It Conquered the World (1956)

Alternatieve titel: It Conquered the Earth

Sciencefiction

geregisseerd door Roger Corman
met Peter Graves, Lee Van Cleef en Beverly Garland

Een van de overgeblevenen van een uitstervend alien ras op Venus wordt door een wetenschapper naar de Aarde geleid. Hij krijgt een opdracht die hij zal moeten volbrengen.

avatar van otherfool
Ondanks het lelijkste monster aller tijden en bakken vol gebrek aan logica een amusante sci-fi uit de jaren '50, inclusief commie-paranoia. Van Cleef schittert als bedachtzame mad scientist, het tempo ligt hoog en de dialogen zijn zowaar de moeite waard. In 5 dagen geschoten!

3*.

avatar van Vinokourov
Volgens mij heb ik iets gemist... Ik vond deze film niet veel anders dan de gemiddelde jaren 50-b-film over iets wat uit de ruimte komt en dood verderf probeert te zaaien op aarde. De toespraak op het eind (wat een grafstemming dan!) was ook erg ehmm 'apart' . 1,5*

door frank zappa aangehaald bij een van zijn befaamde live concerten

hoe slechter hoe beter

Dick2008
Ook geen steek beter geworden dan vorige keer, eerder slechter. Het monster ziet er niet uit en Lee van Cleef is eigenlijk verkeerd gekozen voor deze rol. Het spel van allen overtuigt nergens, ondanks dat buitenaardse wezen(s) voor spanning moeten zorgen. Niet slechter dan dit soort duizend in een dozijn filmpjes. 2.0

avatar van alexspyforever
Ok deze film heeft best wel een aardig verhaal en ook een goed concept. Het zat eigenlijk wel vrij goed in elkaar met die vleermuisachtige wezens die als bijen in mensen hun nek prikten waardoor de alien controle over hen kreeg. Dat het monster er zo lachwekkend in plaats van eng uitziet, vind ik dan nog het ergste niet. Wat ik wel vervelend vind is een aantal acties van protagonisten die voor mij de film niet zo konden waarderen zoals ik zou willen. Zo schiet het karakter van Peter Graves zomaar zijn mind controlled vrouwtje neer zonder ook maar even te proberen of het verwijderen van de angel haar misschien weer normaal maakt en duurt het veel te lang vooraleer het karakter van Lee Van Cleef doorkrijgt dat de alien enkel handelt uit eigenbelang.. Gelukkig is het karakter van Beverly Garland niet de typische schreeuwende hulpeloze dame die moet gered worden door een man (zoals de poster laat uitschijnen), maar een vrouw met ballen!