The Invitation zijn mensen vroegtijdig de zaal uitgelopen: dat is niet zo gek want het is meer een GTST-aflevering dan een horrorfilm. Hoop romantisch gedoe, en je moet ruim een uur door allerlei zwoele Twilight hommages heen wil je bij een beetje horror terechtkomen.

Zonde dat het 2x niks was, want zo'n avond is een top idee en ook gewoon gezellig.

145. Prey for the Devil (2022)

FTV: 2 punten (totaal: 290 punten)

Categorie: n.v.t. (totaal: 7 punten)

Ronde 5: nr. 1, 3, 6, 10, 11, 17 & 21

(afbeelding)

2*

en

146. The Invitation (2022)

FTV: 2 punten (totaal: 292 punten)

Categorie: n.v.t. (totaal: 7 punten)

Ronde 5: nr. 1, 3, 6, 10, 11, 17 & 21

(afbeelding)

2,5*

Toen de Horror Night in Sint-Truiden niet doorging stelde een vriend van mij voor om naar Kinepolis Hasselt te gaan waar ook deze 2 films werden vertoond en nog een derde. Ik zag het niet zitten om in de vroege ochtend thuis te komen (ik zou dan hebben moeten rijden) en ik had al een gevoel dat deze films niet echt boeiend gingen zijn. Bij deze heb je dat bevestigd.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13050 stemmen

Smaken verschillen natuurlijk zoals mijn volgende registratie die ik ge-wel-dig vond, maar de meesten waarschijnlijk kwalitatief uitermate teleurstellend vinden, en voor alles zijn liefhebbers, maar voor mij (en de meeste mensen in de zaal) deden deze twee films het niet. Ik vermoed inderdaad dat jij er niks aan had gevonden alexspyforever.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

74. ...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (Film, 1981)

RW - 1 punt (Totaal: 155 punten)

aka The Beyond

https://www.filmonpaper.com/wp-content/uploads/2016/04/TheBeyond_Thailand_Noppadon-14-500x442.jpg

Voorlopig blijf ik nog even in herzieningsmodus. Ook Fulci komt aan de beurt. Je mag gerust zeggen dat zijn films qua verhaal redelijk flut zijn. Toch heeft hij bewezen met oa Don't Torture a Duckling en A Lizard in a Woman's Skin wel films kan maken met een degelijk verhaal. Het is pas later dat hij zich echt is gaan beginnen toeleggen op gore en daar is hij wel degelijk een van de beste in. Dat begon met Zombi 2 die ik een van zijn beste films vind. En dan is er natuurlijk zijn zijn Gates to Hell trilogie waarvan The Beyond meestal de favoriet is van de Fulci fans. IK prefereer zelf City of the Living Dead en The House by the Cemetery die toch een beter verhaal hebben. Nuja in The Beyond zit er sowieso niet echt veel verhaal. Deze film kijk je niet voor het verhaal, maar voor de grafische horror. Er zijn voor mij toch weinig films die hier op dat vlak aan kunnen tippen zonder dat het overdadig wordt of splatter. Ik blijf de spinnenscène nog steeds huiveringwekkend vinden. Na deze trilogie kwam er nog the Black Cat die ik ook nog goed te pruimen vond. Maar toen kwam hij uiteindelijk met het gedrocht 'The New York Ripper' en heeft hij eigenlijk geen films meer gemaakt die ik kon smaken (en ja ik heb echt elke horrorfilm van hem gezien). Theunissen zal het wel oneens met me zijn, maar Fulci's erotiek is gewoon idioot.

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

alexspyforever schreef:

En nogal wat grensbewoners zoals Shaky en ik dacht ook Theunissen en Brix is een halve Vlaming die soms nog meer weet van Vlaamse media dan ik.

Ja klopt, ik woon in het smalste gedeelte van Limburg. Wij plakken letterlijk tegen Duitsland (daar ligt ook het meest westelijke punt van Duitsland) aan en België ligt ook niet ver weg. Vroeger ging ik ook regelmatig naar de Euroscoop in Maasmechelen (is tegenwoordig meen ik van Pathé), maar daar ben ik al heel lang niet meer geweest en nu ga ik alleen nog naar de bioscoop in Sittard (ik noem het ook wel de Croky chips, ze hebben alleen naturel, paprika en Bolognese, bioscoop) of naar de bioscoop in Kerkrade.

In de Euroscoop in Maasmechelen hadden ze altijd lekkere versnaperingen (veel soorten chips en lekkere verse popcorn) en dat mis ik wel in de bioscoop van Sittard (de popcorn daar is vergelijkbaar met piepschuim). Maar de bioscoop in Sittard is lekker dichtbij (circa 10 minuten rijden) en is daarom praktischer en bovendien hebben ze daar twee regels met Nederlandse ondertiteling. In Maasmechelen was altijd (althans heel vaak) de eerste regel in het Frans en de tweede regel in het Nederlands (ik weet niet of dat nog zo is)

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

alexspyforever schreef:

Theunissen zal het wel oneens met me zijn, maar Fulci's erotiek is gewoon idioot.

Ik ben niet echt een Fulci kenner, maar ik heb wel toevallig nog een film van hem op de plank (beter gezegd harddisk) liggen, die ik juist wil zien vanwege de erotiek (Blanca Marsillach) erin. Het is wel geen horrorfilm en de film heeft ook pas 11 stemmen (inclusief die van jou). Het gaat om deze film (de poster vind ik al goed genoeg om die film te willen zien) van hem:

https://www.moviemeter.nl/images/cover/41000/41641.jpg?cb=1574762942

Is misschien ook een film voor Noodless.

Noodless

• 10042 berichten
  • 6178 stemmen

inderdaad Theunissen ligt hier al een tijd op de plank

Theunissen

• 12273 berichten
  • 5515 stemmen

Noodless schreef:

inderdaad Theunissen ligt hier al een tijd op de plank

Dan zal de film waarschijnlijk over niet al te lange tijd al minimaal 13 stemmen hebben

Collins

• 7294 berichten
  • 4311 stemmen

44. High Spirits (1988)

FTV: 2 - Totaal: 88

Thema: comedy horror - Totaal: 23 + 23 = 46 + 14 - afgevinkt 2e ronde: 1, 2, 3, 9, 11, 13, 14, 15,, 16, 17, 18, 19, 20, 22

http://gonewiththetwins.com/new/wp-content/uploads/2014/02/highspirits2.jpg

Vooral de eerste helft van de film is leuk. Dwaze, frivole en temperamentvolle spookhuislol zonder bloed en gore. Regisseur en schrijver Neil Jordan maakt geslaagde horroronzin geschikt voor bijna alle leeftijden (PG-13)..

3*

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Neen hoor zij zijn ook Belgen:

Noodless

Hollywood007

ibendb

Allée, dan zijn we toch beter vertegenwoordigd dan ik dacht

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

132. Megan Is Missing (2011)

Speelduur: 85 minuten

FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 263 punten)

Thema - Found footage

Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3 Nr(s) 1-23 - Ronde 4 Nr(s) 1/2/3/5/6/7/11/12/13/16/17/21/22/23

Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 = 92 punten + 14 = 106

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZWNmNjYzNTgtMjdkOC00MTdlLWI3YjEtN2VlMjIwMzgzNDEwL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNjQzNTI5NTI@._V1_.jpg

Het educatieve en realistische van de film is vijf sterren waard. De boodschap is overduidelijk en is op dit moment nog altijd relevant. Een waarschuwing dat er nogal wat geschifte zieke individuen op deze aardkloot rondlopen en dat je als jeugdige steeds op je hoede moet zijn. Als film an sich vond ik het eigenlijk redelijk saai en langdradig soms. Vooral het eerste uur is doorbijten.

2.5*

Kondoro

• 11521 berichten
  • 2864 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Ik denk juist dat, dat het mooiste is wat er is jool. Volgens mij kun jij echt elke dag horror kijken en vind ook de onderliggende parels, en kijkt daarnaast zo nu en dan wat komisch of wat actie omdat je dan misschien even wat zin hebt aan iets anders. En daarin zie ik mijzelf juist helemaal omgedraaid, waar ik eigenlijk vrijwel altijd actie films kan zien en horror toch wel vet vind maar, dat duidelijk niet op de eerste plaats heb staan. En daarom hou ik zoveel van een challenge als dit, en kijk ik uitzonderlijk veel horror films deze maand ten opzichte van andere maanden.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4892 stemmen

133. It Conquered the World (1956)

Speelduur: 71 minuten

FTV - 2 punten (Challenge Totaal : 265 punten)

Thema - NVT

Afgevinkte thema's : Ronde 1+2+3 Nr(s) 1-23 - Ronde 4 Nr(s) 1/2/3/5/6/7/11/12/13/16/17/21/22/23

Thema klassement : (23 X 2) + 23 +23 = 92 punten + 14 = 106

https://scifistdotcom.files.wordpress.com/2022/09/1956_it_conquered_the_world_007-paul-blaisdell.jpg

SciFi/Horror uit de jaren stilletjes met een aartslelijk, nep buitenaards wezen van Venus dat met behulp van enkele vleermuizen de aarde wil veroveren. Hoeveel van die aartslelijke monsters ga ik nog tegenkomen in films uit die tijd?

2*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.